Europa, pe scena Teatrului German

Teatrul German de Stat Timișoara vă invita duminică, 14 aprilie 2019, începând cu ora 19.30 la premiera spectacolului Europa, după un text de David Greig, în regia lui Alexandru Mihăescu.

Acțiunea spectacolului se petrece într-o gară situată într-un oraș de graniță a Europei de est. Un tren plin cu pasageri oprește în stație. Printre ei se află și Morocco, un afacerist corupt care transportă clandestin votcă și doi refugiați – Savia și Katia – care își doresc să trăiască adăpostiți și în siguranță. Fiica șefului de gară, Adele, este fascinată de libertatea refugiaților și năzuiește să scape de influența tatălui ei și să exploreze lumea la fel cei doi. Prin rotunjirea unei povești de dragoste, textul dramatic se construiește pe tragedia pierderii și a dorințelor neîmplinite, dar și pe devoalarea miturilor și a stereotipurilor care însoțesc imaginea refugiatului. La David Greig, familia și apartenența sunt concepte care transcend pragmatismul avuției materiale și, prin urmare, pentru Savia și Katia, căminul reprezintă un loc spiritual de împlinire și de agonisire a unei înțelepciuni spirituale.

David Greig tratează tema complexă a granițelor fluide și a identităților schimbătoare, conferindu-i o calitate dramatică deosebit de convingătoare, folosindu-se de simbolul puternic al stației goale și a trenului care trece în viteză.  Europa înfățișează oameni în mișcare, fizic și emoțional, unii dintre ei dureros  ancorați de certitudinea trecutului, alții străduindu-se cu noi destinații și experiențe. O piese cu temă universală și cu accente intime.

Din distribuție fac parte Franz Kttesch, Ioana Iacob, Silvia Török, Rareș Hontzu, Harald Weisz, Daniela Török, Radu Brănici, Richard Hladik.

Alexandru Mihăilescu s-a născut la 20 martie 1980 la Timişoara. După susţinerea bacalaureatului la Liceul „Nikolaus Lenau” a studiat Arta Actorului mai întâi la Secţia germană de Actorie din cadrul Facultăţii de Muzică din Timişoara, şi apoi la Facultatea de Muzică şi Teatru din Rostock (Germania), pe care a absolvit-o în 2003. Din anul 2004 este actor şi regizor, colaborator permanent al Teatrului German din Timişoara. În anul 2006 a absolvit un masterat de regie de teatru în cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti, clasa prof. Alexa Visarion. Din anul 2006 până în 2007 s-a aflat ca manager cultural în Germania, cu o bursă a fundaţiei Robert Bosch. În 2007 a fost curator şi organizator al festivalului Tr@nsfusion, Kampnagel Hamburg. A regizat și a jucat în numeroase spectacole și filme, atât în România, cât și în Germania.

David Greig s-a născut în 1969 la Edinburgh, dar a crescut în Nigeria. A absolvit Literatura engleză și Dramaturgie la Universitatea din Bristol. După încheierea studiilor, în 1990, alături de Graham Eatough și Nick Powell, a înființat compania de teatru Suspect Culture, pentru care a scris numeroase piese de teatru. O parte din ele- Stalinland, Europe, The Architect, Outlying Islands, etc. au fost jucate pe marile scene din Anglia, sau au fost transformate în filme.  Teatrul German a mai montat o piesă de a sa, tot în regia lui Alex Mihăescu – Ultimul mesaj al cosmonautului către femeia pe care a iubit-o odată în fosta Uniune Sovietică.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.