CNAIR anunță licitații pentru două autostrăzi așteptate de români

Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a lansat, în aceeași zi, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice două licitații pentru actualizarea studiilor de fezabilitate și de realizare a proiectelor tehnice pentru două autostrăzi foarte așteptate de români: Ploiești-Brașov și Tg. Neamț-Iași-Ungheni (parte din Autostrada Unirii). Primul dintre contracte are o valoare estimată de până la 57.67 milioane de lei, fără TVA, și are o durată de aproape nouă ani, ce include asistență pe perioada construcției. Cel de-al doilea este estimat pentru maxim 73,37 milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. Ministrul Transporturilor a anunțat recent că Autostrada Unirii va fi gata în 2027.

Secțiunea Ploiești-Brașov face parte din A3 București-Borș. Câteva loturi din acest drum sunt deja în circulație, precum București-Ploiești și câteva de pe Autostrada Transilvania. Cel mai așteptat lot este cel care traversează munții, însă după 17 ani de la prima tentativă de a schița un proiect de construcție, promisiunile autorităților încă curg în cascadă însă mișcările de pe șantier sunt minore. În prezent, se lucrează pe segmentul Râșnov-Cristian, un lot de 6,3 km., situat pe o zonă plană, cea mai accesibilă a întregii lucrări.

Tronsonul cuprins între Ploiești și Brașov este împărțit în două secțiuni: Ploiești – Comarnic cu o lungime de 48,6 km și Comarnic – Brașov cu o lungime de 58,0 km. Pentru lotul Râșnov – Cristian (6,3km) a fost semnat contractul în octombrie 2017 cu asocierea Alpenside SRL – Specialist Consulting SRL, iar termenul de execuție este de 24 de luni. Valoarea totală a acestui lot este de 118 milioane lei, inclusiv pentru cei 3,7 km. drum de acces. Segmentul Predeal – Comarnic este faza de pregătire a documentaţiei licitaţiei pentru rectualizarea Studiului de Fezabilitate (SF) şi a proiectului tehnic. Caietul de sarcini ar urma să fie gata în această lună, iar începerea elaborării Studiului de Fezabilitate şi a proiectului tehnic ar urma să înceapă în anul 2021 şi să se termine în anul 2023. Până la inaugurarea sectorului Comarnic-Braşov, segmentul la care se lucrează în prezent în judeţ va fi utilizat ca ocolitoare pentru localităţile Râşnov şi Cristian.

Legat de Autostrada Unirii, anunțul CNAIR de pe SEAP se referă pe porțiunea din Moldova. Segmentul Târgu Neamț – Iași -Ungheni face parte din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Tg.Neamț – Iași – Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km. Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare: Târgu Neamț-Târgu Frumos; Târgu Frumos- DN 28( zona Lețcani); DN 28( zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași); Iași – punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești).

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat recent că 2027 ar trebui finalizată Autostrada Unirii, cu traseul Ungheni – Iași – Târgu Mureș. „Toată lumea spune, în regulă, foarte bine, termene, studii de fezabilitate, când veţi finaliza Autostrada Unirii. Am spus, repet, în condiţiile în care procedurile sunt în linie dreaptă şi nu avem parte de contestaţii, ceea ce propuneam să schimbăm modul în care se judecă aceste contestaţii, să nu stăm ani de zile în instanţă, anul 2027 din punctul nostru de vedere este anul în care Autostrada Unirii ar trebui să fie finalizată”, a spus Bode la Iași, potrivit Agerpres. El a precizat că pentru Autostrada A8, sau Autostrada Unirii, cum mai este cunoscută, pe secţiunea Târgu Mureş-Târgu Neamţ a fost acordată o extensie de timp de 6 luni.

„Asta înseamnă că la începutul anului 2021, în ianuarie, avem finalizată revizuirea studiului de fezabilitate. Etapa următoare fiind cea de scoatere la licitaţie a proiectării şi execuţiei. Sunt aproximativ 200 de kilometri. Pentru secţiunea Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, astăzi am anunţat transmiterea de către ANAF a documentaţiei, vom urca pe SICAP anunţul pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi întocmirea proiectului tehnic. Astfel, după această etapă vom putea scoate la licitaţie execuţia”, a declarat ministrul Transporturilor, potrivit Agerpres.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

11 Comentarii

  1. E clar slagarul lui Mihai Constantinescu, valabil in orice guvernare:
    „Cu creionul pe hartie,
    Am schitat iar o prostie,
    O minciuna gogonata,
    N’ar crede nici al meu tata”!

  2. CRETINI!DATI-LE BAI CHINEZILOR ,SI-N 2-3 ANI SUNT GATA!JAVRE CORUPTE DE UE!

  3. Iar licitatii pentru studii de fezabilitate? O alta autostrada in Transilvania, in conditiile in care toata lumea stie ca cea mai importanta (care ar face legatura intre Constanta si Nadlac) este cea dintre Pitesti si Sibiu? Iar ati luat-o de la capat cu studii de fezabilitate si proiecte?? Ba, voi chia sunteti nesimtiti!?!? Dupa toata propaganda pe care ati facut-o cu autostrazile, ne trezim din nou ca iar suntem la inceput! Acum este clar pentru toata lumea: nu veti face nimic, totul a fost gargara! Dupa aproape un an de guvernare, suntem instiintati ca…gaina babei a ouat o margica!!

  4. Caietul de sarcini ar urma să fie gata în această lună, iar începerea elaborării Studiului de Fezabilitate şi a proiectului tehnic ar urma să înceapă în anul 2021 şi să se termine în anul 2023.

    Din 2020 pana in 2023 chinezii o si termina de construit. Dar fara gramada de trucaje extra-ordinare, pixeli morti si albastri. Sau galbeni PeNaListi.

  5. A cata oara mafia PNL fura mai bine decat aia PSD si #rezista uita brusc sa mai reziste, Ciollanis sa-si arunce paltoanele si sa-si puna geaca rosie sa-si scota in strada poporul lui de idioti inutili. Nu mai sare Bruxelles de c*r in sus ca sunt firmele lor care primesc contracte trucate cu statul.
    Bruxelles-ul, cu Kodrutza cu tot, tac ca sunt implicati direct sau indirect in atribuirea de contracte unor multinationale favorite.

  6. Românii nu mai așteaptă nici o autostradă, au așteptat 30 de ani și sunt sătui de studii și proiecte tehnice bune de aruncat la gunoi. Poate amicii lui klaus așteaptă niscai contracte pe șpăgi,aia poate. Dar Românii nu mai au de la cine să aștepte că li se termina viața. Așa că scrieți articole despre autostrăzi în 15-20 de ani pentru copiii de la creșe si grădinițe cei care așteaptă să li se dea câte o masca peste față. Dar nicidecum autostrăzi.

  7. Bine , bine am inteles , dar grabiti-va cu licitatiile , ca sa se poata trece repede si degraba la studiile de fezabilitate !Aici e malaiul ! Astea se fac, autostrazile nu ! 30 de ani de minciuna generalizata ! Cine sa mai creada in promisiunile astea de doi bani ? N.B. Grig, ai perfecta dreptate !

  8. de turul vostru. CNAIR ul
    lui peste prajit. Voi si politia locala, trebuiti desfiintati urgent!
    Ati avut miliarde pe mana, ce ati facut cu ele?
    Bulgarii fac autostrazi cu 3 milooane, voi cu 8!

  9. Numai crede nimeni că vor fi autostrăzi! DE 30 DE ani doar s-a furat,s-a demolat.
    Vedeti ce firme neserioase, impotente de prin Italia,Spania,etc au „construit” in România.
    Nu am nicio speranță!
    Trebuiau atrase cadrele din universitățile tehnice,inclusiv studenții din anii terminali la elaborarea studiilor de fezabilitate și la proiectare!

  10. Am mai spus-o, pentru anumite minți din zona de decizie București sunt România are nevoie de două autostrăzi: București-Constanța adică lsore mare și București-Brașov adică spre munte. Europa nu-i la Nord de București ci Est-Nord est. Atunci de ce să te chinui spre Brașov în loc să faci Pitești-Sibiu prin Curtea de Argeș? Și Pitești Craiova, Și bineînțeles Târgu-Mureș-Iași ca să legi Moldova de Europa. Arad Sebeș, Turda Târgu Mureș e gata în curând. Și la fel Arad-Sebeș Cluj-Napoca. Și mult mai folositor de cât Ploiești-Brașov este Craiova-Calafat-Lugoj-Arad. 2027! Începută prin 2004. 25 de ani pentru 200 km. Să tot fii pe funcția doamnei Clotilde Marie Brighitte Armand. La 40 de ani te angajezi la Bechtel și când ieși la pensie, Autostrada București-Oradea prin Brașov-Cluj Napoca este tot visul de aur al bucureștenilor.

  11. Scuze ca revin, dar am uitat o intreebare pentru jupanii care ne (ne-au) conduc:
    1. Cati bani au fost cheltuiti, in 30 de ani, pentru constructia (efectiva!!) de autostrazi?
    2. Cati bani au fost cheltuiti, in aceeasi perioada, pentru plata studiilor de fezabilitate, proiecte, etc?

    Raspunsul ar putea sa-i socheze pe multi!!!!!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.