De unde-și iau românii informații

Percepțiile și atitudinile românilor despre diferitele canale mass-media, principalele surse de informare utilizate în viața de zi cu zi, motivațiile ce stau în spatele acestor alegeri, precum și tipurile de conținut preferate de aceștia au fost subiectele celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research. Cercetarea a relevat, în principal, că:

  • topul surselor de informare accesate de români este alcătuit din televiziune (70%), social media (68%) și presa online (56%)
  • 5 din 10 români ar fi dispuși să plătească în plus pentru a avea acces la informații relevante și de calitate
  • durata medie petrecută de cei mai mulți dintre români pe social media, la TV sau ascultând radio este de 1-3 ore pe zi.

Chiar dacă televiziunea rămâne cel mai accesat canal de informare (70%), presa tradițională (televiziune, radio, ziare) pierde teren în fața mediului online

Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, topul surselor de informare accesate de români este alcătuit din televiziune (70%), social media – Facebook, Instagram etc. (68%) și presa online – site-uri de știri, portaluri etc. (56%). Alte alternative menționate de respondenți sunt radio-ul (38%), podcast-ul (24%) sau presa scrisă – ziar/ revistă (23%).

Ca tendință, cei sub 45 de ani preferă în mai mare măsură mediul online, comparativ cu persoanele peste 45 de ani. Spre exemplu, pentru 80% dintre tinerii între 18-34 ani social media este principala sursă de informare (vs. 68% total eșantion), în timp ce 85% dintre cei peste 55 ani preferă televiziunea (vs. 70% total eșantion).

Platformele pe internet sunt cele mai bune resurse pentru dezvoltarea personală, în timp ce presa tradițională rămâne principalul pilon de informare pentru a fi la curent cu știrile

Aruncând o privire la motivațiile ce stau la baza alegerii diferitelor surse de informare, dorința de a fi la curent cu știrile și evenimentele importante îi determină pe cei mai mulți dintre români să utilizeze televiziunea (77%), presa online (77%), radio-ul (73%) sau presa scrisă (70%). Ca tendință generală, persoanele mature peste 55 ani utilizează în mai mare măsură toate sursele cu scopul de a fi la zi cu știrile și evenimentele.

Pentru a afla mai multe despre subiectele de interes personal (tehnologie, modă, sport etc.), cele mai accesate surse de informare sunt social media (57%), presa scrisa – ziare, reviste (57%), presa online (56%) sau podcast-urile (56%). În această privință, bărbații preferă în mai mare măsură atât presa scrisă, cât și pe cea online (60% vs. 52% femei), iar femeile podcast-ul (61 vs. 50% bărbați).

Din dorința de a-și dezvolta cunoștințele și a învăța lucruri noi cei mai mulți dintre români aleg podcasturile (62%), în special femeile (67 % vs. 55% bărbați) și tinerii între 18-24 ani (83%), presa online (41%) sau social media (39%).

În ceea ce privește componenta de divertisment și relaxare, cele mai menționate surse sunt social media (54%), radioul (52%), podcastul (44%) și televiziunea (41%). Social media este considerată în mai mare măsură o sursă de divertisment de către tinerii între 18-24 ani (61% vs. 54% total eșantion), iar televiziunea de către cei peste 55 ani (51% vs. 41% total eșantion).

5 din 10 români ar fi dispuși să plătească în plus pentru a avea acces la informații relevante și de calitate

Impactul în creștere al mass-media online este de necontestat, 44% dintre respondenți declarând că urmăresc zilnic presa online, într-o mai mică măsură tinerii între 18-24 ani (21%), în timp ce 37% declară că o accesează de câteva ori pe săptămână. Dacă ne referim la podcasturi, 47% dintre români le accesează ocazional, mai rar de o dată pe săptămână, în special tinerii între 18-24 ani (71%), iar 31% în mod regulat, mai des de o dată pe săptămână.

De asemenea, platformele de streaming video au devenit mai populare ca niciodată în ultimii ani, în prezent 52% dintre respondenți declarând că dețin, personal sau în gospăodărie, cel puțin un astfel de abonament. Conținutul disponibil pe aceste platforme este vizionat cel mai adesea folosind televizorul (77%), smartphone-ul (63%) sau laptop-ul/ PC-ul (44%), iar timpul mediu de utilizare este de 1-3 ore pe zi, în cazul a 6 din 10 utilizatori.

Referitor la celelalte canale de comunicare, cei mai mulți românii declară că petrec în medie între 1-3 ore zilnic pe social media (40%), la TV (39%) și ascultând radio (33%). În cazul presei scrise și a celei online, 5 din 10 români menționează că o accesează mai puțin de 1 oră pe zi.

Totodată, accesul la un conținut de calitate este foarte important, jumătate dintre respondenți (50%) menționând că ar fi dispuși să platească un abonament pentru a avea acces la informații relevante și de calitate, în special cei cu vârste între 25-34 ani (62%). Suma pe care cei mai mulți ar fi dispuși să o scoată din buzunar este între 20-50 lei (34%) sau 10-20 lei (31%).

Despre tipurile de conținut preferat în funcție de sursa de informare accesată

Când se uită la televizor românii își doresc, fie să se relaxeze vizionând filme/ seriale (70%) și conținut de divertisment (67%), fie să se informeze urmărind documentare și emisiuni educative (66%), dezbateri și analize politice (62%) sau emisiuni de talk-show (62%). Radio-ul este utilizat cu precădere pentru conținutul muzical (46%), iar presa scrisă este preferată pentru a obține informații din sfera politică și economică (24%), informații din domeniul sportului (23%) sau informații din domeniul tehnologiei și științei (20%).

Social media este un canal des utilizat pentru a accesa informații despre hobby-uri și interese personale (45%), meme-uri și conținut umoristic (43%), informații despre persoanele publice urmărite (42%), informații despre celebrități și divertisment (42%) sau informații din domeniul modei și lifestyle-ului (41%). Pe de altă parte, presa online este preferată pentru informații în domeniul tehnologiei și științei (42%), informații politice și economice (39%) sau educație și dezvoltare personală (39%). Podcast-urile sunt accesate pentru interviuri cu personalități (30%), interviuri cu experți în diferite domenii (27%) sau educație și dezvoltare personală (26%).

***

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

12 Comentarii

  1. Doar 30% au fost la vot, deci nu sunt asa de tampit informati romanii !

  2. O „stire” de prostit sefii care ii platesc gras pe puturosii mazgalitori ai acestui „studiu”. Balivernele astea le poate debita si un copil al strazii, dar el nu ar fi in stare sa manance rahat globalist cum ca jumatate dintre romani „ar fi dispuși să plătească în plus pentru a avea acces la informații relevante și de calitate”, cand majoritatea informatiilor sunt scornite de aceleasi surse globaliste si inghitite pe nemestecate de molfaitorii de rahat media (precum aceasta „stire senzationala”). O alta tampenie se refera la platformele de streaming video: „în prezent 52% dintre respondenți declarând că dețin, personal sau în gospăodărie, cel puțin un astfel de abonament”. Ba, voi sunteti normali? Unul din doi romani nici nu stie cu ce se mananca streaming-ul video.

    Nu pot sa citez mai mult, „studiul” e varza si tinde catre zero ca valoare informativa. Oare autorii chiar cred ca ne prostesc?

  3. Romanii au ramas inca la cheremul televiziunilor. De aceea majoritatea vorbeste ca Radu Tudor si restul latrailor Varanului. Sau ca robotii de la DIGI-SECU.

  4. De câți ane se strigă pe străzi că ”ați mințit poporul cu televizorul ”?? Românu chiar de are doar o masă un scaun și o futelniță, apoi un televizor tot iși pune..Iar asta o știe tot borfașul tâlhar mereu prezent pe sticlă.. ”Realizatorii” de emisiuni mint cu nerușinare, deformează situații, au tupeu și sunt inculți, nu doar de cultură generală, dar nici cu limba română mulți nu se descurcă..De altfel romaneasca vorbită azi diferă mult de cea invâțată in școli in ”epoca de aur”. Noroc că există internet și poți avea mai multe surse de informare,.Asta ar trebui să știe și cornuții români de pe sticlă..să nu d=se facă chiar așa de kakao. Plus se dezvăluie, se demonstrează ticăloșia, hoția unora,.. insă fără efecte. Păi ce-ai făcut bobiță jurnalist , de-ți rupi gura degeaba, doar să calmezi priritele deja tapate a românilor..

  5. Sa plateasca pentru ce? Pentru furnizari de aberatii pe tv si online in loc sa isi puna mintea si creierul la munca? Niciunii de la tv nu spun adevarul pe linie clara, toti abereaza, asta e televiziunea din Romania. Nu e bascalie, este crunta realitate, am mai scris despre acest subiect!

  6. Fără o trecere a informației primite prin filtrul propriei găndiri aceasta este sinonimă cu ‘înformați-vă din surse oficiale’ pentru că, ce să vezi, toți vor ‘ochiul dracului’.

  7. Informatii de calitate se regasesc printre muntii de magarii, minciuni si frivolitati servite prin intermediul televiziunii, social media, presa online. Probabil intr-o proportie inversa clasamentului prezentat. In esenta, în timp ce mintea conștientă vede și digera filmul principal sau conținutul comercial, subconștientul capteaza mesaje subliminale cu lumina slaba, care coborau chiar sub pragul vederii normale. Acolo unde tahistoscopul mai vechi era sacadat și doar partial eficient, noul sistem de „led light” s-a dovedit a fi o revolutie a controlului. Imaginile cu lumina scazuta sunt un „film intr-un film” complet care ruleaza la viteza normala si, astfel, au putut „educa corect” acei cetateni care nu sunt in totalitate in acord cu opiniile consacrate de noua ordine mondiala si naste masini inteligente logice, non-intuitive lipsite de energia inimii (viata sufletului). Non-umane. Din nou, uitati-va la patentele brevetate in S.U.A. emise in ultimul deceniu pentru a realiza amplitudinea si dimensiunile exploziei de control mental – si retineti ca brevetele sunt de obicei aplicate DUPĂ ce tehnologia s-a dovedit a fi viabilă din punct de vedere comercial prin intermediul modelelor de lucru. Aceste tehnologii au nevoie de mai multa latime de banda decat semnalele analogice pentru a fi implementate, astfel, necesitatea trecerii la semnale digitale. Aceasta tehnologie, care este deja in maini gresite, reprezinta o amenintare mult mai mare pentru libertate decat orice armata sau arme de distrugere in masa.
    „Do you know we are ruled by TV?”– din poemul An American Prayer de Jim Morrison

  8. @ kirikian.. O fi bre cum zici, techmnologia există.. Insă conștientul de obicei domină subconștientul..Deci când ai un grad de educație, cultură, judecată logică,.. aceste trucuri nu prea funcționează.. Mai degrabă auzi din gura unora, foarte români, cum că ”s-a zis la televizor”,. și asta e suficient. Pe de altă parte vezi un, sau câteva exemple grăitore, de manevrare a credibilității, de ex. prin unirea cu o altă hazna, CNN, sau săritul imediat la știri, evenimente neconfirmate sau răstălmăcite, incurcate pe loc de tute țiitoare de microfon turuitoare și rârâite vizibil inculte de la ”fața locului”..ca să fii bine informat..Jocul și manevrele sunt transparente și doar căscații n-o văd..

  9. Romanii isi iau informatiile numai din surse autorizate, pentru a fi siguri ca nu sunt mintiti!
    Veti intreba, desigur, care sunt aceste surse sigure.
    La aceasta intrebare nu are raspuns decat Marian Voicu de la televiziunea nationala platita din bani publici. El va va lamuri intotdeauna, post-factum, daca ceea ce ati vazut sau auzit e conform cu Gandirea Uniforma Universala.
    Pentru ca daca informatia nu ar fi controlata cu mana de fier de niste baieti binevoitori, unde am ajunge? Fiecare ar crede ce vrea. De aici pana la haos nu mai e decat un pas.
    Maine-poimaine te pomenesti ca lumea nu mai plateste impozite si refuza sa vina la vot…

  10. Eu luam informatii de la Informatia Bucurestiului , veac nou , saptamana , flacara , magazin , romania libera

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.