Firea și Grindeanu, scandal pe banii bucureștenilor

Trădat din interior și măcinat de ambițiile propriilor lideri care se bat pe controlul Executivului, PSD se pregătește de o masivă restructurare guvernamentală. Potrivit unor surse, sunt şapte-opt miniştri PSD care s-au plâns în partid de proasta „comunicare“ cu premierul Grindeanu şi ameninţă cu demisia din guvern. Și tot atâţia ar fi pe lista de remaniere. Liviu Dragnea a preferat să iasă la atac deschis. Prin Gabriela Firea. Vicepreședintele PSD a acuzat Executivul că refuză să sprijine Municipalitatea în cazuri precum centura Bucureştiului, administrarea metroului, în privința preluării bazelor dezafectate de pe lângă unitățile militare și a salbei de lacuri pentru a o putea amenaja. „Tot ceea ce Primăria Capitalei solicită guvernului, cu argumente şi în scris, se izbeşte de un refuz. Avem o relaţie mai proastă decât pe vremea tehnocraţilor“, a acuzat Firea la Antena 3.

„Am solicitat să preluăm în administrare pentru a finaliza centura Capitalei. Răspunsul a fost negativ. Am solicitat tot la Primăria Capitalei, pentru a investi, metroul. În toată lumea civilizată, metroul este parte a transportului local. Nu înţeleg de ce Metrorex ţine cu dinţii ca să rămână la minister“, a explicat primărița.
O altă cerere, rămasă însă fără răspuns, a fost ca toate bazele dezafectate de pe lângă unităţile militare să fie acordate Primăriei Capitalei pentru că se doreşte construirea de cămine pentru seniori, locuinţe pentru tineri, locuinţe sociale şi de serviciu şi că nu s-a întâmplat absolut nimic, în condiţiile în care solicitarea a fost făcută acum câteva luni. „Am cerut, de asemenea, salba de lacuri pentru a o putea amenaja. Avem fonduri şi putem amenaja aceste lacuri, aşa cum se întâmplă în toată Europa. Răspunsul a fost din nou negativ. Tot ceea ce Primăria Capitalei solicită guvernului, cu argumente şi în scris, se izbeşte de un refuz“, a adăugat Firea. Primarul general al Capitalei a mai afirmat că există interese din partea unor companii străine să cumpere „pe doi lei“ RADET și că în aceste jocuri ar fi implicați foști angajați ai serviciilor secrete. „Vin informații că Veolia dorește să preia RADET. Sunt implicați, cel puțin una dintre persoane, oameni care au lucrat în fostele serviciile secrete și care acum sunt bine mersi în firme private, cu funcții importante, care atât de mult țin ei la țara aceasta, încât ar lua compania de termoficare și ar da-o pe doi lei unui privat“, a precizat aceasta.

Premierul Sorin Grindeanu a scris, ieri, pe Facebook, ca răspuns la criticile lui Firea, că a fi premier este o „răspundere imensă“ şi, pentru a pune în practică programul de guvernare, este nevoie de stabilitate, atrăgând atenţia că adversarii PSD „sunt în afara partidului“. „A fi prim-ministru reprezintă o răspundere imensă, pe care o iau în serios în fiecare secundă de când PSD mi-a făcut onoarea de a-mi acorda această încredere. Pentru asta avem nevoie de stabilitate, de obiective şi priorităţi pe care le împărtăşim cu toţii. Adversarii PSD se află în afara partidului. PNL şi USR traversează grave crize de conducere şi o lipsă totală de proiecte“, a precizat Grindeanu. Replica premierului a ocolit însă toate problemele punctuale invocate de Firea, care a acuzat că o „relație a Executivului cu administrația locală este mai proastă ca pe vremea tehnocraților“ deoarece toate proiectele primăriei „se lovesc de un zid“.

Centura Bucureştiului – 25% în şase ani

„O prioritate a noastră este centura Bucureştiului existentă, secţiunea de nord şi secţiunea de sud. Pentru secţiunea de nord, ne propunem pentru 2017 să finalizăm modernizarea la patru benzi a sectorului cuprins între DN7 şi A1. Pentru închiderea din acest an a secţiunii de nord, vom relicita execuţia de lucrări pentru sectorul lipsă DN2-A2, termenul de finalizare pentru această secţiune fiind 2019, când practic vom putea circula pe centura actuală la profil de patru benzi între autostrada A1 şi A2“, declara ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la începutul acestui an.

Lucrările de modernizare a centurii Bucureştiului au început în urmă cu şase ani, timp în care s-au finalizat aproximativ 25% din totalul de 72 de kilometri. Este vorba despre sectorul dintre Chiajna şi Afumaţi, respectiv DN7-DN2, cu o lungime de 20 de kilometri.

În luna mai ar fi trebuit să se circule deja pe patru benzi încă de anul trecut, pe secţiunea Chiajna-Chitila, respectiv A1-DN7, însă lucrările nu s-au încheiat din cauza unor probleme cu mai mulţi proprietari de terenuri din zonă. Următorul termen este noiembrie 2017. Valoarea actualizată a contractului pentru acest sector este de 106 milioane de lei pentru 8,7 kilometri de șosea.

O altă secțiune este între Afumați și Glina, respectiv DN2-A2, pentru care se va organiza o nouă licitație. Termenul pentru semnarea noului contract este septembrie 2017, iar pentru terminarea lucrărilor – noiembrie 2018. Șantierul a început în 2012 pentru 11 kilometri de drum.

Metroul Drumul Taberei – şase ani şi multe amânări

„În momentul de faţă se lucrează pe Magistrala 5: în zona Orizont sunt finalizate lucrările, în zona Favorit-Drumul Taberei 34 – în lunile iunie-iulie ale acestui an“, declara Marin Aldea, directorul general al Metrorex, la sfârşitul lunii martie. La rândul său, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, preciza: „Termenul realist, pe care domnul director îl ştie şi ştie cum lucrăm, este finalul semestrului I 2018“, referindu-se la tronsonul Râul Doamnei-Eroilor. El a mai spus atunci că achiziţionarea sistemului de siguranţă-automatizare pentru Magistrala 5 se va face prin licitaţie. Lucrările au început în 2011 și au avut primul termen de finalizare în 2014. De atunci a fost amânat de multe ori, acum estimându-se că data-limită pentru darea în funcțiune va fi mijlocul anului 2018.

Magistrala 5, sectorul Râul Doamnei-Eroilor va avea 7 kilometri lungime, 10 staţii şi un depou. Proiectul costă aproximativ 3,12 miliarde de lei.

„Magistrala 6 realizează extinderea rețelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti, pe o lungime de 14,2 km, cu o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de începere a lucrărilor efective este în a doua jumatate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni. Valoarea totală a investiției este de 5,9 miliarde de lei, TVA inclus“, spunea fostul ministru al Transporturilor Sorin Buşe.

În martie se vorbea despre începerea exproprierilor pentru care guvernul va plăti circa 67 de milioane de lei către 43 de proprietari, suprafața totală deținută de aceştia fiind de 40.713 mp. În urma revizuirii studiului de fezabilitate, traseul s-a modificat. Se preconizează că lucrările la noua rută a Magistralei 6 vor fi finalizate în 2021 și că vor circula cu 14.000 de autoturisme și taxiuri mai puţin în București datorită acestui lucru.

Unităţile militare dezafectate – afaceri imobiliare sau pușcării

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie propunea amenajarea de spaţii de detenţie în unităţile militare dezafectate, ca soluţie pentru închisorile aglomerate.

Pe șoseaua Antiaeriană nr. 6, aproape 2.000 de locuinţe – două blocuri de 10 etaje, 10 blocuri de 4 etaje şi 67 de vile – trebuiau să fie construite de asocierea dintre două firme – Isorast Technology şi Rotary Construcţii – alese prin „dialog competitiv“ de o comisie din Ministerul Apărării. Primăria se angaja să asigure utilităţile. Militarii incluşi în proiect, selectaţi pe criterii speciale, şi-au făcut credite ipotecare pe 25-30 de ani sau şi-au vândut alte bunuri pentru a putea oferi dezvoltatorului imobiliar suma necesară pentru avans şi „taxa de rezervare“ pentru noile locuinţe. Ideea s-a transformat într-o aventură imobiliară cu final nesigur. Unii s-au mutat în locuinţele nefinalizate şi au apelat la alte firme pentru a-şi termina casele.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Paul Dumitrescu 5138 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.