De ce nu vrea Marcel Ciolacu trenuri cu hidrogen în România

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că trenurile cu hidrogen nu reprezintă o prioritate pentru România. Întâi, trebuie să rezolvăm problemele din satele românești, spune liderul PSD.

Ciolacu consideră că trenurile rapide ar rezolva problemele României în domeniul transporturilor feroviare.

„Eu nu sunt de acord cu trenul pe hidrogen cum nu există niciunde în Europa.. Am rezolvat toate problemele în satele românești? Trenurile rapide rezolvă problema. Să văd mai întâi trenurile acelea în Germania” a spus Marcel Ciolacu, marți seara, la TVR 1.

Președintele PSD a mai spus că România și-ar putea modifica strategia dacă trenurile ar fi fabricate în regiune.

„De ce să nu facem o fabrică aici, în România? Să facem un hub aici, în Europa de Est, asta-i altă problemă”, a precizat Marcel Ciolacu.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a lansat dezbaterea despre trenurile pe hidrogen. Trenul are zero emisii poluante și o autonomie de 1.000 de kilometri. Trenul pe hidrogen este conceput pentru căile ferate fără electricitate, acoperite în prezent de trenuri diesel.

În luna octombrie a anului trecut, compania germană de transport regional RMV a început să construiască o staţie de alimentare în apropiere de Frankfurt, care va utiliza hidrogenul rezultat în urma unor procese chimice pentru a alimenta cea mai mare flotă de trenuri pe hidrogen din lume, relata Reuters.

Producătorul francez de trenuri Alstom va livra 27 de trenuri echipate cu celule de hidrogen către parcul industrial Infraserv Hoechst din regiunea Rin-Main până la mijlocul lui 2022. Începând din iarna acelui an, trenurile pe hidrogen vor începe serviciul local regulat, înlocuind locomotivele diesel.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

20 de Comentarii

  1. Locomotive electrice sau la nevoie diesel-electrice solutia de avarie, ca rezerva.
    Treaba este ca infrastructura feroviara e ca in lumea a treia. Pana si Africa are unele cai ferate mai sigure si moderne. Materialul rulant este frana. S-a furat pe rupte nu se baga DNA ca ar deranja niste interese. Multe sate comune, zona rurala inca depind foarte mult de trenuri, care transporta navetisti. Fara economia locala mai primeste incs o lovitura. Cumperi Ferrari sa dai cu el prin gropi, cam asa si cu trenuri sofisticate cu hidrogen.

  2. ai facut scoala prin Balti sau prin paduri si nu cunosti nici macar formula hidrogenului…
    Astia ne conduc.

  3. Vorba lui Bula cand sor-sa i-a spus ca e iar gravida !”Asta mai lipsea”Asa si cu trenurile cu hidrogen si centrale nucleare de apartament:”las sa bubuie la EI mai intai ”
    Sau Romania e un poligon de incercari prototipuri ((zona 51)si noi nu stim,ca presa tace

  4. LAUTARII PRESEI ,LAUTARII DIN POLITICA CRED CA ORCE SE POATE FACE DUPA URECHE .
    HIDROGENUL NU-I UN COMBUSTIBIL OARECARE , IAR MOTOARELE CLASICE NU POT FUNCTIONA CU HIDROGEN,UN ASEMENEA MOTOR TREBUIE SA EXISTE ,TREBUIE OMOLOGAT .AVETI HABAR CAT COSTA O TONA DE HIDROGEN ?,STITI CATI MWh SE CONSUMA PENTRU PRODUCEREA UNEI TONE DE HIDROGEN PRIN ELECTROLIZA APEI ?. CARE-I CONSUMUL DE HIDROGEN PE 100 Km ? A UNEI LOCOMOTIVE DESPRE CARE TRANCANITI IN NEESTIRE COMPARATIV
    CU O LOCOMOTIVA DIESEL SAU ELECTRICA DE ACEEASI PUTERE ?.
    VEDETI APOI LA CAT AJUNGE COSTUL UNUI BILET !,POATE VA TRECE POFTA DE A MAI BARE CAMPII .

  5. Băi nenea,întîi linie ferată demna de un stat al sec 21 ,apoi trenuri de mare viteza. Voi se pare ca ati uitat, că, de la Timisoara -Botosani se face mai bine de 18 ore,iar Satu-Mare – Constanta 24 ore,asta doar din motive de infrastructura feroviara in paragina,care ca timp parcurs, nu se ridică nici la nivelul lui Ceașcă.Se pare că in mintera voastră sunt numai fluturi,ce nu au nici o legatura cu realitatea.Circulati si voi cu trenul ,nu doar cu avionul,apoi visati la trenuri de mare viteza sau alte aiureli cu hidrogen ,care deocamdată e sulfurat…

  6. Adică (1)ai putea folosi curent să faci hidrogen ca să meargă locomotiva sau (2)poți folosi curent să meargă locomotiva.
    Dac-ar fi munca și banii voștri, ce ați alege?
    Dar dacă ați fi călător în trenul cu ce locomotivă ați sta liniștit? Hidrogenul explodează.

  7. UE seamana pana la identitate cu Imperiul Roman. Ramane de stabilit daca Nero e deja pe tron si cat mai dureaza pana va da foc ospiciului!

  8. Oricum, nu răspunde nimeni dacă se achiziţionează minicentrale nucleare şi trenuri cu hidrogen netestate nicăieri, tocmai când speranţele cu Laserul gigant s-au mai domolit.

  9. Nu mai știm de capul nostru : cind visam autostrăzi pt masini Tesla, cînd o luam pe arătură și dam de căi ferate nefolosite. A inebunit ursul ! Oricum, nici drakul nu o sa mai circule în curînd pe ele că sigur n-are de ce și nici pasaport verde (lui îi place roșu și negru ?)

  10. Asta e deja nebunie furioasa..
    Deci, noi aia rupti in cur …. cu caile feratre cam „ruginite” la propriu si figurat ca sa „rezolvam” problemele sa facem rpst de 2-5 locomotove „cu hidriogen” . Asta ion conditiile in care motorul alimentta cu gidrogen e mai coum ptr tltina treata a unei rachete care lanseaza sateliti . In condtiile in care tenologia este … sa zicem experimentala .. da la scara mica , f mica.
    Da dom’le e o cestie de mirare. De ce Ciolacu trece ca fiind mai putin inteligent?!

  11. Aiureli!
    Trenuri rapide la o infrastructura jalnica, pe care deraiaza si trenurile care circula cu 30 km/h?

  12. Simplu bre. Trenurile mai au nevoie de șine și de gări..pe care neamul lui harnic și tuciuriu, le cam făcut cam dispărute. Doar o sărăcie atunci e frumoasă când nimic nu ai..și li se potrivește ochilor frumoși cu cearcăne negre,. de bulibașa..

  13. Istoria expansiunii civilizatiei umane si standardul material de viata sunt intro corelatie directa cu accesul la resurse energetice cu un ridicat raport EROEI(energy return on energy invest)Astazi o tara dezvoltata trebuie sa se asigure la resursele energetice pe un mit de cca 10-12:1(energia nucleara asigura un EROEI de 14:1,energia apei de 28:1,petrolul cca 5-8:1
    La obtinerea hidrogenului acest indicator esential este foarte scazut cca 0,4:1 (subunitar),adica inseamna un consum de energie pentru obtinerea lui mai mare decat energia continuta,deci nici nu poate fi pus subiectul intr-o discutie serioasa

  14. este evident ca progresul tehnic nu poate fi oprit. ce nu pricepe Ciolacu este ca tehnologia bazata pe hidrogen are multe aplicatii, nu numai la trenuri si stimuleaza industria pentru a produce tehnologii noi. pe de alta parte, hidrogenul se obtine din apa prin electroliza. deci hidrogenul nu este un combustibil natural asa cum e petrolul si deci el trebuie produs in uzine care folosesc energia electrica. in functie de pretul cu care se obtine si se stocheaza hidrogenul se va vedea daca hidrogenul este o solutie cu bataie lunga. exista idei ca hidrogenul sa fie obtinut cu ajutorul centralelor nucleare pe baza ideii ca electroliza cu care se obtine hidrogenul din apa va cere energie electrica mai putina daca apa este incalzita in centrale nucleare. asta ar putea fi o solutie de viitor….

  15. Ce ma apuca rasul camd ma gandesc cati kilometri de sine noi puteai sa faci cu banii furati dupa 1990.Dar cei care ne-au condus au preferat niste avioane de lux ca sa plimbe tava cu mici la casino in Monaco

  16. Băi analfabetule, de ce să nu vezi trenurile alea mai întâi în România? Ce nemții sunt mai cu moț! De ce să nu vină țăranul la oraș cu un tren ca lumea? Tot va lăudați cu infrastructura, dar ați făcut ZERO! Faceți acum ceva în guvernarea asta contra naturii! Poate iese ceva, dar nu cred! Voi sunteți buni numai de furat!

  17. Tren cu hidrogen in Romania? Pai are dreptate Ciolacu! Pe ce fel de infrastrctura feroviara va merge trenul cu hidrogen? Daca deraiaza vreunul, spulbera totul in jur, face o catastrofa mai mare decat zeppelinul cu hidrogen care a luat foc in aer in perioada interbelica.

  18. Chelului, tichie de margaritar i-i lipseste. Daca guvernantii ar cumpara un astfel de tren pot sa-l instaleze imediat la muzeul din parcul Carol. Unde sa circule un astfel de tren? Pe caile ferate din Romania? Doamne fereste, astia au uitat ce s-a intamplat cu trenul plin cu copii pe ruta Constanta-Timisoara pe 29 iulie cand au stat 9 ore blocati din cauza unor copaci doborati de vant. Nici cu masinile electrice nu este rezolvata problema statiilor de incarcare in toata tara.

  19. Hidrogenul este produs, in principal, din materii prime fosile, de la gaz pina la carbune, electroliza fiind un proces minor, pentru ca este energofag, dar este larg cunoscut fiind predat si la gimnaziu. Hidrogenul este deci doar un vector intre materia prima fosila si acolo unde energia se consuma. Principala problema a energeticii esta procurarea energiei, pe cit posibil in mod nepoluant, necesara transportului autonom. Daca transportul terestru poate fi organizat pe cai fixe de mare capacitate, cel maritim si aerian nu. Sursa nucleara a fost izgonita din transportul naval civil iar la cel aerian nu a depasit niciodata stadiul experimental. Hidrogenul este doar un combustibil cu aplicatii foarte limitate, de nisa, in primul rind in pilele de combustie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.