Harta infrastructurii din România – Investiții de peste 1,5 miliarde de euro în 2022

Noi proiecte de infrastructură în valoare de peste 1,5 miliarde de euro sunt așteptate pentru livrare în orașele regionale din România anul acesta, în timp ce la București lucrările de construcție a unui nou drum ocolitor vor continua ca parte a unei investiții de 1 miliard de euro. Totodată, primul aeroport nou din ultimele decenii va începe să funcționeze din 2022 la Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 de milioane de euro, în timp ce aeroporturile din alte orașe sunt incluse în programe majore de modernizare, arată o analiză Bucharest Real Estate Club (BREC), realizată în parteneriat cu Concelex.

Marele beneficiar direct al acestor investiții este segmentul de real estate industrial și logistic. La nivelul țării sunt deja în funcțiune peste 5,4 mil. mp de spații logistice moderne, în principal în București și în orașele regionale din sudul, centrul și vestul României, iar anul acesta sunt asteptate peste 700.000 mp de noi livrări. Partea de est a țării începe să recupereze pe acest segment, având în vedere autostrăzile și drumurile expres care vor fi construite în următorii ani în regiune.


Bucureşti: Noua șosea ocolitoare A0

A0, noua șosea ocolitoare a Bucureștiului, este în prezent în curs de dezvoltare. Drumul va avea legături cu principalele autostrăzi A1, A3 și Drumul Național DN 1. Construcția se va finaliza gradual, cu primele termene stabilite pentru 2023, dezvoltarea urmând să continue până în 2026. Investiția totală se ridică la aproape 1 miliard de euro.

Cluj-Napoca: Două tronsoane noi de autostradă

În apropiere de Cluj-Napoca, un tronson de 30 km al autostrăzii Brașov-Oradea este în construcție și urmează să fie livrat în 2023. Valoarea proiectului este estimată la peste 282 milioane de de euro. În județul Alba, la sud de Cluj-Napoca, un alt tronson al autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 24,2 km a fost deschis la finalul anului trecut în urma unei investiții de 111 milioane de euro

Timișoara: Un nou drum ocolitor de 26 km

Drumul ocolitor din partea de sud a Timișoarei este în construcție și se va deschide în 2022, potrivit estimărilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Secțiunea de aproape 26 km este dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 55 milioane de euro.

Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect din zona de est a țării

O investiție strategică în infrastructura județului Iași va fi noua autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni, aflată în faza de proiectare. Primele tronsoane sunt prevăzute pentru inaugurare începând cu 2025, potrivit CNAIR. Drumuri expres suplimentare sunt în faza de planificare în regiune și construcția lor ar trebui să înceapă în următorii ani. Proiectul A7 va fi cel mai mare proiect de infrastructură de transport dezvoltat în zona Moldovei până în prezent. Autostrada va lega Buzăul de Siret și va traversa orașele Focșani, Bacău, Pașcani și Suceava.

Un segment de autostradă separat va face legătura între Ploiești și Buzău. Ploiești – Buzău este primul tronson din A7 Ploiești – Pașcani anuntat pentru inceperea construcției, după ce recent a fost inaugurată secțiunea de 16 km de autostradă a Centurii Bacău.

De asemenea, la Botoșani se află în curs de autorizare a investiției o nouă șosea de centură. Proiectul va fi dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 34,6 milioane de euro; ocolirea va avea o lungime de 10 km și va fi cel mai mare proiect de infrastructură dezvoltat în Botoșani de peste 3 decenii. În Bacău, la mijlocul lunii noiembrie 2021, a fost livrată oficial varianta de ocolire a orașului în lungime de 30,8 km. Proiectul include 7 poduri, 9 pasaje și un nod rutier și a fost dezvoltat în urma unei investiții de aproximativ 135 milioane de euro, finanțat din surse europene.

Constanța: Miză strategică la malul mării

Infrastructura orașului de la malul mării are o miză strategică, în anii următori fiind prevăzut un portofoliu amplu de proiecte de investiții atât în orașul Constanța cât și în zona portuară. Între marile proiecte care ar putea atrage noi investiții se numără construcția noului complex sportiv Farul Constanța (un stadion cu 18.000 de locuri și o valoare a investiției de 85 mil. EUR), proiecte de îmbunătățire a mobilității urbane atât în interiorul orașului (proiecte Smart City) cât și între oraș și stațiuni, precum și un amplu proiect de regenerare urbană a zonei din centrul orașului.

Noi regiuni în dezvoltare: 

– Podul Brăila – Tulcea, al 3-lea cel mai lung pod suspendat din Europa și cel mai lung din România. Peste 55% din totalul lucrărilor la Podul Brăila au fost finalizate. Podul va avea o lungime de 1,97 km și va fi al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa. Întregul proiect va fi finalizat, conform estimarilor, la finalul anului curent.

– Craiova: Dezvoltare accelerată în sudul țării. Drumul expres Craiova-Pitești este un alt proiect – cheie, care va contribui la dezvoltarea zonei de sud a României. Primele tronsoane care acoperă 57,5 km sunt planificate pentru livrare în 2022, pe baza unei investiții de aproximativ 363 milioane de euro. Un alt tronson cu o lungime totală de 63,5 km va fi finalizat în 2024, în urma unei investiții de 262,6 milioane de euro.

– Distanța Bucuresti – Giurgiu se reduce. Autostrada ocolitoare Mihăilești, cu o lungime de 3,2 km a fost deschisă circulației la finalul lui 2021. După finalizarea centurii București, orașul Giurgiu și granița de sud a țării se vor afla la o distanță semnificativ redusă.

– Bistrița, o nouă posibila conexiune între Baia Mare și Suceava. Se poartă discuții pentru includerea șoselei de ocolire a orașului Bistrița în structura noii autostrăzi care va lega Baia Mare de Suceava. Acest proiect ar putea genera noi oportunități de investiții pentru oraș și zonele din proximitate.

– Satu Mare, un nou drum ocolitor. În 2021 a fost deschisă traficului varianta de ocolire Satu Mare. Proiectul are o lungime totală de 19,5 km, iar aproximativ 12 km sunt proiectați să permita traficul de mare viteză.


Noi investiții în infrastructura de aeroporturi

Primul aeroport nou construit în ultimele decenii va deveni operațional la Ghimbav, la 12 km de Brașov, în urma unei investiții de aproximativ 70 milioane de euro. Autoritățile intenționează să obțină fonduri UE în valoare de aproximativ 300 milioane de euro pentru a crea o legătură feroviară între aeroport și Brașov, care ar putea stimula operațiunile de transport de marfă în regiune. În primăvara acestui an și Aeroportul București Baneasa modernizat ar trebui să atingă capacitatea maximă. Aeroportul a beneficiat recent de lucrări majore de renovare în valoare de aproximativ 13,4 milioane de euro.

De asemenea, autorităţile au anunţat planuri de modernizare a Aeroportului Iaşi. Bugetul total de investiții în valoare de aproximativ 90 de milioane EUR va fi utilizat pentru a adăuga noi terminale de pasageri și pentru a dezvolta o nouă parcare. Lucrările de construcție ar trebui să fie finalizate până în 2023, potrivit informatiilor disponibile. La Timișoara, un nou terminal pentru plecări internaționale va fi dezvoltat până la sfârșitul anului 2023 în urma unei investiții de 200 de milioane de lei (40,4 milioane de euro). Noul terminal aeroportuar va acoperi 4.383 mp și va susține o creștere a capacității anuale de pasageri la 3 milioane.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Faceti voi fabrici si uzine si apoi le legati cu autostrazi de portul Constanta. Adica facut ceva cu , cap.
    Altfel autostrada in lanu de porumb.
    Spalare de bani.

  2. Vrajeli ! Cine sa-i mai creda? Traim intr-o vesnica minciuna ! Nu exista un plan de tara , negociat de toate partidele ! De exemplu , un plan de tara referitor la valorificarea potentialului hidroenergetic al raurilor interioare , un plan care sa continuie indiferent daca se schimba un guvern , sau altul ! Nu asa! Un guvern face un plan , se schimba guvernul, planul nu mai este valabil , facem altul , deoarece precedentul nu era bun si a fost abandonat ! Asta-i tara in care traim in minciuna , promisiuni vesnic neonorate , legi care nu se aplica si pentru toate astea nu raspunde nimeni ! Dragilor , suntem vinovati pentru tacerea noastra !

  3. Pai cum ramane cu planul ala de 80 de miliarde de euro aruncati in drumuri pana in 2030 daca noi investim cate 1.5 miliarde pe an 😀
    Dar de din drumuri se fac afaceri de succes, in loc sa investeasca in reactoare nucleare… dar da, vorbesc prostii, cum sa investesti in energie nucleara si sa ramana fara cota de piata scarbele multinationale de la Eon, Engie si Enel. Sa vedeti cum s-ar de (editat) ambasadele Germaniei, Frantei si Italiei ca e periculoasa si nu e ecologica.

  4. Bă mai ai frați p-acasă așa ca tine?..din avocatul diavolului ai devenit mare specialist în drumuri!!!..pe cand un articol de pornografie masculină?..adică linsul în ***,sau pupat poala popii!!..

  5. INVESTITIILE si proiectul,sunt doar pe HARTIE.!….restul mai ASTEAPTA.

  6. USR-istii lui Stefan (CEL MARE) Mandache sunt cei care i-au injurat pe cei din AUR veniti in capitala Moldovei sa sarbatoreasca UNIREA. Sunt atat de spalati mintal incat sunt foarte multumiti ca au (re)inceput studiile de fezabilitate la tronsonul fantoma Iasi-Tg.Neamt fara a realiza ca tarusii traseului nu se vor bate in viitorii 10 ani. Intre timp pentru cei din Tg Mures se continua autostrada dinspre Budapesta pana la cabanele lor de vacanta din muntii pe care nici o autostrada nu ii va strabate in acest secol. Mari tantalai useristii astia!

  7. Zice autorul ca acel drum expres amarat dintre Pitesti si Craiova va contribui la dezvoltarea sudului Romaniei de parca s-ar pleca de la zero. Orice statistica iti arata ca SUDUL ROMANIEI de la Constanta la Severin produce doua treimi din PIB-ul Romaniei dar sudistilor nu li se permite sa-si faca niste drumuri de nivel viitor european. Deci actualul drum de mare viteza va deveni in viitorii ani o frana in dezvoltarea zonei de la nivelul actual la altul superior. Ce vom face, vom construi inca un drum de mare viteza paralel cu actualul cand cu un plus de inca 30% la investitia actuala s-ar fi facut ceva corect pentru tara? Dar noi facem o dugheana de aeroport la Brasov doar pentru producatorii de branza din judet si pentru drujbarii din Covasna. Ca alti clienti nu mai sunt.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.