Cât ne costă ”turismul de penitenciar”

Costurile generate de transporturile deținuților în anii 2017 și 2018, respectiv contravaloarea carburantului consumat, la nivelul sistemului penitenciar, a fost de 3,53 milioane de lei în 2017, iar în anul 2018 a fost de 4,069 milioane de lei, se arată într-un răspuns dat de ministrul de Justiție, Ana Birchall, la o înterpelare făcută de către deputatul Sorin-Dan Moldovan având ca obiect ”turismul de penitenciar”. Carburantul ester pentru autovehicule operative care au fost folosite pentru transportul deținuților în vederea prezentării la instanțele de judecată, organe de cercetare penală, unități sanitare, precum și pentru transferul între unități penitenciare. Chiar dacă numărul de deținuți custodiați la nivel de sistem ar scădea considerabil, anumite costuri generate de transfer s-ar menține, deoarce misiunile de transfer trebuie să se deruleze cu regularitate. Acest lucru ar face ca, în anumiți parametri, costul de transport/deținut să fie tot mai ridicat cu cât numărul de deținuți transferați ar fi mai mic, reducerea costurilor urmând a se realiza prin folosirea unui număr tot mai redus de agenți în compunerea escortei și/sau a unor autospeciale cu o capacitate medie/mică de locuri.

Conform informațiilor comunicate de Administrația Națională a Penitenciarelor, pe lângă transferurile efectuate în vederea prezentării deținuților în fața organelor judiciare, se mai efectuează transferuri și în vederea executării pedepselor privative de libertate în alte locuri de deținere, pentru internarea/externarea în/din penitenciarele spital, dar și pentru alte motive (pentru activități lucrative, de reintegrare socială etc.). Din punct de vedere al transportului între două unități, costul pentru un deținut transferat pentru executarea pedepsei este egal cu al unuia transferat pentru a participa la activități cultural-artistice. Costul suplimentare (oarecum dublu) ar fi dat de cazul deținuților transferați pentru afaceri judiciare și retransferați în unitatea de custodie, după prezentarea lor în fața organelor judiciare. De asemenea, costurile totale legate de combustibil și amortizarea mijlocului auto în cazul unui transport cu o autospecială ocupaă la capacitate maximă este asemănător cu acela al unui transport cu grad de ocupare la jumătate din capacitatea autospecialei, deoarce există un traseu de deplasare (aprobat), de la care cursa de transfer nu se poate abate. În această ultimă situație, costul de transfer/deținut ar fi mai ridicat. Fiecare cursă de transfer trebuie tratată individual pentru a se putea calcula un cost.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

1 Comentariu

  1. N-am inteles ce vrea deputatul asta. Transportul detinutilor de la puscarie la tribunal, ori la spital, se face in toata lumea. Vrea sa-i trimita pe detinuti pe cheltuiala lor si fara escorta? Omul nu-i sanatos la cap! Cum a ajuns deputat?! Nu cumva e de la USR?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.