Când va fi gata podul de la Grădiștea, de pe ruta București-Giurgiu

Rețeaua de căi ferate din România se pregătește pentru o schimbare majoră, iar noul termen pentru redeschiderea circulației pe linia ferată București – Giurgiu, prin intermediul podului Grădiștea, este acum luna mai, conform estimărilor secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Acest eveniment așteptat de aproape 19 ani, de la prăbușirea vechiului pod, ar trebui să aibă loc „cel târziu în luna mai, în acest an”, conform unui răspuns al oficialului de la Transporturi la o postare pe pagina sa de Facebook.

Doar acum două zile, secretarul de stat a oferit imagini live cu montarea ultimului tablier metalic al Podului CF peste râul Argeș de la Grădiștea.

„Pe șantierul podului de cale ferată peste râul Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală”, a transmis oficialul de la Transporturi.

În octombrie anul trecut, CFR Infrastructură anunța că circulația pe noul pod de la Grădiștea urma să fie deschisă în primăvara acestui an, conform constructorului Porr, care ajunsese atunci la un stadiu fizic al lucrărilor de 80% între Vidra și Comana. Linia CF București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o arteră vitală în cadrul rețelei feroviare din România, deoarece preia traficul internațional european pe cele două coridoare centrale din țară și facilitează legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), traversând Dunărea pe Podul Prieteniei, la granița dintre România și Bulgaria.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4552 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Maaaari carcotasi mai sunteti! Cum aa stat calaea ferata pana acum, mai poate sta 2-3 ani! Cine giurgiuvean si vrea repede pod acolo?

  2. Cine dracul mai circula pe calea ferată după un sfert de secol de pauză?…

  3. Pitești-Ramnicu Valcea – Valcele ar avea rost …. picioarele viaductului sunt gata , distanta dintre București și Sibiu s-ar reduce la 3-4 ore , fonduri europene pentru electrificare , etc…. Nu isi asuma nimeni,ni ic folositor pentru tara.Atunci , sa plecam toți, sa rămână bugetarii și politicienii.

  4. …intrebarea nu este cand va fi gata, intrebarea este cine va avea curajul sa treaca pe acest pod?…

  5. Intrebati elevii si muncitorii navetisti care locuiesc in cele 15 localitati de pe aceasta ruta si care, de 19 ani, sunt la cheremul si batjocora firmelor de maxi taxi.

  6. Trenul București -Giurgiu este binevenit celor care locuiesc în acele zone. Este o legătură directă cu București Progresul sau București Nord, plecând din Russe sau Giurgiu Nord.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.