Foarte mulți angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere muncesc pe un salariu net cuprins între 2.200 și 3.000 de lei. Acest venit lunar a devenit foarte mic, mai ales în contextul scumpirilor din ultimele luni. De asemenea, salariile sunt mai mici inclusiv comparativ cu aceeași activitate desfășurată în sectorul privat, dar și decât majoritatea salariilor din sectorul public.
Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai CNAIR, solicită Ministrului Transportului și conducerii CNAIR să își îndrepte atenția către drumarii din teren, către cei care muncesc pe caniculă vara și în condiții de ger iarnă și care câștigă foarte puțin.
Creșterile de prețuri, de la alimente, materiale de consum, bunuri necesare traiului zilnic și până la combustibil, utilități și taxe, fac ca salariile drumarilor să nu mai ajungă de pe o lună pe alta. Iar aici ne referim la muncitorii din teren ai CNAIR, inclusiv de la direcțiile regionale și secțiile de drumuri naționale. Aceștia duc greul și au responsabilități importante, ce țin de reparația și întreținerea întregii rețele de drumuri naționale și autostrăzi.
Reamintim că:
– Angajații CNAIR asigură viabilitatea și siguranța circulației rutiere pe toată rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale de pe teritoriul României;
– Lucrătorii din Agențiile de Control și Încasare aflate la intrarea/ieșirea din țară monitorizează, verifică și încasează rovinieta și taxele pentru transporturile agabaritice, acestea fiind o sursă importantă de venituri pentru C.N.A.I.R.;
– Centrele de Întreținere și Coordonare precum și districtele sunt “celula” de baza a companiei asigură întreținerea rețelei de drumuri. Multe din sectoarele de drum din administrare nu au fost proiectate pentru gabaritul și valorile de trafic actuale. Astfel, menținerea acestora în stare bună pentru circulație necesită eforturi mari. În acest sens, angajații C.N.A.I.R. efectuează în regie proprie lucrări de:
-
reparații la partea carosabilă (frezare, așternere mixturi asfaltice, colmatări fisuri);
-
lucrări de întreținere și reparații la podețe și poduri;
-
montaj și reparații la parapetul metalic distrus în accidente rutiere;
-
montaj și întreținere semnalizare rutieră verticală;
-
degajarea părții carosabile la căderea bolovanilor de pe versanți;
-
decolmatări șanțuri pentru asigurarea scurgerii apelor;
-
igienizare în zona drumului (strâns gunoaie și cadavre animaliere).
bine sa ceara sefilor sa renunte la salariile de nababi si la drumurile de 8 milioane E/km!
Bulgaria construieste autostrazi la 1/3, din devizele romanesti!
CNAIR are bani garla dar nu pentru prostime, are pentru mangle si stabime!