Ce le mai umflă Artmark doar-doar iese de o vânzare

Portretul lui George, sculptură în marmură, de Brâncuși, fotografie inedită realizată de Philadelphia Museum of Art, 1969

Să compari mere cu pere, ca să nu vorbim chiar de altceva. Cam așa procedează și Casa de Licitații Artmark din dorința de a-și promova o licitație. Cum altfel s-ar putea explica articolul „Opera lui Ghenie, mai scumpă decât portofoliul Constantin Brâncuși“ publicat în mai multe agenții de presă și susținut/plătit de Artmark. Articolul, probabil, un comunicat de presă continuă:

„Cei mai mari artiști români din toate timpurile(…) se întâlnesc peste două săptămâni în Licitația de Artă Contemporană organizată de Casa de Licitații A10 by Artmark“ (…) Pentru 30.000 de euro va fi scoasă la licitație „Fallen Angel „(…) O lucrare din aceeași serie a fost adjudecată (..)pe 18 februarie, pentru 129.000 de euro. Constantin Brâncuși, prezent în mod excepțional în licitație cu un obiect din seria experimentelor de atelier realizate în plumb, denumită de literatura de specialitate „Canarul ” are un preț de pornire de doar 3.000 de euro. (…) Un obiect din aceeași serie a fost adjudecat în luna februarie a acestui an, în cadrul licitației Artmark, pentru 18.000 de euro“, se arată în știre.

Autorul „articolului“ continuă în aceeași gamă.

„Într-o formă simbolică îl regăsim pe Constantin Brâncuși și în câteva fotografii prezente în licitație. Trei dintre operele realizate de părintele sculpturii moderne au fost surprinse în fotografie de către Muzeul de Artă din Philadelphia cu ocazia celebrei expoziții retrospective itinerante începând cu 1957.(…) Fotografiile au un preț de pornire cuprins între 1.000 și 1.500 de euro fiecare“.

Poate, la prima vedere, prețurile sunt în favoarea operelor lui Ghenie, însă, lotul Brâncuși este format doar dintr-un obiect-simbol și 4 fotografii. Și, oricât ar fi ele de cunoscute sunt tot fotografii.

Știrea s-a rostogolit în aproape toată presa. La unii, contra cost,  alții…doar au înghițit gălușca frumos ambalată, de dragul titlului și a unor posibile clickuri.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

5 Comentarii

  1. Artmark, o susanea ordinara,fara experti,fara rapoarte de autenticitate,o smecherie sekurista ca atatea altele
    „Cei mai mari artiști români din toate timpurile”:))))))
    Fotografii de tot kkt scoase ca „opere de arta’de niste borfasi,copiate din albume de arta, cu ” preț de pornire”impus..

  2. Nu am o parere buna despre Artmark. Intr-un articol online sustineau ca o opera a lui Ghenie valoreaza mai mult decat intreaga creatie a lui Brancusi. Nu pot sa cred asta. Fotografii cu masa, coloana sau poarta poate face oricine. Mai greu e cu recuperarea “investitiei” intr-o opera de arta, se pare ca ei prefera sa iti vanda, insa cand le dai ceva spre vanzare iti gasesc motive ca sa te refuze. Am impresia ca ei vand doar opere provenind dintr-un circuit inchis la care nu oricine are acces.

  3. Mda, nu era o opera a lui Ghenie mai scumpa decat creatia lui Brancusi, ci doar un titlu menit sa atraga atentia, comparatia se referea doar la operele celor doi artisti prezente in licitatia respectiva. Fotografiile cu Brancusi sunt inedite. Insa neseriozitatea casei de licitatii ramane.

  4. Ia vedeți, o să scoată la licitație „capodoperele” lu’ clotilda.
    Nimic nu știți! :)))

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.