Cazul Caracal, prilej pentru taximetriști de a se lua de Uber

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), cea care îi reprezintă pe taximetriștii din București, invocă tragedia de la Caracal pentru a ataca din nou companiile Uber, Bolt și Clever, deși Guvernul a emis o ordonanță de urgență pentru reglementarea transportului alternativ. Conform COTAR, legiferarea „transportului alternativ” a acreditat ideea că orice posesor de maşină poate face transport de persoane ca un profesionist, însă s-a văzut ce înseamnă un psihopat care ia autostopişti. „Protestele transportatorilor au ridicat de fiecare dată problema pericolelor pe care le presupune scăparea de sub control a transportului rutier de persoane. Nu este vorba doar de banii care nu mai ajung la bugetul de stat, din taxe şi impozite, sau de şomaj în rândul angajaţilor firmelor de transport, ci mai ales de siguranţa celor care călătoresc. Soluţia ‘transportului alternativ’ pe care deja a legiferat-o actualul Guvern nu face altceva decât să acrediteze ideea că orice posesor de maşină poate face această activitate ca un profesionist. Nimic mai fals! În afară de lipsa de experienţă la volan, care poate ucide, pe drumurile publice, există multe alte pericole, pe care tocmai le vedem în aceste zile, dar pe care COTAR le-a anticipat, de când (statul – n. r.) a început lupta împotriva transportului autorizat, pentru a favoriza companii care nu doresc să se supună legilor României, pentru a înregistra câştiguri cât mai mari”, susțin reprezentanții COTAR.

Organizaţia consideră că transportul de persoane este o problemă de siguranţă naţională şi solicită Guvernului o întâlnire de lucru. „Măcar acum, după ce am văzut ce înseamnă un psihopat care ia autostopişti, aşteptăm o reevaluare a situaţiei şi soluţii pentru un transport de persoane sigur în România. Fiind o problemă de siguranţă naţională, propunem Guvernului o întâlnire de lucru, pentru a putea prelua şi în România modele de succes din alte ţări ale Europei. Soluţia nu este ‘transport ilicit poate face cine vrea în Romania’, ci transportul autorizat, cu şoferi profesionişti, verificaţi periodic, ce pot fi controlaţi în orice moment”, se precizează în documentul COTAR.

Reprezentanții confederației susțin că au avertizat autorităţile statului, în nenumărate rânduri, în ultimii patru ani, în legătură cu pericolele pe care le presupune răspândirea transportului neautorizat, neacreditat şi nefiscalizat. „Astăzi asistăm neputincioşi la o tragedie care a fost posibilă din cauza lipsei transportului civilizat în peste 60% din suprafaţa României. Tinere sechestrate şi ucise de şoferii ‘de ocazie’. Acestea nu sunt primele cazuri şi nu vor fi nici ultimele, dacă nu se vor găsi soluţii pentru siguranţa călătorilor, cu transport de persoane autorizat conform legilor acestei ţări”, se menţionează în comunicatul transportatorilor.

COTAR propune subvenţionarea transportului de persoane ca soluţie pentru dispariţia autostopului din România. „Lipsa implicării naşte monştri, iar ‘interesele’ în transportul ilegal de persoane poate să ucidă. Avertizăm încă o dată Guvernul României în legătură cu nevoia de a avea transport rutier de persoane autorizat, în toate localităţile din România. Se pot găsi soluţii pentru a se subvenţiona transportul, prin redirecţionarea unor fonduri, de la activităţi care nu sunt neapărat necesare, către acest sector de activitate care poate să facă din România o ţară fără ‘ia-mă nene’ şi fără pericol de moarte pentru cetăţenii care vor să călătorească în siguranţă”, a comentat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

România a devenit a 12-a ţară din Europa care a reglementat alternativă la taximetrie, numită “ride-sharing”.

Asta după ce Guvernul a aprobat prin ordonanţa de urgenţă un set de reguli după care orice şofer care are peste 21 de ani şi o maşină nu mai veche de 15, poate să îşi ia un atestat ca să transporte persoane. Până atunci, este de aşteptat că preţurile să revină la normal, după creşterile din ultima lună, spun reprezentanţii aplicaţiilor.

Cei peste 20 de mii de şoferi care fac transport alternativ prin aplicaţii, în mai multe oraşe din România, au devenit concurenţii direcţi ai taximetriştilor, acum şi din punct de vedere legal.

Recomanda
Cosmin Pam Matei 5215 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Aceste companii actioneaza in state unde coruptia merge uns Oare cata spaga a luat domnul CUC de la aceste companii? Cred ca a luat cu varf si indesat de il doare de acum la bascheti de infrastructura tarii.

  2. Uber, Bolt și Clever sunt companii trans-nationale care nu platesc taxele cuvenite statelor unde functioneaza. Activitate acestor companii trebuie interzisa pe teritoriul Romaniei. Tot profitul obtinut se duce in tara lor de origine.

  3. FATA A ZIS SUNT LA BOLT…..Acum compania BOLT SA DEA TRASEUL….SI SA PLATESCA DESPAGUBIRI FAMILIEI DE UN MILION DOLARI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.