Ce e firesc pentru Marcel Ciolacu?

Cuvinte mari de Ziua Națională. Premierul spune, de 1 Decembrie, că e firesc e să avem o ”Românie puternică”. Fără educație însă, nicio țară nu poate fi puternică!

”România noastră educată” se află, de fapt, pe ultimul loc la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană, potrivit ediției 2023 a Monitorului Educației și Formării lansată joi, 30 noiembrie, la Bruxelles.

Raportat la obiectivele stabilite în 2021 pentru întreg blocul comunitar, țara noastră este cea care trage, practic, media europeană în jos, fiind de cele mai multe ori la mare distanță față de restul statelor, în privința indicatorilor și în 6 cazuri din 7, ultima în clasament.

„O Românie puternică, orientată spre dezvoltare, care să se reflecte în plan economic, dar mai ales în viața de zi cu zi a românilor, este un obiectiv firesc, capabil să ne unească”, transmite premierul Marcel Ciolacu de Ziua Naţională a României.

Citind în oglindă mesajul premierului… într-o Românie care nu este puternică, ea nu este orientată spre dezvoltare, nu se reflectă  în plan economic, nici în viața de zi cu zi,  reprezintă un obiectiv ”firesc” pentru foarte puțini politicieni, ceea ce nu aduce o largă unitate.

Orice asemănare cu realitatea este pură întâmplare…

 

Monitorul educației și formării este raportul anual al Comisiei Europene privind sistemele de educație și formare din UE și progresele lor în direcția atingerii obiectivelor la nivel de UE adoptate în cadrul Rezoluției Consiliului din 2021 privind un cadru strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării profesionale către Spațiul Educațional European (SEE). Acesta cuprinde un raport comparativ, 27 de rapoarte de țară și o „cutie de instrumente” (Monitor Toolbox) de monitorizare online cu cele mai importante date și surse utilizate pentru analiza sistemelor de educație și formare profesională din UE.

Care sunt cele 7 ținte ale Uniunii Europene pentru anul 2030, în Educație:

  1. Cel puțin 96% dintre copiii cu vârste între 3 și 6 ani să participe la programe de educație timpurie (grădiniță și creșă) – media UE era la 92,5% în 2021
  2. Rata părăsirii timpurii a școlii să fie, până în 2030, sub 9% – media UE în 2022 era de 9,6%
  3. Rata tinerilor de 15 ani care au competențe scăzute în citire, matematică și științe să fie, până în 2030, mai mică de 15% – media UE era la PISA 2018 de 22,5% la citire, 22,9% la matematică și 22,3% la științe
  4. Rata celor cu competențe digitale scăzute în clasa a VIII-a trebuie să fie, până în 2030, mai mică de 15% (testul ICILS 2018 nu a oferit suficiente date pentru a calcula media UE, dar sunt așteptate datele ICILS 2023 la finalul anului 2024 pentru a vedea media și rezultatele pe fiecare țară în parte). (N.red. Studiul internațional de competență informatică și de informare 2023 (ICILS), implementat de către Asociației Internaționale pentru Evaluarea Rezultatelor Educaționale (IEA), evaluează capacitățile tinerilor de a utiliza tehnologia informației și comunicațiilor prin măsurarea performanței elevilor de clasa a VIII-a în materie de informatică cunoștințe digitale – sursa).
  5. Rata absolvenților de învățământ tehnic și vocațional (VET) care beneficiază de expunere la învățarea bazată pe muncă în timpul educației și formării lor profesionale ar trebui să fie, până în 2025, de cel puțin 60% – media UE în 2022 a fost de 60,1%
  6. Rata tinerilor cu vârste între 25 și 34 de ani care au studii superioare ar trebui să fie, până în 2030, de cel puțin 45% – media UE era în 2022 de 42%
  7. Cel puțin 47% dintre adulții cu vârste între 25-64 de ani ar trebui să participe la activități de învățare în ultimele 12 luni (până acum indicatorul era calculat pentru participarea la educucație în ultima lună, iar pentru acest nou indicator nu există o medie UE calculată încă)

 

Sursa edupedu.ro

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

6 Comentarii

  1. m-am saturat de clisee iohaniste, luati de aici,:.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_spending_on_education_as_percentage_of_GDP

  2. Deh, la noi sefii in educatie din ultimii 25 ani au fost sorosisti…ce sa faci cu astia ? Ei au fost ocupati cu distrugerea invatamantului si promovarea doar a educatiei. Cea sorosista bineinteles. La noi ar trebui inceput cu investitii masive in….. crese si gradinite cu program pana la 5;…. after school-uri in fiecare scoala primara si gimnaziala;…. clasele cu doar 15-17 copii in clasa nu 35 ca acum…. si mai ales abandonarea sprijinului pentru scolile private curat mestesug de prostire unde nu se face carte ci dai banul si treci clasa fara competitie, corigenti, repetenti…

  3. La cata carte are nici nu are nevoie de mai mult. Doar este PM al unei tari.Partidele toate au ca membrii doar cei care aduc bani nu si carte. Asa se dau si functiile.

  4. Mai Ciolacule, la ce varsta ti-ai luat bacalaureatul? Doctorat in covrigi ai, fonctie ai, parale ai. Trai nineaca pe banii poporului!

  5. Iarăși a pierdut unul o bună ocazie de a tăcea. Sau cum să te faci penibil chiar și în ziua națională. Nu mai există limită de bun simț, oricum oile merg după „clopotul berbecului”

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.