Cât costă km de autostradă. Guvernul a aprobat primele standarde de cost

Guvernul a aprobat introducerea primelor 12 standarde de cost în lucrările de infrastructură din toate domeniile de transporturi, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.

„Au fost aprobate două proiecte de hotărâri de guvern. Primul vizează introducerea unor standarde de costuri în ceea ce priveşte infrastructura de transport, iar cel de-al doilea vizează aprobarea utilizării unor condiţii contractuale care sunt folosite şi de Federaţiile Internaţionale ale Inginerilor Consultanţi în domeniul construcţiilor pentru obiectivele din transporturi”, a declarat Boagiu.

Standardele de cost introduse vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului – 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte – 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional – 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III – 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene – 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată – 1.190.000 euro/kilometru.

Ministrul Transporturilor a mai explicat si că aceste standarde de cost sunt necesare la stabilirea priorităţilor, pentru determinarea necesarului de fonduri publice pentru realizarea acestora. De asemenea, aceste date sunt importante pentru a putea asigura autorităţii contractante un document de referinţă pentru comisiile de licitaţii în evaluarea ofertelor privind contractarea lucrărilor de execuţie a obiectivelor de investiţii în domeniul transporturilor.

Ea a subliniat faptul că aceste standarde de cost se referă doar la corpul drumului, oferind drept exemplu standardul la şes.

„La şes, am spus că pentru corpul drumului, care include terenul de fundaţie, terasamentele, evacuarea apelor, structura rutieră, benzile de staţionare, elementele de siguranţă, postamente, taluze, împrejmuiri – standardul este de 3.802.000 euro/km. Nu sunt incluse în aceste costuri standarde care privesc lucrările de poduri, pasajele, viaductele, podeţele, lucrările de consolidare pentru terenuri de fundare, lucrările hidrotehnice, tunelurile – atunci când apar – nodurile rutiere şi intersecţiile denivelate. Pentru acestea sunt standarde în pregătire, cu care vom veni în perioada următoare”, a mai explicat Anca Boagiu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.