Dolce Vita, în premieră la Teatrul de Operetă şi Musical Ion Dacian

Opereta, musicalul şi muzica pop, cabaretul şi teatrul-dans dezvăluie ceea ce au unic în fibra lor, dincolo de nuanţe stilistice şi variaţiuni, de ritmuri şi sonorităţi, în cadrul spectacolului Dolce Vita, în regia lui Dragoş Galgoţiu, a cărui premieră oficială va avea loc sâmbătă, 20 iunie, ora 20.00, la Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian”.

,,Dolce Vita este ocazia unei întâlniri neconvenţionale dintre artişti şi public în foaierul noului sediu al Teatrului de Operetă şi Muzical Ion Dacian. Foaierul este legătura specială, puntea dintre două lumi diferite, pe de o parte scena, cu misterele ei, cu poveştile, cu decorurile ei exotice şi cu personajele ei seducătoare, pe de altă parte viaţa diversă din afara teatrului. Spectacolul acesta este imaginat ca o sărbătoare în care orchestra, soliştii, corul, balerinele şi publicul, întâlniţi de această dată în foaier, în spaţiul de frontieră dintre cele două lumi, trăiesc o experienţă împreună. Cabaretul, ariile de operetă, secvenţele de dans, solo-urile instrumentale, gagurile şi momentele de musical, alcătuiesc un spectacol pe care artiştii îl imaginează şi îl trăiesc într-o relaţie de complicitate şi de apropiere cu spectatorii. Dolce Vita este o ceremonie emoţională, entuziastă, ironică şi amuzantă, care celebrează acele stări de euforie pe care doar opereta şi muzicalul le pot provoca”, a declarat regizorul Dragoş Galgoţiu.

Cătălin Petrescu

Dolce Vita transcende graniţele genurilor muzicale, ale epocilor istorice, al spaţiului convenţional asociat ideii de „spectacol”. Este o formulă generoasă, care nu include doar opereta, doar musicalul sau un alt gen din sfera spectacolului muzical, ci cuprinde ceea ce au păstrat opereta, musicalul, cabaretul şi celelalte în esenţa lor: acel stil aparte de a transmite bucuria vieţii.

Rând pe rând, Florin Budnaru, Cătălin Petrescu, Ernest Fazekas, Irina Baianţ şi Adrian Nour păşesc cu graţie, retrospectiv, spre personajele care i-au consacrat ca solişti în lumea spectacolului de operetă şi musical, dialoghează în duete şi terţete şi, acompaniaţi în călătoria lor de pianistul Alexandru Burcă, de Corul, Orchestra şi Ansamblul de Balet al Teatrului de Operetă şi Musical Ion Dacian, împărtăşind cu toţi cei prezenţi sentimentul Dolce vita: bucuria de a gusta viaţa în tot ceea ce are aceasta mai frumos de oferit.

Adrian Nour

Cred că îi vom surprinde pe spectatori prin modul în care interpretăm muzica şi prin faptul că unele dintre partituri le cântăm în limba română. Acoperim o paletă largă de stări, de la comic la grotesc şi până la dramatic, aceiaşi oameni în diferite stări. Dacă măcar o parte dintre spectatori vor fi surprinşi că un musical autohton poate suna ca unul produs în străinătate, atunci eu plec mulţumit acasă”, mărturisea Ernest Fazekas.

Sunt mai multe fragmente din operete şi musicaluri celebre, legate armonios într-un spectacol plin de lumină. Toţi componenţii spectacolului formează o trupă tânără, energică şi frumoasă care se bucură de viaţă atât în paşi de vals, cât şi pe ritmuri rock!”, afirmă solistul Florin Budnaru.

Ernest Fazekas

Împletirea celor două genuri (musical şi operetă), amestecul de ritmuri şi influenţe, atmosfera condimentată de prezenţa ansamblului de balet şi a momentelor de pian solo sunt doar câteva din surprizele pe care le oferă acest spectacol. Mesajul cred că apare încă de la titlul … Dolce Vita, o sumă de momente speciale care sărbătoresc plăcerea de a savura viaţa sub toate formele ei!”, apreciază Cătălin Petrescu.

Iar soprana Irina Baianţ îşi exprimă speranţa că “publicul se va bucura să descopere sau să redescopere cât de frumos poate fi un spectacol în care opereta şi musicalul se îmbină perfect cu momentele coregrafice. Dolce Vita este, simultan, o sursă de bună-dispoziţie, de încântare, de visare, iar acest amestec de stări pozitive ne conving, treptat, că viaţa poate fi şi dulce”.

Florin Budnaru

În sfârşit, Adrian Nour afirmă: “Mă bucur că ne «jucăm» în Dolce Vita. Se creează o atmosferă foarte frumoasă pentru că publicul e foarte aproape. Emoţia ajunge mult mai uşor la oameni. Totul e deschis, la vedere: fiecare gest, fiecare schimbare de costum sau de décor”.

Regia: Dragoş Galgoţiu

Dirijor: Daniel Jinga

Coregrafia: Ioana Macarie

Maestru de cor: Gabriel Popescu

Soliste balet: Geraldina Petre şi Gabriela Călin

Cu participarea pianistului Alexandru Burcă, a Corului, a Orchestrei şi a Ansamblului de Balet al Teatrului de Operetă şi Musical Ion Dacian.

Următoarele reprezentaţii vor avea loc în data de 21, 25 şi 26 iunie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.