Cum arată OUG care schimbă sistemul 112

Cartelele preplătite se vor comercializa doar după ce vor fi înregistrate datele de identificare ale utilizatorului cartei SIM, iar persoanele care sună la 112 vor fi mai ușor localizate, se arată într-un proiect de OUG pentru modificarea și completarea OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și a OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice, cu modificările și completările ulterioare, elaborat de Minsterul Comunicațiilor. ”Prezentul proiect de act normativ generează schimbări în legislația internă în domeniul furnizării de servicii de comunicații electronice, mai exact în ceea ce privește dispozițiile OUG 111/2011, care vor permite identificarea utilizatorilor de cartele SIM care utilizează servicii de comunicații electronice furnizate la punctele mobile pentru care plata se realizează în avans, aspect ce va avea ca efect descurajarea apelării abuzive a numărului 112 de către aceste persoane”, se arată în nota de fundamentare a actului normativ amintit.
Va fi reglementată astfel obligația furnizorilor de servicii de comunicații electronice furnizate la punctele mobile și pentru care plata se face în avans de a colecta, anterior începerii furnizării serviciului, datele de identificare ale utilizatorului cartelei SIM care va beneficia de respectivele servicii. ”Pentru claritatea textului și asiguarea respectării dispozițiilor speciale care guvernează prelucrearea datelor cu caracter personal, modificările și completările aduse actului normativ vor indica, prin definirea sintagmei ”date de identificare a utilizatorilor”, datele cu caracter personal care vor fi colectate și stocate de către furnizorii de servicii și comunicații electronice. De asemenea, pentru a răspunde principiiilor și cerințelor de transparență care guvernează prelucrarea datelor cu caracter personal, proiectul stabilește scopul colectării datelor de identificare a utilizatorilor de cartele SIM, beneficiari ai serviciilor de comunicații electronice pentru care plata se realizează în avans, respectiv acela de a fi puse exclusiv la dispoziția admistratorului Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU) și utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile legale. Totodată, au fost prevăzute atât termenele pentru care se poate realiza prelucrarea și stocarea datelor colectate, respectiv a documentelor care fac dovada corectitudinii datelor furnizate de utilizatori, cât și termenele în care se va proceda la distrugerea/ștergerea datelor la împlinirea termenlui de prelucrare și stocare a acestora”, se spune în nota de fundamentare a proiectului actului normativ mai sus menționat.
Pentru atingerea scopului reglementării au fost stabilite sancțiuni pentru furnizarea serviciilor de comunicații pentru care plata se face în avans cu nerespectarea obligației privind colectarea datelor de identificare a utilizatorilor. În vederea asigurării eficienței gestionării apelurilor de urgență prin identificarea persoanelor care apelează la 112 a fost prevăzută obligația utilizatorului cartelei SIM de a anunța furnizorului despre furtul sau pierderea cartelei SIM pentru a proceda la încetarea furnizării serviciilor de comunicații și dezactivarea cartelei.
Prezentul act normativ generează schimbări în legislația națională care vor permite asigurarea unui răspuns cât mai prompt la urgențele cetățenilor prin îmbunătățirea posibilităților de preluare și gestionare a informațiilor de localizare asociate apelurilor de urgență în vederea creșterii gradului de acuratețe și de precizie a localizării apelanților aflați într-o situație de urgență și, totodată, prin punerea la dispoziția dispecerilor/autorităților a unui set mai larg și mai precis de informații de localizare, în scopul unui răspuns cât mai eficient al autorităților la situații de urgență, se mai spune în nota de fundamentare. Totodată, proiectul va determina creșterea eficienței gestionării urgenței prin furnizarea unor informații de localizare mult mai precise, aceste elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenței și implicit a timpului de răspuns la situații de urgență. Efectele menționate mai sus vor fi realizate prin reglementarea transmiterii gratuite a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgență, ce conțin informații privind localizarea, precum și asigurarea transmiterii, cu prioritate, de către furnizorul de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul rețelelor publice mobile, a acestor mesaje. Aceleași soluții privind gratuitatea și prioritizarea sunt prevăzute și în cazul transmiterii informațiilor privind localizarea prin utilizarea conexiunii de date.
Prin acest act normativ se va introduce o prevedere privind suportarea de către furnizorii de rețele publice mobile de telefonie a costului mesajelor tehnice standardizate scurte de localizare și a traficului de date generat de informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal, pe durata apelului. De asemenea, furnizorii de rețele publice mobile de telefonie vor fi obligați să permită transmiterea informațiilor de localizare atât sub formă de mesaje tehnice standardizate scurte, cât și ca un pachet de date (HTTPS POST), către adminsitratorul SNUAU. Administratorul SNUAU va avea obligația de a utiliza datele de localizare automată în completarea celor obținute pe baza informației de localizare primară.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4568 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Deci, logica nu conteaza! Traim instalarea lui Big Brother, prin vointa numitei clase politice, o clica de semianalfabeti instalati la putere ca paduchele pe frunte. Si vor sa te mai si oblige sa anunti daca ti s-a furat cartela, adica telefonul, ceea ce se intimpla cotidian unei multimi de oameni. Traisca vechea Securitate si modestia ei, ca astia de acum nu au limite!

  2. Da,dar telefoanele,cand nu-ti mai trebuiesc, se comercializeaza cu tot cu cartela,iar cel care vinde il cam doare la patina cui vinde asa ca…O cartela prepay poate ajunge din mana-n mana,din vanzator la alt vanzator poate chiar si la 5-6 proprietari.Daca cel care vinde primul e inregistrat in Botosani iar in final telefonul ajunge la al saselea proprietar,in Caracal,cum ii vor da de urma???Suni la 112 si-ti apare adresa celui din Botosani,asa ca…

  3. Ce tampenii! In loc sa ii depisteze si amendeze drastic pe falsii apelanti, cer ‘subjugarea’ prin control a tuturor=Arafat-122! Dar nici nu imbunatateste total in spatiul romanesc urgenta 122-Arafat! Care e partea ta din afacere Arafat?
    Ce minti bolnave!

  4. Iac’asa! Cum ai schimbat in ‘bine’-le propriile actiuni de urgenta 112 spre baza 114!
    Breeeee:
    – sa ramana 112 pentru urgente medicale!
    – pentru politie sa fie un alt numar,de exemplu 115,
    – pentru pompieri 117 sau alt 11..,
    – pentru descarcerari 116 sau tot un numar din trei cifre,
    Si 114 sau alt numar din 3 cifre,sa fie pentru legatura de comunicare intre aceste institutii pentru a se anunta unii pe altii in caz de nevoie!
    ASA E IN TARILE CIVILIZATE IN CARE RESPECTUL FATA DE CETATEAN INDIFERENT DE SEX SAU RELIGIE ESTE PRIMORDIAL!
    Ce ati inteles voi din comentariile puse de mine? Tot cum si ce ati vrut dar toate la bircan stil ghiveci si tot nu ajuta cetateanul agresat sau bolnav!

  5. CCR a hoarat ca este neconstiturional sa obligi cetatenii sa cumpere cartele cu CI

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.