Canalul Dunăre-București. Se „aruncă” Ciolacu și Mihai Daraban în el

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), condusă de Mihai Daraban, a anunțat că „susține public demersul prim-ministrului Marcel Ciolacu de a relua construcția canalului navigabil Dunare-București”, pe care îl descrie drept un „proiect cu un impact semnificativ asupra dezvoltării economiei naționale, prin asigurarea unor fluxuri comerciale importante, precum și prin crearea unui număr important de locuri de muncă”.

„Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a anunțat recent că dorește reluarea lucrărilor la amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru a le face navigabile, fiind estimat ca noua rețea europeană de transport naval să realizeze o capacitate de transport de peste 24 milioane de tone pe an”, menționează CCIR într-un comunicat.

„Decizia prim-ministrului României, dl Marcel Ciolacu, de a finaliza construcția canalului navigabil Dunăre-București poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicațiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât și social. În Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume și cel mai important centru logistic din Europa Centrală. Întins pe o suprafață de 1550 de hectare și cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Dusiburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienți pe o rază de 150 de kilometri. Portul Duisburg asigură 1600 de locuri de muncă. Aceste precizări sunt necesare atât pentru a avea o imagine aproximativă a ceea ce ar însemna deschiderea canalului Dunăre-București pentru economia românească, cât și pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce în discuție istoria acestui proiect nefinalizat. Prin acest proiect putem lega Bucureștiul de celelalte capitale și orașe importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanța, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunăre se asigură deschiderea totală la rețeaua europeană de căi navigabile. Nu în ultimul rând, trebuie avută în vedere și compatibilitatea cu Green Deal care, astfel, devine o reală oportunitate pentru dezvoltarea transportului maritim și fluvial din România, știindu-se faptul că acesta este mult mai puțin poluant decât transportul terestru, de exemplu”, a declarat președintele CCIR, dl Mihai Daraban, citat în comunicat.

Canalul Dunăre – București. „O tâmpenie”, început de Ceaușescu

Foto Arhivă

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Ioana Radu 8553 Articole
Author

32 de Comentarii

  1. Faceti canalu sa vina rusii pe Dunare cu vapoarele militare pana la Bucuresti. Urraaaa prostovanilor…

  2. Un ‘prost’ și un ‘butoi cu slănină’ la canal.ul Dunăre-Marea Neagră 😂😂😂! Fiți siguri că nu mai are loc apa sa curgă😂😂😂! Din start eșec total la debut.

  3. @URRRAAAAAAAASA……HARASHO TATA

    cred ca aici e vorba de studii de oportunitate si nu puteam sa ne dam cu parerea ca si cum am fi chibit in fotbal! marile capitale ale lumii au pe langa ele un rau acolo, daca nu un fluviu..daca nu sunt la ocean..intamplator ?

    iar aerele dumneavoastra de superioritate sunt de prost-gust!

  4. Romsnia sub comasati a ajuns locomotiva Europei sa moara Scholtz de ciuda. Gargara electorala de golit miliarde pe apa sambetei de P$DNL. Macar F-35 zboara le vede toata lumea daca nu le-or dona lui Zele si pe alea, inainte sa ajunga in Romania

  5. Urmeaza acum o goana dupa terenuri pe malurile canalului Dunare-Bucuresti. O sa-si traga toti pontoane pana in mijlocul curtii sa-si parcheze yacht-ul in fata casei. Abia acum incepem sa fim europeni. Basescule, tu trebuia sa faci asta ca ai fost capitan de nava dar ai pierdut vremea doua mandate. Ceausescu si-a facut treaba lui de cizmar ca pe vremea lui nu miroseau picioarele de la incaltaminte ca acum. Si exportam pantofi de lux in toata Europa.

  6. Transportul feroviar este mult mai rapid, cel cu nave pe canale navigabile este lent si dureaza mult(ore) trecerea prin ecluze, este nevoie de pomparea apei in amonte etc. Apoi, care sunt marfurile si volumul de marfuri care ar fi transportate tur si care retur? Regula pt investitii este: sa fie rentabile, adica produc profit si sunt recuperabile.

  7. Din ce se știa era făcut într-un procent destul de mare, problema nu este necesitatea, care-i evidenta, iar o finanțarea cu fonduri europene este absolut necesară.

  8. Faceti voi cai ferate si duceti marfa in container oe vagon pana in portul Braila Galati Giurgiu Oltenita Constanta. Ceausescu erea PARANOIC SAU FARANOIC. Ala facea si PIRAMIDA lu Scheops. Fa si tu Ciolace o piramida si te alegem Faraon. Ciuca e cu ciolanu si fasolea vanturoasa.

  9. Este o buna idee (cam ca toate ideile perioadei Ceau). Canalul este 80% facut de ce sa nu fie continuat. Daca Ceausescu a spus ca este bun apoi sa fiti siguri ca asa este. De ce ? Pentru ca inseamna ca are in spate studii de fezabilitate intocmite de inginerii perioadei respective care trebuie sa recunoastem erau f. capabili !

  10. Proiectul lui Ceausescu, Inca il mai aveti. L-ati furat ca miseii. Ceea ce nu o sa faceti niciodata este ceea ce a facut Ceausescu la Dunare-Marea Negra: l-a facut la pret de nimic punand pe aia care au furat si indatorat tara la munca silnica. Pe hotii imbogatiti prin munca oamenilor de rand ce i-au tinut in intuneric si fara sanatate si educatie. Aia, cu Rolex-uri, studii la Paris si Londra care isi bateau joc de omul de rand. Cu astia trebuie sa se faca si Canalul Dunare-Bucuresti. Cu cat a indatorat Catu tara? Sa plateasca! Cine semneaza pt cumpararea si INSTRAINAREA tehnicii americane? Sa plateasca la Canal. Cine are 30 de statii de benzina la OMV si a vandut industria strainilor? Sa plateasca! La Canal! Sau…credeti ce veti scapa? Va spune Isarescu xa deja datoria tarii intra pe rosu si cei care ati semnat indatorarea tarii o sa platiti. Sau…vreti sa plateasca iar oamenii de rand si voi sa ii judecati xa sunt….comunisti! Asa xa…la canal cu voi aceasta generatie de politicieni tradatori. Cand nu v-om mai putea rabda…nu ve-ti scapa, nici in mormant. Asa spune poetul nostru Cosbuc.

  11. Nu se poate! Pai, canalul asta nu era comunist? Ca si zidurile scolilor/spitalelor. Doar sa stie ca si cimentul si caramizile era comuniste, dupa cum bine zic POLITRUCII STRADALI PLATITI de cineva care doreste distrugerea Romaniei cu participarea romanilor.

  12. Cine contesta oportunitatea canalului Dunare-Bucuresti?-Nulitatile facute la Shpilu Haaretz, Bioterra etc. Canalul este precum autostrada (pe care o asteapta de veacuri fraierul roman), aduce investitii. Faptul ca Ciuca, Ciolacu si alti luzari isi leaga numele de acest canal nu ar trebui sa aibă vreo legatura cu puliticienii.

  13. „Ceausescu si-a facut treaba lui de cizmar”

    Calfa de cizmar n-a lucrat o zi, el a facut nationalizarea proprietatilor taranilor cu pistolul in mana. A gasit ce a cautat !

  14. Iz de vraja mării la Capitală. În campania electorală, unii alde Ciolacu și-ar vinde și mămițica să obțină voturi. Apoi, dacă e să iasă câștigători, reîncep tunurile. Mama lor!

  15. Este un canal mult prea logic si prea avantajos. Nu-i de nasul Rromanistanului!
    In plus doar n-om visa noi ca Bucurestiul sa devina port la Dunare si sa ne comparam cu Viena si Budapesta……[Rumburak]

  16. exact ! trebuie curatita toata Dunarea si adanita-daca e posibil!!!
    trebuie construite in toata Romania canale ! nu doar din Bucuresti : chiar si sa nu fie apa in ele !!!
    vor fi in urmatorii ani inundatii extreme!
    eventual toate canalele sa comunice intre ele si sa fie folosita apa ptr transport fluvial si ptr irigatii controlate,in agricultura!
    intre timp sa fie testate nave ,modele de submarine telecomandate!
    cum s-a renuntat la miguri si nu ne mai mor pilotii tot asa sa avem ambarcatiuni telecomandate=drone!!!

  17. Terenurile din Muntenia sunt sarace si secetoase. Canalul Dunare-Marea Neagra e fost si, daca terminat, va fi o investitie strategica. România va deveni grânar european, în loc sa-si importe cerealele (în Muntenia era si-un sistem de irigatii, abandonat, dupa 1989, si care poate revitalizat, si el). @Forumistilor: proiectul n-a fost al lui Ceausescu: data, inginereste, dintre cele doua razboaie si ca proiect, de si mai demult. Ceausescu a fost, indiferent de situatie (si anume, de sanctiunile americane, si tocmai pentru a nu-si reusi proiectul de tara), o minte stralucita. Alaturi de el fiind si-un Corneliu Manescu, stralucit la ONU, si-un Ion Gheorghe Maurer, ale carui radacini erau franceze, si ambii, licentiati în drept. Conspirationistii din 1989, în schimb, au fost, si cu totii, antiromâni, tradatori de tara (sorosisti). @Dan: ai dreptate, însa proiectul Canalului e de urmarit si presedintele sau primul-ministru al tarii, Ciolacu sau nu, sa fie obligat sa-l reia.

  18. erata: Canalul Dunare-BUCURESTI. Al doilea, Dunare-Marea Neagra, si tot strategic, fiind abandonat si el, si tot din imbecilitatea/tradarea complotistilor din ’89, de la Iliescu si Voiculescu al lui, criminal, pâna la Stanculescu, la fel, si Isaescu si Nastase Adrian, înca doi impostori reusind sa faca din România, devenita independenta si suverana, sub Ceausescu, presul de sters al americanilor, de sub care sa fure bogatiile ei naturale (terestre, padurile, subterane, rezervele naturale, si din Marea Neagra).

  19. Se vede ca avem campanie electorala
    Curg prostiile de a valma. Un canal are nevoie de niste parametrii de functionare, de intretinere. Dar mai ales de apa. Perioadele de seceta severa au devenit f.dese, iarna in sudul tarii nu mai avem ca alta data
    Pe acest canal ce nave vor naviga, cu ce pescaj si cati bani va aduce acest canal?!!! Ceausescu a avut multe idei faraonice care au devenit gauri negre de pierdut bani. Iar cei care sustin acest canal habar nu au de navigatie.

  20. Antiromanul USERIST Ghinea ii facea ‘boi’ atat pe Ceausescu (de fapt pe specialistii acestuia care i-au sugerat ideea) cat si pe cei care vor sa continue aceasta lucrare absolut necesara unei mari capitale europene ce a fost imediat abandonata de tradatorii care l-au asasinat pe Ceausescu. Cine sunt cei care au tupeul sa-i voteze pe acesti USERISTI care numai binele Romaniei nu-l vor?

  21. Toti Darabanii sunt nativi ai judetului Botosani. De acolo s-au raspandit in toata tara ducand cu ei inteligenta cea mai de varf din Romania, talentul si ambitia. A avea radacinile din Botosani este din start cea mai buna recomandare ca esti citit, scolit si performant in comparatie cu altii care si ei flutura ingamfati niste diplome.

  22. Nu este vorba de tradare ci de a investii bani cu folos. Este nevoie de consolidare multe cladiri vechi, refacerea strazilor vechi, canalizare in zonele si cartierele periferice, modernizare scoli, spitale, parcari etajate, intretinere parcuri, etc. Cei care propun acest canal, uita ca reduc volumul de apa pt alimentare apa a Capitalei si de irigatie campurile din jurul comunelor limitrofe orasului si ca multi au nostalgia lui Ceausescu. Si Oprescu a vrut gondole prin oras si alte minuni.

  23. Daca s-ar continua lucrarile la canal, aceasta ar fi una din cele mai mari realizari poastdecembriste.

  24. Pe timpul lui Ceausescu ereau fabrici multe in Bucuresti. Puteai intelege ca se cara marfa pe canal .Dar acum nu mai sunt. Ce sa cari??? Saracie.
    Bani aruncati pe apa sambetei . Faceti ba Ciompalace fabrici si uzine cu banii astia. Daca vreti port faceti alt port mare pe Dunare . Faceti cai ferate noi pentru marfa.

  25. vine neamtu plateste zece mii de euro sa puna piciorul prin obiective turisrice din Bulgaria prin porturile romanesti nici marfuri nu se mai incarca sau descarca, daramite turism international. Poate cereale, ceva industrial de unde, cu cine si cu ce cand in sud in afara de Ilfov, dupa 1990 a fost eutanasiat de mafia FSN-Secu tot ce mai misca

  26. Problema cea mai mare cu care se confrunta politicienii nostri este faptul ca orice ar face sunt mereu comparati cu Ceausescu. A devenit o obsesie. Mai ales acum in plina campanie electorala lucrurile o iau efectiv razna pe subiectul asta. Faptul ca domnul politician Ciolacu a promis ca o sa termine Canalul Dunare – Bucuresti e un lucru bun, e insa cu dus – intors. Daca n-o sa-l faca, va trebui sa renunte la ciolanul politicii de urgenta. De acum incolo, peste tot unde o sa mearga, o sa fie intrebat: – Canalul, cum merge Canalul? -V-ati apuccat de canal? -Nici acum n-ati inceput lucrarile? -Cand o sa fie de fapt gata canalul? -Se spunea ca faceti Canalul ala in sfarsit? Cum e? Se mai face? Daca era Ceausescu era gata de mult.
    Cum? S-au cheltuit banii deja?

  27. Canalul va fi o formula de sifonat bani publici cu firme de casa ale guvernantilor. Functionabil nu va fi decat pentru barcute si hidro biciclete. Iar costurile de intretinere f. mari platite din taxele si impozitele cetatenilor.

  28. Se laudă Ciolacu degeaba, nu are nici un merit. Habar n-are care e situația cu promovarea proiectului, ce dificultăți întâmpinăm acum, la aproape 35 de ani de la abandonarea lucrării (era 80% gata, dar între timp s-a mai tăiat o armătură pe la coloanele de la estacada portului Glina, s-a mai furat pe ici pe colo, inclusiv pământ din digurile de contur, sunt zone cu betoane segregate la dalele taluzurilor de pe Argeș, sunt necesare lucrări de reparații la nodurile hidrotehnice – 6 la număr, 4 pe Argeș și 2 pe Dâmbovița, „peisajul” s-a mai schimbat, trebuie să ținem cont de noile drumuri – centura Bucureștiului, A0, radialele din zona intersecției DN5 cu A0, noi condiții impuse de Mediu, etc). Știu ce vorbesc, sunt șeful de proiect în prezent la acest proiect.

  29. efectul mediat : bucurestenii nu mai merg cu auto la mamaia ci cu vaporul. daca inclina un pic canalul vine apa marii pana la bucuresti si nu mai trebuie sa mearga la mamaia,

  30. Nu trebuie Canal București Dunăre în România, pentru România, trebuie doar încă un Mall uriaș în care nici un magazin nu are nume și produse românești; doar Turcia, Polonia China.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.