![gruia-stoica.7oksv46mdc](https://www.cotidianul.ro/wp-content/uploads/2018/01/18/gruia-stoica.7oksv46mdc-1000x600.jpg)
Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, a sancționat Grup Feroviar Român (GFR) cu 3,49 milioane lei pentru că nu a respectat măsurile impuse de organismul național de reglementare și nu a permis accesul tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le operează în stația CF Palas din zona Portului Constanța. GFR este controlată de controversatul om de afaceri Gruia Stoica.
CNSDF a decis, în octombrie 2023, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA și Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiții echitabile, nediscriminatorii și transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii din stația CF Palas și la serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
Mai mult, GFR trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din stația CF Palas, a serviciilor oferite în cadrul acestor infrastructuri și tarifele percepute, inclusiv informații privind procedura de coordonare și criteriile de prioritizare, pentru maximizarea capacității disponibile.
De asemenea, compania trebuia să recalculeze și să publice tarifele pentru serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, motiv pentru care a fost sancționat. CNSDF va continua monitorizarea modului în care compania respectă legislația și va aplica amenzi suplimentare în cazul în care GFR nu asigură acces nediscriminatoriu operatorilor de transport feroviar.
Reprezentanții Grup Feroviar Român aduc clarificări
„Constatăm cu regret că sancțiunea venită din partea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, are ca obiect o speță veche, care de la momentul semnalării și până în prezent a fost soluționată de Grup Feroviar Român.
În urma demersurilor noastre, care au urmat cu strictețe procedura legală de obținere a autorizației de exploatare și timpii de soluționare prevăzuți de aceasta, CFR Marfă are în prezent access pe LFI PALAS, pentru liniile 8-13.
Din această perspectivă, considerăm că amenda aplicată nu are corespondent real și ne exprimăm dezamăgirea față de faptul că aceasta ar putea imobiliza fonduri destinate unor viitoare investiții.
Având în vedere toate aceste aspecte, Grup Feroviar Român va contesta amenda, va cere suspendarea plății acesteia și va continua să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă”.
Orice român care încearcă să pună pe picioare o afacere e tăvălit şi călcat în picioare de slugoii deştepți din presă, iar ulterior vine DNA, íl leagă şi îi distruge businessul folosind motivația stalinistă că „e de notorietate”. Rațiunea este ca nu cumva să se facă ceva în România care să afecteze piața şi manevrele globaliştilor.
Voi, presa aservită sau tembelă sunteți cei care ați distrus România, fiindcă pe baza prostiilor voastre s-a dezlănțuit toată vânătoarea de vrăjitoare, ímpotriva afacerilor româneşti. S-a făcut praf producția de îngrăşăminte şi tot lanțul agricol implicit, industria prelucrătoare etc, etc.
De escrocheriile companiilor globale, mai uşurel… ai noştri sunt naşpa, investitorii străini sunt grozavi! Fix ca în Africa subsahariană, unde escroci precum Tender erau priviți ca zei.
Sper să fiți mulțumit, dle ziarist.
– reteaua riminala esediata
@deontologul…ai mare dreptate. Asta s-a urmarit si asta se urmareste. Nimic sa nu fie controlat de romani in tara lor.
Acest impostor prieten cu Ponta.
Bine s-a ajuns dacă CFR Marfă cu logistica din trecut și marii lideri sindicali din prezent trebuie să se milogească la privatul GFR !
Sa traiti biinee!