Agricultura ecologică în Prahova

Cultivatori care ne inspiră

Agricultura ecologică este o nișă în dezvoltare pentru viitorul fermelor de familie din România, iar vasta piață a produselor bio este, și ea, în continuă creștere.

Percepția celor mai mulți români este că biologic sau ecologic  înseamnă  produse de la țărani, de la micii producători, însa, nu este întotdeauna adevărat, criteriul de bază fiind neutilizarea pesticidelor.

Zeci de soiuri de legume, fructe și ierburi aromatice, toate, bio

Dorind să ofere mâncare sănătoasă fetiței lor, prahovenii Alina și Dan Constantinescu au renunțat la carierele lor, în corporații, și s-au apucat de grădinărit.

Culturile de plante aromatice, fructe de pădure, peste 60 de soiuri de tomate, dar și legume rare, precum kiwano, busuioc de salată, castraveți albi, maro, fasole violet, vinete de ghiveci, tomate cu fructe mici, ardei iuți și pomi fructiferi se întind pe o  8.000 de metri pătrați, exact în locul în care bunicii și străbunicii lor au trăit.

Grădina se găsește în satul Palanca, la 25 de km distanță de municipiul Ploiești, iar produsele au devenit cunoscute, în 2016, sub brand-ul de Nasul roșu.

Ìnainte ca noi să ne mutăm, la țară, terenul era cultivat cu porumb. Nu am dorit să continuăm să cultivăm tot porumb, ci altceva, mult mai variat. Am constatat că dacă îngrijești bine plantele, fără a utiliza produse chimice, ele sunt cu adevărat gustoase și sănătoase și se pot dezvolta frumos.

La început, familia Constantinescu nu a vrut să creeze o afacere din asta, ci doar să aibe o activitate și să o deruleze cu pasiune. Nasul Roşu s-a transformat, însa, în primii trei ani, într-o platformă care adună zeci de alţi mici antreprenori români, iar grădina a devenit o fermă de două hectare.

Nasul roșu, după „Le nez rouge“ din Franța

Alina și Dan Constantinescu s-au bucurat de ambianța și experiența culinară dintr-un restaurant francez, numit „Le nez rouge”. Au descoperit bucuria lucrurilor simple și de suflet, de aici, dar și amabilitatea și pasiunea pentru gătit  a patronilor acelui resturant.

Acela a fost pentru noi un moment în care am descoperit că există oameni care nu se gândesc, în primul rând, la cifra de afaceri, ci la relațiile interumane și la valorile reale ale vieții. Ìn plus, „Nasul Roșu” este ușor de reținut pentru că fiecare dintre noi se poate gândi la simbolistica sa ca la: sănătate, bucurie, voie bună (…)

Dacă la început, livrarea comenzilor se făcea la uşa clienţilor, doi ani mai târziu, antreprenorii au deschis un magazin în zona Floreasca din Bucureşti.

Aproape 100 de clienţi le calcă, zinic, pragul, iar valoarea medie a unei vânzari este de 150-200 de lei. În magazinele Nasul Roşu se găsesc, pe lângă produse româneşti, şi produse specifice Italiei.

Anul trecut am avut vânzări de un milion de lei, însă nu cifrele reprezintă prioritatea noastră, ci, mai degrabă, ceea ce spun consumatorii: dacă sunt mulțumiți de produsele noastre și dacă îi ajutăm, în felul acesta, să se hrănească sănătos.

Cei doi tineri și-au propus să amenajeze o grădină demonstrativă unde oamenii să să vadă cum arată și cum cresc legumele, iar pentru doritori se vor organiza activități de grădinărit, în scop terapeutic. Un alt plan de viitor include înființarea unui atelier de conservare, pentru iarnă, a legumelor și fructelor.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

2 Comentarii

  1. Bag seama ca pe cultii comentatori nu ii intereseaza astfel de subiecte. Daca nu este vorba de scandaluri, politica, crime, nu are nici o valoare.

  2. Si sa vezi ce repede se strica toate legumele si fructele alea cu adevarat bio. Si ca nu peste tot unde se scrie deasupra bio, si pretul e mai mare, e chiar 100% bio inauntru cind sunt produse industrial, fara ceva pentru conservare sau sa dea o culoare mai placuta in magazin.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.