(VIDEO)”Îi doare în cot de protestul transportatorilor”. Ce spune UNSAR?

Update/UNSAR: Tarifele RCA sunt plafonate la nivelul celor din 28 februarie 2023, până în martie

Tarifele RCA sunt deja plafonate la nivelul celor din 28 februarie 2023 până în luna martie a anului în curs, susţin reprezentanţii Uniunii Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR), ca răspuns la solicitările unor transportatori care cer plafonarea tarifelor RCA.

Reprezentanţii UNSAR precizează că au „luat notă de anumite declaraţii făcute ieri (miercuri, n.r.) în contextul acţiunilor derulate de anumiţi transportatori care solicită autorităţilor, printre multe alte măsuri, şi plafonarea tarifelor RCA”.

„În spiritul unei bune informări a opiniei publice, venim cu o serie de clarificări. Tarifele RCA sunt deja plafonate. Începând cu 11 aprilie 2023, tarifele RCA au fost deja plafonate la nivelul celor din 28 februarie 2023. Iniţial, măsura a fost luată pentru 6 luni, prelungită cu încă 3 luni, pentru ca, apoi, la finalul anului trecut, Guvernul să o prelungească încă o dată, cu mici ajustări, până în luna martie a anului în curs. Nu ştim ce altă industrie se mai află într-o situaţie similară”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, dauna medie plătită în baza poliţelor RCA la trimestrul trei din 2023 a crescut cu circa 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2022, în timp ce despăgubirile nu sunt plafonate.

Totodată, asiguratorii plătesc taxe şi contribuţii în creştere, de la 6,6% pentru RCA în 2021, la circa 13% în 2023 din valoarea primelor brute încasate la asigurarea RCA.

În plus, contribuţia asiguratorilor la FGA – Fondul de Garantare a Asiguraţilor a crescut de la 1% în 2021, la 7% în 2023 din valoarea primelor brute încasate la asigurarea RCA, din care 5% reprezintă împrumut dat de asigurători.

„Aceste contribuţii constituie o povară financiară semnificativă – bani ce sunt alimentaţi de către asiguratori din valoarea poliţelor plătite de toţi asiguraţii pe toate tipurile de asigurări generale, nu doar RCA. Nu se ştie când vor fi recuperate sumele împrumutate de asiguratori la FGA şi care va mai fi valoarea lor atunci, având în vedere inflaţia şi pierderea de dobândă”, susţin reprezentanţii UNSAR.

Tarifele RCA sunt calculate în funcţie de frecvenţa daunelor RCA şi de dauna plătită în cazul fiecărui accident. Conform UNSAR, frecvenţa daunelor RCA înregistrată în cazul autovehiculelor pentru transportul bunurilor este de aproape trei ori mai mare decât media pieţei.

Astfel, frecvenţa accidentelor produse de vehiculele de transport cu o masă de peste 16 tone este de 19,1%, faţă de circa 6,6%, cât este frecvenţa medie a daunelor RCA pentru toate tipurile de autovehicule.

„Cu alte cuvinte, din fiecare 100 de astfel de vehicule de transport înmatriculate, cel puţin 19 produc accidente în trafic soldate cu pagube materiale (de regulă de o gravitate semnificativ mai mare decât alte categorii de autovehicule) sau vătămări corporale şi decese. Mai mult, în plus faţă de frecvenţă, şi dauna medie despăgubită în baza poliţelor RCA pentru accidentele produse de aceste tipuri de autovehicule este semnificativ mai mare decât dauna medie înregistrată la nivelul întregului parc auto. Nu în ultimul rând, foarte multe daune se plătesc pentru accidente produse în afara ţării, în unele state neexistând limite de despăgubire pentru vătămări corporale sau deces ori chiar pentru daune materiale”, au explicat reprezentanţii UNSAR.

Prin urmare, comportamentul în trafic al fiecărui şofer afectează financiar toţi şoferii de RCA, precizează sursa citată.

„Tocmai de aceea, insistăm că trebuie să lucrăm la cauze şi nu la efecte, motiv pentru care UNSAR a iniţiat Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră – un proiect de ţară prin care ne propunem să aducem laolaltă organizaţii diverse, companii şi autorităţi, cu un singur scop: creşterea nivelului de siguranţă pe şoselele din România şi reducerea frecvenţei accidentelor şi a numărului de victime ale acestora. Dacă măcar jumătate din determinarea şi energia celor care au protestat zilele acestea ar fi investită în prevenţie rutieră, nu doar că multe vieţi ar fi salvate, dar şi frecvenţa accidentelor rutiere, care influenţează primele RCA, ar arăta altfel. România continuă să fie, din păcate, campioană în Europa la accidentele rutiere”, se mai spune în comunicat.

Potrivit UNSAR, este nevoie de o schimbare profundă a legislaţiei RCA, aşa cum Guvernul a promis anul trecut.

„Actuala lege şi-a demonstrat limitele de atâtea ori, iar măsurile provizorii, aşa cum este cea de îngheţare a tarifelor RCA, nu rezolvă problemele de fond cu care se confruntă deopotrivă asiguraţii, persoanele prejudiciate şi asiguratorii. Soluţiile optime vin mereu în baza dialogului. Industria de asigurări e pregătită să ofere tot sprijinul tehnic pentru modificarea actualei legi RCA şi pentru a rezolva problema în amonte, nu la vărsarea râului. Trebuie lucrat la cauze, nu la efecte”, precizează UNSAR.

Transportatorii discută miercuri la Guvern cu mai mulți secretari de stat și consilieri de stat.

Aproximativ 6.000 de camioane au participat miercuri la protestul transportatorilor, potrivit preşedintelui Federaţiei Operatorilor Români din Transporturi (FORT), Augustin Hagiu.

Aceștia  au mai multe nemulțumiri, una dintre ele, creșterea preţului la RCA.

Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), spunea ieri că transportatorii vor să încheie protocoale cu asiguratori din afara ţării pentru a le vinde poliţe RCA la tariful de referinţă al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Fermierii s-au alăturat transportatorilor 

Reprezentanţii unor organizaţii agricole reprezentantive au confirmat participarea unor fermieri din organizaţiile lor.

Eu au precizat că nu au însăo legătură cu protestul spontan anunţat în mediul online.

Fermieri din mai multe zone ale ţării, care s-au îndreptat cu mai multe camioane şi tractoare spre Bucureşti,  nu exclud posibilitatea ca acțiunea să se prelungească.

Un fermier din Botoșani a acuzat că au fost mai multe întâlniri cu miniștrii.

„Facem doar fotografii frumoase” a spusfermierul, care i-a acuzat pe politicieni că nu vin cu nicio soluție.

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a spus că protestul este unul politic.

 

 

 

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

12 Comentarii

  1. Trebuiesc lichidate fermele și transporturile românești, pt că 0% emisii co2 până în 2050. Vom fi premianți și vom apela la transportatori străini și la produse agricole și zootehnice tot de la ei. Să rămâna poluarea la ei, hi, hi!

  2. Da, asta cu RCA e o ticalosie romaneasca.
    Am vazut la TV ca de ex. in Ungaria este cam 40% pretul fata de cel din romania.

  3. DOMNULE PRIM MINISTRU -CHEMAȚI-I PE CEI DOI ȘI PUNEȚI-I SĂ CONDUCĂ EI FINANȚELE ȘI TRANSPORTURILE ȘI CÂND NU MAI PUTEȚI LĂSAȚI SINDICALIȘTII(ȘEFI),PENSIONARII ȘEFI,–SĂ CONDUCĂ EI ȘI SĂ-ȘI DEA CÂT LE POFTEȘTE INIMA! NU CRED CĂ-I CHIAR ATÎT DE GUSTOS MENIUL DE MINISTRU ȘI PPRIM -MINISTRU CA SĂ NU PUTEȚI RENUNȚA LA EL! NO ,DA CINE ÎNCASEAZĂ RCA-UL! NU CUMVA FIRME PRIVATE?

  4. normal. sunt doar niste paiatze puse de umbriti. ce nu pricepeti? umbritii sunt in vacante exotice inca. nu s-au intors din drogangeala si betie.

  5. Totul din Romania e strâns puternic cu menghina încât, nimic în scurt timp nu va mai exista.

  6. Tarifele „plafonate” au crescut cu minim 20% numai in anul 2023 !!!

  7. Anul trecut pentru un wv lt 35 am platit asigurarea rca in suma de 2200 lei. Anul acesta guvernul m a protejat plafonand valorea rca la nivelul anului trecut. Avand in vedere grija guvernului anul asta (2024)AM DE PLATIT SUMA DE 4800 LEI. Multumim din inima guvernului.

  8. Bugetarii trebuie sa traiasca! Totul pentru confortul bugetarilor care sunt cata frunza cata iarba, salariile si pensiile nesimtite.Restul nu conteaza.Traiasca rudele lui Zgonea, Dancila, Flutur, si toti bugetarii de lux, si alte neamuri ale camarilei politico-securiste. Sa ne traiti!!!

  9. titlul corect „(VIDEO)”Îi doare în cot de protestul transportatorilor organizat de AUR”. Ce spune UNSAR’

  10. 1.certificatele de carbon trebuie date proprietarilor de padure,noi transformam gazul co2 in carbon in padurea noastra 2.banii din poluare trebuie dati celor care curata aerul 3.poluatori care nu platesc taxa de poluare:tiruri(sa se faca transportul marfii pe cfr nu cu tirul,mii de soferi tiristi n ar mai umbla brambura prin europa dupa lovele),10milioane sutomobile(nu s prea multe?),nave,aeronave,fabrici,vaci,etc
    4.pretul benzinei 30lei l ii va astimpara pe transportatori,vor vinde si vor face altceva 5.masinile din bucuresti,jos de pe trotuare,puneti jardiniere la margine sa nu mai urce pe trotuar cu ele.6.stb transport gratuit in bucuresti,se pun taxe pe cei ce umbla cu masina prin oras(10lei de masina pe zi) si i satura nicusor matematicianul 7.probramul rabla,o idiotenie.in bucuresti sint afise:cumpar rable 200…500…700…1000lei adica maxim 200euro iar,statul le da la bisnitari 1200euro.dupa aia ii vedeti in bemve ca va rid in nas…8.trebuie maxim 1milion automobile,restul la fier vechi 9.interzisa e rablele noi din vest,penalizati cei ce au gaze rele pe teava.10.sua sa deschida granitele pentru romani,sint milioane de doctori,ingineri,arhitecti care vor sa plece definitiv.sua pot pedepsi la ei pe hotii romani,pe stricati dar sint romani care pot ajuta america tara libertatii.noi am trecut prin comunismul idiot.11.facem si noi procesul comunismului in europa?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.