În doar doi ani de la deschiderea procedurii, producătorul de încălțăminte Clujana a ieșit din insolvență consolidat și reintră însănătoșit în circuitul economic. S-a salvat astfel un brand de peste 100 de ani de existență.
Astăzi, produsele Clujana sunt vândute în 14 magazine partenere din România. Pentru acest brand, procedura insolvenței a însemnat readucerea la viață a unui brand istoric și extinderea la nivel național prin deschiderea a patru noi showroom-uri și un magazin online: al doilea show-room în Cluj-Napoca și primele magazine din Sibiu, Oradea, Bistrița. În această perioadă, Clujana și-a îmbunătățit marja pentru comercializarea produselor – până atunci vândute sub media pieței – iar profitul obținut a fost utilizat pentru finanțarea activității curente și creșterea producției. Totodată, compania a redus ponderea serviciilor de
tip lohn în cifra de afaceri, cooptând, în schimb, un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu. În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana a crescut cu 136% față de anul precedent. În plus, brandul a făcut un pas mai aproape de generația „Millenials”, printr-o prezență activă și constantă în social media și prin deschiderea magazinului online. Clujana a reușit să își aducă mai aproape publicul tânăr printr-o comunicare prietenoasă și accesibilă pe canalele Facebook și Instagram.
„Rolul nostru de administrator judiciar a fost să insuflăm o nouă viziune brandului Clujana și să ne asigurăm că revitalizarea companiei se află pe agenda tuturor stakeholderilor. Am avut mereu în minte alinierea obiectivelor strategice ale tuturor celor implicați, iar experiența vastă în gestionarea echilibrului dintre creditori și companie a facilitat succesul. Clujana va fi mereu unul dintre proiectele de suflet coordonate de CITR”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Managing Partner CITR.
În studenție la politehnică vara lui 70 am facut pracică vara la Clujana. Avea și centrală electrică proprie cu o automatizare la zi. Pe noi ne interesa mai mult ca avea bazin de înot cu apă încâlzită! Știam de la tata că patofii de caltate erau de la “Dermata” și cei de lux de la “Filt”. Pe marii baloți de piele care veneau din Argentina la adresă scria: Dermata Cluj! Ce fabrică de pantofi. Bocancii lui baiatul meu din 1983 “insulated”, in baracă la mizeu, sunt cu fețe galbene în stare bună și talpă sinetică ușor roasă un călcâie dar perfect funcționali și impermeabili. Cineva, maritată România, care ajunsese din Budapesta la Londra prin 1984 ne-a relatat că a vrut să-și cumpere cizme, și pe cele mai de calitate scria Clujana. La mulți ani Clujana.
Ma bucur, ii astept cu magazine si in Bucuresti.
O veste foarte buna!Stiu o pereche de bocanci romanesti imblaniti,fara moarte,de la Tomis-Romania!
Daca e realitate pe termen lung dar serioasa, este perfect! Daca e doar sa salvam apoi vindem, ciuciu!
In sfarsit o veste buna. As vrea sa aud astfel de stiri zilnic
Bravo Clujana si romanilor inimosi de acolo…?!