Grindeanu: Dăm ordinul de începere la M6

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, la Cheţani, că săptămâna viitoare va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la magistrala de metrou M6, ce va face legătura cu aeroportul.

„Să ştiţi că săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la metrou, la M6, legătura cu aeroportul. N-avem cum să nu marcăm acest moment, mai ales că în 2021 au fost nişte momente nu simple pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect. (…) Am avut discuţii cu ambasadorul Japoniei, ştiţi că avem finanţare şi de pe partea japoneză, mi-am cerut scuze vizavi de trecut, de cei care au fost înainte şi care au considerat necesar că nu e un proiect important pentru Bucureşti această legătură şi au fost de acord să reia finanţarea. Am ajuns în situaţia în care săptămâna viitoare dăm ordinul de începere, ceea ce e un lucru foarte bun”, a declarat ministrul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a semnat, miercuri, autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai – Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”, prin intermediul Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Secţiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) – Tokyo şi are un traseu de 6,6 km. Pe lângă staţia 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde şase staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde şi şapte interstaţii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziţiei, Expoziţiei – Piaţa Montreal, Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.

Magistrala 6 are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord şi va traversa următoarele zone: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

5 Comentarii

  1. pasageri vor circula zilnic pe aceasta linie?? Mai bine decongestionau alt cartier. Dar cu atatia specialisti, tractoristi, strungari, covrigari, lautari, tara mere inainte, ca racul.

  2. ar fi bine sa fie toti conducatorii mici antreprenori , dar din pacate toti sint cu ” doctorate ” 1, 2 sau mai multe desi nu sint in stare sa vorbeasca ca un om cu 7 clase .

  3. Da’ SLOBOD la AutoStrazi CAND avem cu Apusenia ASTA de ne iubeste ca Phytonuu’la Sufocare ZLENTA ?

    Si POATE NE va zice Dom’Ministru agatat de Scaune in Palatul Victoria in UJrma cu Ceva Ani ;

    CINE,
    CUM,
    DE CE,
    NE blocheaza permanent la Mantinele ?
    Dacva NU spui, Astea, NICIODATA Nu vei scapa la Libertate.

  4. Probabil ca acei Calatori spre Auroportul Otopeni vor Avea Carduri la ei .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.