Gabriela Firea, atac la Avocatul Poporului

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a reacţionat pe Facebook după ce Avocatul Poporului a cerut atacarea hotărârii privind ridicarea mașinilor în Capitală.
„Instituția avocatul poporului tinde să devină avocatul nesimțirii! Ne șicanează și ceartă că îi deranjăm pe prost-crescuții care blochează cu mașinile : spitale, școli, locuri rezervate persoanelor cu dizabilități, instituții, linii de tramvai, stații de autobuz, chiar proprietăți private, sub pretextul că “am coborât să-mi iau țigări”.. și se mai întorc după vreo două ore!
S-a rezolvat cazul Caracal, s-au epuizat toaletele în curte ale școlilor din mediul rural, în toate spitalele din țară e că în America! Totul este perfect! Avocatului poporului nu-i mai rămâne decât să se ocupe de cocalari!”, a scris sâmbătă pe Facebook Gabriela Firea.

Reacția edilului vine după ce Avocatul Poporului a transmis, vineri, că solicită Prefecturii Capitalei să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București, prin care s-a decis ridicarea mașinilor care parchează neregulamenar în Capitală.

Ridicarea mașinilor începe de luni, 26 august.
„Începând cu data intrării în vigoare a prezentei, vehiculele staţionate neregulamentar pe drumurile publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti vor putea fi ridicate, transportate, depozitate şi eliberate, în conformitate cu prevederile regulamentului aprobat prin prezenta hotărâre”, se arată în proiectul de hotărâre.

Potrivit acestuia, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor principale din prezentul regulament, precum şi dispunerea măsurii tehnico-administrative de ridicare se fac de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti ori poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a municipiului Bucureşti.

Agenţii constatatori, de regulă, înregistrează foto sau video, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice verificate metrologic zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei şi dispun în scris aplicarea măsurii tehnico-administrative printr-o dispoziţie de ridicare.

Dispoziţia de ridicare cuprinde următoarele informaţii: data şi ora ridicării vehiculului; gradul profesional, numele şi prenumele agentului constatator care dispune măsura tehnico-administrativă, precum şi instituţia din care acesta face parte; indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată; menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului; menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul şi date privind numărul de înmatriculare/ înregistrare şi marca vehiculului.

Înainte de ridicare, operatorul va fotografia mşina din mai multe unghiuri pentru a fi evidenţiate eventualele zone deteriorate şi va completa fişa vehiculului ridicat, în care va fi descrisă starea acestuia.
„Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare. Pentru a-i putea fi restituit vehiculul, proprietarul sau utilizatorul vehiculului trebuie să prezinte acte care atestă dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiculului”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă a lui, în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a acestuia.

Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an.
Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înamtriculare în original sau al oricăui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiculului şi a unui act de identitate al solicitantului.

Tarifele de ridicare sunt:
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
Tarife de transport sunt:
– 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.
Aşadar, pentru un autoturism precum un Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

10 Comentarii

  1. te superi ca vacaru’ pe sat, nu e vina Avocatului Poporului ca in aproape 10 ani de cand exista legea politiei locale Guvernele n-au fost in stare sa amendeze OUG195 cu un articol de genul: Pe raza localitatilor, contraventiile si sanctionarea conducatorilor auto se poate face si de catre agentii de politie locala, in limitele conferita de legea 155/2010. Scurt si la obiect.

    • Avocatul poporului se refera la competenta politiei locale si nu la metoda de ridicare a masinilor!

  2. Firea Sarmancur,canicula,prostia fara seaman,bunul plac al unui primar,totul capata sens…

  3. Daca ar avea un pic de minte, sholdoveanca asta imbogatita peste noapte din afaceri necurate si-ar trage singura zece suturi in fund ca motanul ala din la desenele animate ale copilariei; motanul ala avea o gheata montata pe in sistem de parghii si scripeti prin care se pedepsea tragandu-si singur suturi in fund.

  4. Comunista pandelica firica s-a umflat ca o basica pentru ca Avocatul Poporului i-a cerut sa respecte legile in ceea ce priveste ridicarea masinilor adica a proprietatii private a cetatenilor. Daca Bucurestiul ar fi fost o capitala condusa nu de piti pandelica, ci de un primar competent si civilizat care ar fi construit locuri de parcare, nici cetatenii nu s-ar fi comportat ca cocalarii.

  5. In spatele politiei locale se pun prea multe in spate. Circulatia si stationarea apartin politiei rutiere. Nu demult si un viceprimar sect.2 venise cu ideea ca tot politia locala sa amendeze pe cei care arunca gunoaie dar garda de mediu ia salariile cu fundul in birouri.Avem cel mai mic numar de politisti la 1000 de loc.din UE.

  6. Firea asta iarasi isi pune poalele in cap! Pai nu e normal ca politia rutiera sa ia masuri in legatura cu masinile parcate aiurea?

  7. „Avocatul” poporului? Da….dar al carui popor? Asta-i intrebarea ! Ca dupa nume, nu are nici o treaba cu poporului nostru…

  8. Exact ce ne mai lipsea, dupa ce nu sunt spatii de parcare, proasta satului pune taxe, vignete si ridica masinile prspaditilor care se chinuie sa si duca viata in haosul din bucuresti

  9. madama de voluntari vrea sa se mai bage in seama vorbind ca de obicei PROSTII ! blocajele de pe bulevarde,gunoiele de pe strazi,invaziile de tantari si plosnita platanului,taxa de habitat au fost REZOLVATE de jalnica individa? mergi la cratita si matura!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.