Capitala poate rămîne fără tramvaie

După tărăboiul desfășurat de susținătorii de toate felurile și din diferite motive ai fostei primărițe Gabriela Firea, a venit, în sfîrșit, replica televizată a lui Valer Blidar (Astra Vagoane Călători SA). V. Blidar a explicat de ce tramvaiele sunt atît de lungi (la această dimensiune au fost prevăzute în caietul de sarcini al licitației) și de ce întîrzie punerea lor în funcțiune.

Lungimea tramvaielor comandate de Capitală ascunde neprofesionalismul celor care au decis lungimea, decizia lor ducînd la o nepotrivire a peroanelor și a stațiilor. Aproape aceeași echipă care a întocmit caietul de sarcini a judecat ofertele și a dat cîștig de cauză unei firme turcești. Și tot aceiași oameni fac parte din echipa de recepție care încearcă în toate felurile să blocheze punerea în funcțiune a tramvaielor contractate de Capitală pe 200 milioane euro din fonduri europene.

La emisiunea Drumurile noastre de la B1Tv, moderată de Ștefan Etveș (și el un susținător al echpei Firea), Valer Blidar a apucat să lămurească o parte din disputa legată de lugimea tramvaiului și de cea privitoare la puterea motorului produs de Siemens AG. Mai mult, V. Blidar a făcut trimitere la o campanie de șicane începută încă de la lansarea licitației pentru a favoriza producătorul turc, susținut cu insistență și de Gabriela Firea și de echipa sa din Primăria Capitalei (încă nimeni nu deține o probă care să dea o explicație acestui partizanat).

„Consider că sunt șicane și șicanele vin încă din faza de pregătire a licitației, deci câțiva așa-zis specialiști folosiți de primărie, că ei n-au specializare, preluați de la STB, au întocmit un caiet de sarcini. Caietul de sarcini era făcut în așa fel încât Astra să nu poată participa. Ei știau că, atâtea aberații câte au trecut în caietul de sarcini, nu va participa nimeni, plus că prețul era foarte mic….

Exact. Știau că noi în decembrie 2012 obținusem omologarea finală pentru ambele tipuri de tramvai, și cu linie îngustă, și cu ecartament normal. Au scris în caietul de sarcini că omologarea trebuie să fie valabilă începând de la 1 ianuarie 2013, adică, dacă noi am obținut-o cu câteva zile înainte, nu mai era valabilă. Pentru asta, Primăria Capitalei acum este penalizată de finanțatorul extern cu 10% din valoare, adică 84 de milioane penalizare pentru această operă a unei mari specialiste din STB.

Este important de ce? Pentru că aceiași oameni care au făcut un caiet de sarcini – sigur, multe condiții care erau imposibil de realizat, că nu le-ar fi realizat nimeni – cu scopul de a ține la distanță orice potențial ofertant, eh, aceiași specialiști au fost și în comisia de evaluare, deci cei care au stabilit câștigătorul, bineînțeles au stabilit câștigătorul turc, și, culmea, îi regăsim acum și în comisia de recepție, aceiași oameni răuvoitori, de rea-credință, părtinitori. Așa se explică faptul că noi o tărăgănăm de patru luni de zile și nu reușim”, a mai spus Valeriu Blidar la B1TV,citat de site-ul postului de televiziune.

Pe neașteptate, Valer Blidar a arătat și hîrtia prezentată la licitație de producătorul turc (anonim și ocazional producător de tramvaie neomologate încă la standard europene) drept certificat de omologare, care „certificat„ nu este de omologare, ci doar o simplă hîrtie emisă de un individ pe o hîrtie cu antet RINA, o societate italiană profilată pe evaluarea calității produselor.

Din cauza aglomerației cu publicitate (?) și din cauza faptului că Gabriela Firea a evitat să răspundă, emisiunea nu și-a atins scopul. Echipa Gabrielei Firea continuă atacurile pe surse sau fără documente în vreme ce tramvaiele produse la Arad, cu toate testele și probele trecute cu brio, așteaptă într-un depou bucureștean.

La sfîrșitul emisiunii de la B1TV, Valer Blidar a lăsat să se înțeleagă că este posibil ca fabrica din Arad să oprească producția tramvaielor rămase de fabricat și să se adreseze justiției.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 12

57 de Comentarii

  1. Firea si tramvaiele turcesti …preferinta bucurestenilor destepti si patrioti.

  2. patrioti la cârma tarii, d-le!
    Ai tu fabrica în tara (între puținele ramase) și tot cu ochii la pesches.
    Dar ce fac zecile de servicii, numai cu ochii la speciale și atât?
    Cum de nu te mai întreabă nimeni despre interesul național?

  3. Băi, sunteți nebuni,firea NU MAI ESTE PRIMAR, nu mai poate influența comisia de recepție. Se tot reia istoria licitației, nu mai contează acum că turcii erau nașpa, astra a câștigat. Să respecte ce prevedea caietul de sarcini și toată lumea este fericită. Dar problema este că una s-a promis și alta s-a realizat, iar membrilor comisiei le este frică să semneze. Autorul articolului bagă și o stambă securistă:”încă nimeni nu deține o probă care să dea o explicație acestui partizanat”. Păi întrebați la usr-rezist, poate mai găsesc vreo valiză cu documente acuzatoare prin pădurea unde își au sediul.

  4. Firea Sarmancur,această moschee a politicii romanes PSD , acum băgată si in zoaiele turcesti,

  5. Avantajul tramvaielor nemțești foarte lungi e că pot opri deodată în două stații consecutive.
    Dezavantajul e că pot lăsa fără curent celelalte tramvaie, turcești, cunoscute încă din cele mai vechi timpuri ca fiind mai scurte, dar ff dese.
    Corupție de la un capăt la altul.
    Numai niște pușcărie, mai lungă sau mai scurtă, pentru toți împricinații în speță, ar calma situația.
    Da’ n-ai cu cine, presupușii justițiari fiind ei înșiși pușcăriabili sadea.

  6. @ha,ha :nu fi fraiera,au luat banii mai multi,nu numai Firea ,ce credeai;Sarmancur a luat partea leului…:)) habar nu ai cum se face treaba,te bagi ca sarma-n „lapte”:))

  7. @CN
    Avand in vedere ca „stapanul tramvaielor” de la PMB, pare sa fie mai apropiat de dvs, puteti va rog sa-l intrebati , cand vom avea si noi caldura/apa calda „pe bune”, in municipiu ?

  8. Sunt curios cate componente ale tramvaielor romanesti sunt produse in Romania si cate sunt aduse din China stampilate cu „made in Germany”!

  9. “ Aproape aceeași echipă care a întocmit caietul de sarcini a judecat ofertele și a dat cîștig de cauză unei firme turcești. Și tot aceiași oameni fac parte din echipa de recepție care încearcă în toate felurile să blocheze punerea în funcțiune a tramvaielor contractate de Capitală pe 200 milioane euro din fonduri europene.”
    Pai de ce nu ii da primaria afara pe borfasii aia?
    Ce mama naibii! E asa de greu?
    Niste tampiti.

  10. Turbarea si disperarea cu care FIREA PANDELE si gasca pezdista din spatele ei , ATACA pe fata si fara fereala industria romaneasca si o sprijina pe cea turceascaca ( ca asta face ) , dovedesc ca ceva este in neregula . Este sigur vorba despre coruptie . Poate este si santajata si amenintata cu de catre partenerii , daca nu rezolva problema . Ca turcii sunt dati dracului cind e vorba de bani ! Este ciudat ca politrucii de la psd – pnl , tac milc !

  11. Din cauza asta au probleme mari cand iau curbele. In Bucale trebuie neaparat tramvaie-harmonica. Pe astea le fac numai turcii, asa ca tot la ‘Stambul ajungem. Cu banii si cu spagile, nu cu jalba in protap si cu para, cum e datina mioritica……[Rumburak]

  12. Este foarte CLARA afacerea!..echipa primariei din 2013 a LUAT SPAGA de la turci si acum trabuie sa dea Dolarii inapoi la turci. Este in joc si CAPUL lui Gabriela Firea care a numit comisia de achizitie de tranvaie. Allooo…DNA!.

  13. Tramvaiele sunt inferioare si nu respecta cerintele orasului, mai bine le lua de la austrieci

  14. Miticii tot la pesches întind mâna.Puteau sa facă aradenii tramvaiul din aur, dacă nu vine si un pesches gras nu este corespunzător tehnic, nu, nu, nu…De secole misticii au trăit din pesches!

  15. Dle Director opriți fabricarea acestor tramvaie,…oricum aveți de lucru!…bine că austriecii,portughezii, brazilienii vor produsele dvs…
    Să aduca comisia din primărie tramvaie din turcia,…tot mahala turcească ati ramas bă țăranilor…

  16. Tramvaiele de la Arad, germane, sunt ingrozitor de lungi, pt strazile si bulevardele inguste si supraaglomerate ale Bucurestiului. Se observa ca nu sunt functionale si compatibile cu Bucurestiul, cum vor face viraje, cum vor intoarce pe artere, etc. Probabil ca, multe accidente de tamponari grave cu alte vehicule, se vor produce. Tramvaiele turcesti sunt mai fiabile, adaptate orasului cu strazi si artere inguste, si aglomerate. Acestea sunt adevaratele motive pt care comisia din PMB se teme sa-si dea acordul. Lu’ USR istul de Nicusor Dan, ce-i pasa, de accidente, el ar da vina pe comisie, cum face el de obicei.

  17. in tot cazul descris se pare ca e o motivare personala a firei o mita de un fel sau altul…

  18. matale Pandele, critici nemtii si lauzi turcaletii? Ai grije ca moldoveanca este iute la coliva, nu o înfuria!

  19. tramvaiele ar trebui desfintate,sunt costuri mari a intretinere linii,carosabil ocupat de linii statii,intersectii aglomerate…,mai bine ar baga autobuze electrice sau GPL

  20. Tramvaiele Firuței erau la fel de ” lungi ” că preț că cele românești. Diferența de ” lungime” era ” parandarat” , ce e de neînțeles ?

  21. Nu au conditii de calatorie urbana cei din capitala Romaniei dar sunt cetateni de prima mana! Bine ca au primar general, primari de sector si au candidati la tot ce inseamna conduceri sectoare: 1, 2, 3,…6 plus sectorul Voluntari! De ce mai exista asemenea functii politic daca nu isi fac treaba conform a ceea ce scrie in statutul primarului? Doar sa incaseze venitul lunar si viitoarea pensie nesimtita plus parandataturi plus aranjamentele pentru afaceri petsonale? Nu-mi motivati ca e democratie, alta motivatie reala cu argumente credible!

  22. Tu ca un secui ungurizat nu si voie sa vorbesti de tramvaiele din Romania,cand nici nu sti cu ce „picior” se urca in tranvai la budapesta.

  23. @ABCD 14,51..Tu nici nu ai vazut cum arata si nici nu ai călătorit cu un tranvai nou de la Arad in Bucuresti,dar critici ca un mitocan cea ce nu cunosti,ca sa te afli in treaba MARE. Atata timp cat tramvaiele sunt CONFORME caietului de sarcini „aprobat” la licitatie de comisia din primarie,restul este…DNA! pentru comisie!.

  24. Firea nu mai este șprimar din nov 2020 .
    Contractu cu turcaletii a picat in trpamen 2020 ..
    Azi la primarie este Mucusor zis si Frigusor….
    Asa ca ce are mitalueracfu prefectura ?

  25. Timp de trei saptamani in Bucuresti,s-au facut PROBE de trafic pe linia de tranvai nr.41,cu tramvaie Astra Vagoane,care au fost certificate pentru aprobare. In data de 9.noiembrie au fost invitati si reprezentanti din mass-media sa participe la probe de trafic,iar comentariile au fost favorabile pentru Astra. Noile tranvai vor circula pe liniile,41,1,10,25,32,40 si 55. Tramvaiul Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri,o latime de 2,4 metri si o inaltime de 3,6 metri. Cantareste aproape 47 de tone si atinge o viteza constructia de 70 km/h (limitata la 50 km/h.) Acesta are o capacitate de 322 de locuri,dintre care 56 pe scaune.

  26. @axion: Aiurea, de doi ani jupan absolut la primarie este Nicusor care nu discuta decat cu ‘specialistii’ sai in care are incredere. Dar unde nu este minte, nu ai ce cere.

  27. domne, hai sa mai lamurim cate ceva. discutand aici, poate se desprinde un pachet de idei bune.
    tramvaie s-au facut in Bucuresti de zeci de ani, nu stiu exact de cati ani. in anii 80 erau deja celebrele tramvaie, de sunt si azi prin capitala, cele lungi. inteleg ca sunt si ele nu chiar conceptie 100 la 100 romaneasca, dar sunt romanesti. plecam de la premisa asta.
    ce Doamne iarta ma i a apucat pe toti acum sa schimbe proiductia romaneasca cu vagoane fie Astra, fie turcesti, fie Domane, off, iar era sa injur?!!
    mai mult ca sigur ca iohann cel mare, unicul conducator bun pe care l-a avut romania stie sau ia si el o spaguta pe undeva. in tara asta totul e corupt, e putred, e distrus si asta e facut de catre fortele de dinainte de 89-90, care conduc si azi.
    concluzionarea: daca au motoare subdimensionate, clar nu trebuie luate. daca sunt bune cu motoare siemens si functioneaza, macar 10 se iau si se fac testari si folosiri pilot cu oameni, pe traseu. daca e o chestie de spaguta, nu doar a lui iohann, ca o lua si ciolacu si nicu ciucaitu ceva, atunci discutia devine de kk si ne pierdem timpul aici pe site. fiti mai vigilenti romanilor, tara e furata si nu mai exista!

  28. Întrebarea nu este de ce nu circula tramvaiele noi în București, ci câte milioane de euro și dolari și-a luat,de la turci.clica din primăria capitalei. DNA doarme pe ea.Serviciile secrete romane ar trebui sa vegheze la siguranță și bunăstarea cetățeanului roman.In schimb ei sunt ocupați cu pensiile speciale pe care le încasează de la 40 de ani și cu afacerile lor.Ia sa fi uns pe cine trebuie patronul Astra Arad cu niște cașcaval, sa vezi ce bine mergeau și erau conforme tramvaiele arădene. Asa în schimb vor încerca sa le gaseasca motive încă 20 de ani sa nu le accepte pe traseele din București.Totul în tara asta trebuie uns foarte mult,cu foarte mulți bani,pt a merge ceva.Marea majoritate a funcționarilor publici din România sunt corupți și cu averi. De unde au mulți bani? Din munca cinstita? Nu prea cred. Vin în funcție cu nimic pe ei, și după câțiva ani la primărie sau la minister nu mai știu pe unde și-au ascuns averile. PUNCT…

  29. Bai frate dar ma tot întreb cata șpagă ar fi putut lua femeia asta cu ai ei apropiati de la turci de este în stare sa calce pe cadavre sa anuleze licitația din prezent ca să le dea contractul turcilor în ideea în care ar redeveni din nou primarita.
    Si ma tot întreb cine o protejează cu atâta îndârjire de nu sa autosesizat nici o instituție antifraudă din cele pe care le avem.
    Dati bai nene drumu la tramvaiele noi pe traseu ca avem niste tramvaie în momentul de fata de toată jena.
    Astazi am așteptat tramvaiul 19 nici mai mult nici mai puțin de 40 de minute și ce sa vezi după 40 de minute de așteptare am luat-o pe jos.
    Vorba unei persoane ce a postat mai sus un comentariu legat de oameni lui Firea rămași încă în functii pe la afer, stb, primărie, etc… afara cu jigodiile ce lucrează doar în interesul unora și nu a oamenilor simpli care sunt nevoiți sa circule în condiții inumane și la intervale de timp de nu îți vine a crede.
    Dații ba frate afara dacă lucrează doar int-o direcție si slujesc la comanda sau la interes personal.
    Si de ar fi sa candideze din nou Firea pentru un nou mandat la primăria capitalei numai din ambiție nu o votez nici eu nici familia și nici apropiați mei care au o părere la fel de proasta ca a mea despre mandra PSD-ista la fel și cu trădătorul de partid de la sectorul 3 care nu schimba borduri ci prefabricate ca nu cumva sa îndrăznească cineva sa îl acuze ca schimba borduri,ca să nu mai vorbim ca jetmaneste oameni prin razboirea în licitații pentru obținerea unui loc de parcare…a făcut pana acum peste 6 milioane de euro din licitați pentru parcări…
    Ca să nu mai vorbesc de afacerile lui care toate sunt în sectorul 3 deoarece toate pârghiile sunt la el…el driblează, el sutează, și tot el marchează…a ajuns și asta un mic puțin după atâtia ani la putere.

  30. Normal e să nu fie tramvaie decât când vine premier Ciolacu.

  31. Baietii aia din Arad au vopsit la mishto tramvaiele pentru Bucuresti in culorile unguresti. Probabil ca nu au aflat ca Bucurestiul nu este Budapesta. Cel putin asa se vad in fotografie. Sau Nicusor a ales culorile???

  32. Vrajeli, vrajeli, vrajeli si totul aruncat in spatele Pandelicăi că a făcut şi că a dres. Adevărul este simplu:
    TRAMVAIELE ASTREI NU CORESPUND TRAFICULUI DIN BUCUREŞTI!
    Cineva spune că vor deservi liniile 40, 50, 10. Hahaha, şi la capetele de linie ce vor face? E simplu să vorbeşti atunci când nu cunoşti! CE FACI CU IMPERIO LA RONDUL DE LA BANU MANTA? ÎNCAPE? (poate dacă mai tăiaţi din el 1-2m va încăpea). SAU LA OBOR? (când vine tramvaiul se suspendă trecerea de pietoni?). La fel si la bucla din spatele Unirii. Încape? Că acolo, de obicei, stationeaza 2-3 tramvaie simultan. Deci coada va ajunge pe Călăraşi sau vatmanii nu vor mai avea repaus la cap de linie?
    Se face multă zarvă pe această temă. Tot felu de ne-bucureşteni îşi dau cu părerea pe această temă – VAX ALBINA! PROBLEMA ESTE SIMPLĂ: CORESPUNDE CU CAIETUL DE SARCINI? DACĂ DA – BINE! DACĂ NU – URA ŞI LA GARĂ ….. CINE SEMNEAZĂ RECEPŢIA VA RĂSPUNDE PENAL.

  33. Citind articolul, de altfel mult prea lung, îți dai seama de imbecilitatea celor desemnați sa hotărască o problema relativ simpla, fie ei susținători sau nu ai madamei Firea. Concluzia: ca la noi, la nimeni, deci mai bine desființați toate tramvaiele și România, ca sa fie liniște și pace.

  34. Citind articolul, de altfel mult prea lung, îți dai seama de imbecilitatea celor desemnați sa hotărască o problema relativ simpla, fie ei susținători sau nu ai madamei Firea. Concluzia: ca la noi, la nimeni, deci mai bine desființați toate tramvaiele și România, ca sa fie liniște și pace. Din România !

  35. Adica Astra a produs tramvaiele la lungimea din caietul de sarcini si acum li se spune ca nu este ok? Pai daca a gesit cineva atunci sunt cei care au decis lungimea specificata in caietul de sarcini, aia sa plateasca oalele sparte daca lungimea decisa reprezinta o problema pentru traficul bucurestean! Era greu tare sa lase lungimea egala cu a tramvaielor existente!

  36. **Privind în jur vezi bipezi tatuaţi pe tot corpul, care te sperie, la fel ca măştile satanice ale „sărbătorii” păgîne Halloween, vezi indivizi-individe care poartă capete de morţi pe haine, drogați, deviaţi sexual – o generaţie care s-a prostit, o generaţie de ne-oameni! Însă, nu mi-am pierdut speranța! Sînt conştientă că înţelepciunea românească a învins întotdeauna nedreptatea, prostia și atacurile provocate de istorie. Am învins mereu, chiar şi fără ajutorul SUA, acest agresor tenace, parșiv și trădător „partener strategic”. A demonstrat-o la 4 aprilie 1944, cînd 313 bombardiere de tip B-24 şi B-17, escortate de 119 avioane de vînătoare, aparţinînd Forţei 15 USAF au ucis mişeleşte circa 2.942 de civili români nevinovaţi şi au rănit încă 2.126. Timp de mai multe zile, mormane de cadavre, arse sau zdrobite sub dărîmături, au putrezit pe străzile Bucureştiului. Drept recunoștință pentru „actul lor de curaj”, statul român a ridicat în parcul Cișmigiu un monument „în onoarea” asasinilor. Așa se face istoria!**

  37. *Oriunde ne uităm în jur, în Europa, în lume, dăm de politicieni și președinți de state incompetenți, impostori, dictatori, teroriști, și, firește, generatori-executanți de crize. Putem afirma cu ușurință că exista o prăpastie uriașă în lume, iar liderii lumii nu vor pace, nu invocă pacea, nici măcar nu rostesc acest cuvînt. Pacea nu generează profituri uriaşe, precum comerţul cu arme şi tehnică militară. 80% din economia SUA o reprezintă industria de armament. Dacă ar fi pace, cui ar vinde SUA, teroristul „Numărul 1” al planetei, armele produse pe stoc? Vor război, moarte, pandemii, haos, depopularea Pămîntului, ca să-şi umple visteriile. O societate normală trebuie să caute soluții ca să acopere această prăpastie!

    Vedem cum războiul se lăţeşte, se lungeşte după pofta SUA, via culisele B’nai B’rith-Davos-Bruxelles. Militari americani, francezi, olaqndezi, belgieni… și de „alte naționalități” au fost expediaţi pe teritoriul României. Noi, românii dorim pace, dar anti-românul Iohannis ține morţiş să ne arunce într-un război care nu-i al nostru. Acest trădător trebuie judecat de poporul român, condamnat după faptele sale de Înaltă Trădare Națională, legat fedeleș și predat unei închisori de maximă siguranță. Sub pretextul apărării României, NATO își baga coada în Ucraina și în Rusia deși, nici una, nici cealaltă nu sînt membre NATO. Americanii au adus la Baza Kogălniceanu pînă și neplecata din SUA, vreodată – Divizia 101 aeropurtată – unitate de Atac, nu de Apărare.*

  38. @ ABCD spune:
    26 NOIEMBRIE 2022 LA 14:51
    Eu te întreb, cine a stabilit lungimea tramvaie? Desigur primaria, prin Caietul de Sarcini al licitației. Restul sunt fumigene.

  39. Prin anii 2000, am dus niște motoare electrice la reparat, în uzina Electroputere. Fata de cum o știam în tinerețe, vedeam o ruina.
    Îl întreb pe inginerul de la bobinaj, d-le ce se întâmplă, aveți bazinul carbonifer cu toată industria extractiva, de ce nu va cauta?
    Iar acest specialist a zâmbit amar, d-le, unde ai vrea sa mergi în delegație, la Craiova sau în Spania?
    Acum făcând o paralela, domnii consilieri, aleșii Bucureștiului, ce credeți ca ar prefera, Aradul sau Cornul de Aur??..
    Trebuie doar publicata lista celor care au văzut Stambulul, pe banii primăriei, doar atât.

  40. Dar ce te faci cu „bipezii” tatuați pe cerebel? Poate, americanii au ucis în lupta 2 000 de romani dar mai apoi rusii au ucis în pușcării și la canal, 2 000 000 de romani pe timp de pace…

  41. SINGURELE COMENTARII de luat in seama pt binele bucurestenilor, sunt cele Mos Vanga si ABCD, care, probabil fiind astia doi, bucuresteni scoliti, taie in carne vie si comenteaza strict tehnic : tramvaiele Arad nu sunt pt arterele inguste si statiile STB inghesuite ale Bucurestiului, sunt prea lungi si prea mari/masive. Ar provoca accidente si embuteiaje. Nicusor Dan si USR istii lui, sunt cei care au pus botul la cascaval, caci nu le pasa de consecintele utilizarii tramvaielor neconforme nemtesti. COMISIA va plati accidentele si pagubele, daca ar fi atat de fraiera sa avizeze.

  42. pt. ADEVARUL . Felicitari pt. comentariul tau . Este vorba despre coruptiE . Procurorii trebuie sa-si faca datoria !

  43. SOLUTIA este ca primaru’ care e pe Capitala sa-si dea manutza cu patronu’ de la ASTRA-vagonete Arad si sa modice Contractul(ca doar n-o fi batut-n cuie pe vecie) in doua puncte esentiale,astfel:
    1)-ASTRA-vagonete Arad sa faca tramvaie cu lungimi mai mici, fix corespunzatoare lungimii peroanelor bucurestene, in acest fel fiind in carti si motoru’ lor de 100;
    2)-primaria care e a Capitalei va fi in castig daca accepta motoru’ de 100 si tramvaie mai scurte…numa’ sa se vrea !
    Intreb si eu…care ar mai alta solutie ?!?

  44. Intr-un oras cu strazi inguste, fara suprafete generoase de rulaj, vehiculele legate la sarme de alimentare electrica sunt o restrictie costisitoare. Un primar destept s-ar scapa de astea, doar metro si autobuze. Bucurestiul nu poate fi comparat cu Oradia, Arad, Timisoara sau Sibiu. In Paris, perifericul are 6 benzi pe sens. In Budapesta, pe langa periferic s-a construit si o autostrada ocolitoare (M0), initial cu 2 benzi pe sens si imediat s-a trecut la 3 benzi. Si asa, Vinerea dupa-amiaza si probabil, Lunea dimineata este jale. Conducatorii romani nu vad decat biserici pe unde circula si cazino-uri.

  45. Iti sta mintea ! Ca sunt prea lungi , nu stiu , nu sunt bucureatean , dar cred ca sunt si linii pe care aceste tramvaie pot circula, fara probleme ! E ceva putred (nu in Danemarca) in Bucuresti! Nu se poate asa ceva , e cineva vinovat , care o fi el , sa raspunda , dar in niciun caz sa se astepte ! Sa se asteote CE? Zborul spre Marte? Asa o fi si-n alte tari , bataie de joc?

  46. Baaa tampitilor,Astra a construit ,fabricat tramvaiele conform proiectului,contractului,caietului de sarcini.Neintelegerea ,sicanele,ciorovoiala tendentioasa pe motive false se trage dela parandaratul incasat partial sau total.Si care probabil trebuie restituit.Asa ca nu mai bateti campii.

  47. @ Doina Oltului; „Stimată” doamnă Doina! (dacă întradevăr suntețifemeie). Considerați că expresia: „Firea Sarmancur,această moschee a politicii romanes PSD , acum băgată si in zoaiele turcesti,” pe care o repetați mereu, mereu, vă face cinste? Doamna Firea a fost aleasă de un mare număr de cetățeni ai capitalei. Apoi ce putem înțelegem prin „această moschee a politicii romanes PSD” E așa greu de înțeles că PSD este în această perioadă principalul partid politic din România?

  48. este ardelean si catolic, punct. Sa pastreze bunul simț, daca-l are cand vorbeste de Capitala inundata de ardeleni inca din sec. 19, fugind de urgia ungureasca, acum uitata. Auzi, IMPERIO, frajerilor.

  49. Bătutul apei în piuă și în zadar.

    Tramvaiele, mult hulite, de la ASTRA Arad, au trecut toate testele de omologare și acceptanță și ies zilele astea pe traseu.

    Comentariile „bucureștenilor de pripas” că sunt prea lungi, prea late, prea masive, prea verzi sau că n-au unde să întoarcă etc etc sunt prostii însăilate (ca să nu spun golănii) în lipsă de argumente și sunt cel mai probabil cumpărate. Altă explicație logică nu este. Caietul de sarcini e sfânt – iar orice omologare cu măsurarea începe. Cine a scris caietul de sarcini și pentru cine l-a dedicat – asta e altă poveste.

    Slavă Domnului că justiția română a reușit de data asta să facă dreptate. Pentru că dreptate este în primul rând ca producția (și locurile de muncă aferente) să rămână în țară. Atâta cât este ea.

  50. Denumirea de IMPERIO este o palma data bucurestenilor din Regat, dar totusi se mira ca nu au mai multa sustinere…

  51. Mor când vad cum comentați mulți aiurea. Va pute multora tot ce e fabricat în România. Va reamintesc ca tramvaiul Imperio Metropolitan e dotat cu boghiuri și motoare Siemens. Cred ca ati auzit de Siemens, liderul în domeniu. Asa ca stați cuminți cu „troncane, sunt inferioare, nu sunt bune, mai bune erau cele turcești, etc). Motoarele montate nu au o putere fixa de 100kw,ci o putere variabila ce poate atinge și 151kw,deci superioare celor din oferta. Mai merita menționat ca cele turcești, care au câștigat inițial licitația, aveau motoare cu o putere mult sub 100kw. Alea erau bune, nu?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.