Câți kilometri noi de autostradă vom avea în 2019?

În 2019 pot fi inaugurați cu siguranță doar 43,28 kilometri, adică loturile 3 (mai-iunie) și 4 (august-septembrie) ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (între Holdea și Șoimuș), susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Estimările acestora diferă fundamental de cele ale ministrului interimar al Transporturilor, Rovan Plumb, de 180 de kilometri noi de autostradă. ”În acest moment, este fezabil, dar dificil, ca la finalul lui 2019 să circulăm pe încă aproximativ 8 km din Autostrada A10 între Sebeș și nodul Alba Iulia Sud, pe bretele scurte de acces de la Lancrăm. Restul tronsonului (până la Alba Iulia Nord) nu poate fi gata în 2019, realist vorbind.

Iar sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani are doar șanse teoretice să fie deschis până la sfârșitul lui 2019 din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) și birocrației nerezolvate. Așadar, scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km”, spun cei de la Pro Infrastructură.

La dezbaterea bugetului de stat, ministrul Plumb, a spus că „pentru anul 2019, vom putea să dăm în trafic în ceea ce privește autostrăzile 180 de kilometri”. Până în momentul de faţă în România avem 807 kilometri de autostradă în trafic. Deci, pentru 2019 am prognozat următoarele autostrăzi care pot fi finalizate ca şi tronsoane: Lugoj-Deva, loturile 3 şi 4 – 43 de km, o secţiune de încă 4 kilometri, Autostrada Sebeş – Turda, loturile 1 şi 2 – 41 km, Ogra – Câmpia Turzii, între Iernut şi Cheţani – 17,9 km, un alt lot între Cheţani şi Câmpia Turzii, de 15,69 de km, Suplacu de Barcău – Biharia – Borş, care-i componentă a Autostrăzii Transilvania – 5,35 km”, a spus Rovana Plumb. De asemenea, ministrul a anunţat că se va da în trafic Centura municipiului Bacău, de 16 km, Drumul expres Craiova – Piteşti tronsoanele 1 şi 2, de 27,35 de km în total. „Din autostrada Comarnic – Braşov, sectorul Râşnov-Cristian, avem un drum de legătură cu Braşovul de 10 km. În total, aceştia fac 180 de km”, a precizat oficialul Guvernului.

Cei de la Pro Infrastructură susțin că se promite inaugurarea inclusiv a unor tronsoane unde nici nu s-au început lucrările în teren, iar termenele contractuale de proiectare și execuție sunt de 19 luni (A3 Borș-Biharia), 24 luni (A3 Râșnov-Cristian) sau 3 ani (A7 Centura Bacău și DX12 Craiova-Slatina). Cu cei 43,28 km noi de autostradă, rețeaua noastră va ajunge la finele lui 2019 la 850 km.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4578 Articole
Author

8 Comentarii

  1. cineva de la PR-ul pesedistilor sa le atraga atentia ca aia 180 km de autostrada nu se masoara adunand lungimile celor patru benzi, a acostamentelor si a scuarului de pe mijloc.
    ma asteptam mai mult de la consultantii israelieni platiti regeste din bani publici

  2. Intre 1033 -1939 Germania a construit si a pus in functiune cate 1000 km autobahn in medie anuala!In timpul razboiului au pus cate 500 km anual!Pana azi aceste autostrazi sunt indestructibile!Tovarasi,de ce la unii se poate si la noi,nu?(https://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn)

    • Aia au pus cu munca silnica a deportatilor si a detinutilor politici cu invinuiri inventate,adica pe crima impotriva umanitatii,rusinea tuturor timpurilor.

  3. asteptarea generala este ca vor fi si mai putini decat in 2018, ca se mai si strica …

  4. până-n virgulă, mai răruţi, după virgulă,cât de mulţi…

  5. Serios! Bate vantul si zboara balonul de la coada(zboara balonul si ranane bastonul),finalul e restul din 2 cifre in perioada ramasa pana la alegeri, nu credeti? Si iar vorbe,vorbe, fapte ioc.

  6. Si Comarnic-Brasov, unde-i ? Premierul a promis ca in ianuarie se semneaza contractul !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.