Contract de aproape 2 miliarde de lei pentru calea ferată Lugoj-Timișoara

CFR și compania FCC Construccion din Spania au semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 LUGOJ – TIMIȘOARA EST, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

„Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (6 luni proiectare și 36 luni execuție)

Obiectivele sunt următoarele:
– modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km
– lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare
– lucrări civile în 5 halte de călători
– modernizarea lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe
– sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată
– lucrări specifice de exploatare feroviară
– lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Obiectivele de utilitate publică și feroviară sunt:

– 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare
– 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin
– 1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului)
– panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
– rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
– îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
– modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
– lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
– lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
– montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
– instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
– montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4578 Articole
Author

6 Comentarii

  1. „PUTEREA ,Ion Teleanujoi, 29 septembrie 2022, 9:10 a semnalat recent că președintele Consiliului de Administrație de la CFR SA, profesorul Gabriel Popa, prodecanul Facultății de Transporturi, Departamentul Material Rulant de Cale Ferată, din cadrul Universității Politehnice din București, a fost schimbat pentru că faptul că a refuzat să-i prelungească mandatul de director general la CFR SA a lui Ion Simu Alexandru, omul susținut și garantat de ministrul Sorin Grindeanu și senatorul Ion Mocioalcă.
    De asemenea, a fost revocată din bordul administrativ al acestei companii și Mihaela Mocanu tot pentru faptul că nu era de acord cu prelungirea mandatului Ion Alexandru Simu. În locul celor doi au fost impuși doi politruci, secretari de stat de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și MTI și care n-au nicio treabă cu calea ferată-Gabriel Bunduc-omul baronului PSD de Bacău Dragoș Benea și, respectiv, Bogdan Radu Bălășnicu, omul susținut și garantat de liderul PSD Iași Maricel Popa.
    În plus, mai este vorba și despre tunul imobiliar prin care Complexul CFR Astoria de la Snagov (circa 200.000 mp) a fost înstrăinat pentru doar 50.000 de euro. Numai că toate aceste aranjamente și haiduceli ”țesute” de Consiliul de Administrație de la CFR SA cu acordul ministrului Sorin Grindeanu pentru a-l menține pe Simu la butoanele acestei companii au intrat în vizorul DNA, mai exact a procurorilor de la Serviciul teritorial Timișoara.”

    PNRR isi face efectul, din pacate ,pe timp mult-42 de luni ,miliarde multe si lupte intestine .

  2. Uraaa!
    Va fi o cale ferata moderna, pe care se va putea circula cu viteza maxima ametitoare de 60 km/h.

  3. …”valoare totală de peste 5,5 miliarde lei „= UN MILIARD DE EURO, pentru ..”o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad”….” un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km)”. CALE FERATA EXISTENTA FARA MUNTI?DEFILEU?PANTE!!!!!! Holoooo!!!Mai e cineva pe fir? Campia d Vest supe ceva/ciuva? Nu cumva a gresit secretarul de stat? Poate a pus gresit virgula. zic, Se va demonstra ca e fost eroare de dactilografiere, dupa „modelul autostrazilor begiene,” peste 90 de ani! CE „ne’am ras”! Inca ne tavalim de ras!!

  4. Grindeanu este pui de securist vandut care da din coate sa ajunga sus. Asta si restul de securisti tineri ce se foiesc pe langa Ciolacu ii sapa ac groapa la ordinul sefilor securisti adusi pe capul romanilor de Magureanu.

  5. Talhar jegos , auzi ca asteapta ca societatea de constructie sa isi respecte termenele ! Doamne fereste – constructorul trebuie sa aibe clauze clare si penalitati progresive incepand din prima zi de intarziere si pana la a 50 zi , dupa care plateste penalitati si se reziliaza contractul ,fara drept de apel nicundea nici o vrajeala de Curte de Arbitraj (anti Romania ) . Dar daca vrei sa furi alaturi de ei , din banii romanilor , nu ai conditionalitati usor cuantificabile si penalitati adevarate , ai Besisme si Nastasisme , cu clauze hotesti si de unde se vede clar ,modul in care la orice contract , poporul roman si Romania sunt TRADATE . PATRIA A PRIORII !

  6. Subventii mascate din banii contribuabililor europeni pentru firmele straine docile care la randul lor sunt „recunoscatoare” ocultei

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.