În manuale: Cărtărescu, Blandiana, Ioana Pârvulescu, Bican și Băjenaru

Mai sînt două săptămîni pînă la începerea școlilor. Dincolo de pandemia care creează mari probleme profesorilor, și anul acesta manualele școlare pentru clasele V-VIII îi obligă pe elevi să citească și să analizeze cîteva creații literare de-a dreptul penibile, care, mai degrabă, îi pot îndobitoci pe copii, în loc să le lărgească orizontul cunoașterii!
Sînt o mulțime de autori care n-au ce să caute în manuale, ale căror „creații” seamănă, în cel mai fericit caz, cu textele manelelor, frizînd cu fiecare cuvînt ridicolul.

IOANA P RVULESCU – ȘI REFERENT ȘTIINȚIFIC, DAR ȘI AUTOR DE STUDIAT

Vom da mai jos cîteva exemple semnificative. Înainte, însă, sesizăm o chestiune care ar putea să îmbrace chiar haina penală.
Astfel, Manualul de clasa a V-a, apărut sub egida Ministerului Educației, o are ca referent științific pe Ioana Pârvulescu, profesor universitar, dar și coordonator de manuale la Editura Humanitas. Însă, după cum se vede mai jos, este și referent științific pentru manualul editat de Ministerul educației!

Și chestiunea gravă abia acum începe. În „Unitatea 1” din manualul pentru clasa a V-a, elevii sînt obligați să studieze o „prostioară” intitulată „Prietenul meu”, autoarea fiind chiar Ioana Pârvulescu!

Cum este posibil așa ceva? Ca tocmai referentul manualului să profite de statutul său și să-și includă un text inedit (!!!) între „operele” studiate obligatoriu de elevi?

Cînd ne apucăm de citit „capodopera” Ioanei Pârvulescu, ne apucă mila față de elevi: personajul este un oarecare Bogdan, cam prostuț la limba română, care trebuie să scrie o compunere, dar, trăznit fiind, vine la școală cu un cîine în ghiozdan! Cîinele latră în timpul orei și profesoara îl pedepsește pe colegul lui Bogdan, scoțîndu-l afară din clasă! Pînă la urmă, Bogdan recunoaște că nu Adi, colegul, a lătrat, ci cîinele lui și astfel cei doi se împacă. Concluzia lui Bogdan: nu cîinele este cel mai bun prieten al omului, ci Adi!

Așa ceva într-un manual școlar? Și încă unul în care Ioana Pârvulescu este referent?

ANA BLANDIANA ÎN MANUAL CU O DEJECȚIE LITERARĂ ȘI O BIOGRAFIE FALSIFICATĂ

În „Unitatea 3” din același manual se studiază o altă mizerie literară: poemul „O stradă cu sentimente”, de Ana Blandiana:
„Strada mea e ca toate străzile de pe pământ:
Casele sunt așezate una după alta în rând.
Unele mai frumoase,
Altele mai urâte
(Că te și miri)
Unele mai grase,
Altele mai subțiri;
Unele mai murdare,
Altele mai curățele.
Și împodobite cu câte și câte
Înflorituri și modele.
Acoperișurile sînt și ele, care de care,
Mai țuguiate, mai dibace…”

Ce o înțelege bietul elev cînd vede că autoarea pune două virgule acolo unde nu aveau ce să caute? În ceea ce privește conținutul, versurile par desprinse dintr-un cîntec al lui Tzancă Uraganul!

Și asta nu este tot. Lîngă poezia aceasta stupidă, autorii manualului pun și o notiță biografică, în care reiau același fals: că după anul 1984, cînd a apărut „Arpagicul” lui Gogu, Ana Blandiana ar fi fost interzisă, deși acum cîteva zile am demonstrat că între 1984-1989 a publicat 10 (zece) volume (https://www.cotidianul.ro/cum-s-a-construit-falsa-disidenta-a-poetei-ana-blandiana-in-strainatate/)! De ce trebuie învățați elevii de clasa a V-a cu astfel de minciuni?

Mai ales că, an de an, sub patronajul Ministerului Educației, se organizează în toate școlile din România Festivalul „Ana Blandiana”, la care participă toți elevii și studenții, precum și profesorii lor, în cea mai amplă operațiune din ciclul „cultul personalității”! Amănunte găsiți pe https://www.cotidianul.ro/festivalurile-ana-blandiana-si-matei-visniec-culmi-ale-cultului-personalitatii/. Iată și afișul ediției de acum trei ani, precum și un fragment din Regulamentul ediției de anul trecut:

Nici nu vă imaginați dimensiunea reală a acestui festival! Mai întîi, în toate școlile, elevii trebuie să compună poezii sau proză pe o temă din Ana Blandiana, să analizeze una din poeziile Anei Blandiana, să recite o poezie de Ana Blandiana, să cînte folk pe versurile Anei Blandiana, iar studenții și profesorii universitari să participe la simpozioane pe tema creației Anei Blandiana!

Oameni buni, Ana Blandiana are 79 de ani, este membră a Academiei Române nu știu pentru care merite excepționale, a publicat zeci de cărți din toate domeniile, a călătorit cît toți scriitorii români la un loc, a primit toate premiile posibile, este decorată… Ce-i mai trebuie, fraților?

FLORIN BICAN, SOȚUL IOANEI BOTH, S-A VRUT ȘI EL SCRIITOR ÎN MANUAL

Ca scriitor, Florin Bican nu există decît cel mult ca soț al Ioanei Both. El are însă un rol important în cadrul ICR, acolo unde coordonează celebrul program de traduceri din limba română pe bani grei, fiind astfel „prietenul de casă” al clienților ICR.
Să fie oare suficient pentru ca Florin Bican să ajungă în manuale pentru a fi studiat ca un clasic al literaturii române? Nu e prea mult?
În manualul de clasa a V-a Bican are o poveste, „Tezeu și Minotaurul”, de fapt o repovestire a celebrei legende!

Dar Florin Bican este și în manualul de clasa a VI-a cu altă prostioară: „Și v-am spus povestea așa”. Ce să mai zicem? Clasic, nene! Numai că, atunci cînd e vorba despre cărțile sale, Florin Bican face ce face și nimerește o cacofonie chiar în titlul volumului său de așa-zisă poezie: „Reciclopedia de povești cu rimă și fără tîlc”.

Despre scriitorul Gheorghe Băjenaru sînt sigur că n-a auzit nimeni. Cu toate acestea, autorii manualului de clasa a VII-a îl consideră și pe el un clasic al literaturii, fiind inclus cu un fragment din „Cișmigiu & Comp”, un fel de mic roman autobiografic, în care erou este un anumit Crăcănel!

Toți aceștia sînt în manuale alături de Caragiale, Blaga, Sadoveanu, Mircea Eliade! Ce să înțeleagă elevii din acest amalgam?

LA FEL CA DUMINICA DIN PAȘTE, NU PUTEA LIPSI DIN MANUALE MIRCEA CĂRTĂRESCU

Ne întoarcem la manualul de clasa a V-a, unde îl găsim – putea tocmai el să lipsească? – pe Mircea Cărtărescu. Elevii sînt obligați să citească și să analizeze așa-zisa nuvelă „REM”, inclusă în volumul „Nostalgia”. Pretențiile autorului sînt legate de inițiere, de simbolistica aceasta complicată, dar se adresează unor copii de 10-11 ani!

Pentru că este greu de imaginat că niște copii pot să analizeze astfel de „opere literare”, unele de o banalitate cruntă, altele ridicole, cu pretenții metafizice, pe Internet sînt o mulțime de analize furnizate elevilor, astfel încît ei să le memoreze pentru a lua note cît mai mari.

Intenția autorilor acestor manuale nici nu este aceea de a-i familiariza pe copii cu lectura, cu numele autorilor pe care mai tîrziu să-i citească și să înțeleagă în final pe ce valori stă cultura noastră. Nici vorbă! Autorii de manuale au intrat de mult în jocul unor șmecheri, precum Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas. După cum se vede, Ioana Pârvulescu, coordonator la Humanitas, dar și referentul științific al unor manuale, nu numai că se publică pe ea însăși, dar are misiunea să-i promoveze în mintea copiilor pe autorii Humanitas: Mircea Cărtărescu sau Ana Blandiana, precum și pe prietenii acestora, cum este acel Florin Bican, coordonatorul programului de traduceri de la ICR, la care aceiași autori sînt abonați.

Ca o concluzie, văzînd aceste manuale de V-VIII, putem să înțelegem mai bine ce s-a întîmplat în școli după 1947, cînd staliniștii au impus atunci proletcultismul. S-a procedat la fel: au fost scoși din manuale Eminescu și Blaga, locul lor fiind luat de Veronica Porunbacu, Otilia Cazimir, Mihai Beniuc și, mai ales, A. Toma, promovat deșănțat de profesorii de atunci ai celor care azi sînt promovați ca valori naționale.

E de ajuns un singur exemplu: stalinistul Paul Cornea a fost conducătorul de doctorat al lui Mircea Cărtărescu, fiul unui mare ștab la un ziar comunist de agricultură!

Dacă mai vreți un exemplu, îl găsiți la Ana Blandiana, al cărei tată a fost condamnat pentru legionarism, iar ea înălța „Odă” partidului care l-a arestat și lui Lenin!

Mai vreți unul? Nicolae Manolescu, fiul unui condamnat tot pentru concepții legionare, pe numele lui Apolzan. Nicolae și-a schimbat numele din Apolzan în Manolescu, astfel încît parvenirea să-i fie mai ușoară. Și a reușit! A devenit astfel lingăul lui Gheorghiu Dej, apoi al lui Ceaușescu și a fost primul care i-a luat un interviu lui Ion Iliescu! De ce îl amintesc aici? Pentru că pînă de curînd el era coordonatorul manualelor școlare, lăsînd acum locul gata pregătit colegilor lui mai tineri.

Iată de ce mulți spun că educația școlară este acum la pămînt. Nu numai pentru că starea multor școli este dezastruaoasă, nu numai pentru că este aproape imposibil pentru unii părinți să-și trimită copiii la școală din cauza sărăciei. Și din aceste motive, dar, iată, și pentru cei care pot să meargă la școală există riscul acestei manipulări prin manuale!

Vă dați seama? Peste ani, copiii de acum, îndoctrinați cu Blandiana, Cărtărescu, Bican, Pârvulescu, vor crede că aceștia sînt scriitorii reprezentativi ai literaturii, așa încît toate atacurile unora la adresa scritorilor „antisemiți” vor găsi terenul prielnic ca Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Constantin Noica, Mircea Vulcănescu, Mircea Eliade sau Emil Cioran să fie uitați în „sertarul rușinii”!

Țineți minte! Nu va curge multă apă pe Dunăre și veți vedea efectul acestei uriașe manipulări care se derulează în școli chiar cu copiii voștri.

Recomanda 26
Ion Spânu 1820 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Cartarescu e zero ca scriitor. Nu credeti, luati orice lucrare:
    De ce iubim Femeile
    unii zic si de Orbitor…
    In fine, omul si-a gresit cariera, daca il asculti intr-un interviu, chiar mecanic la centrala de esti, vezi ca omul nu e scriitor.

  2. Rușine romănilor care nu-și dau seama de pericolul care-i paște prin deznaționalizarea orchestrată de unguri și cei din apus.

  3. Grigore Popescu-Băjenaru (n. 13 decembrie 1907, Periș – d. 5 februarie 1986) a fost un scriitor român. A fost fiul profesorului și autorului de manuale Ion Popescu-Băjenaru. După absolvirea liceului Gheorghe Lazăr, a studiat literatura și filosofia la Universitatea București. A lucrat ca profesor la mai multe școli private și de stat, iar mai târziu a avut funcții administrative la primăria Bucureștiului și Galeriile de artă.A lucrat câțiva ani pe post de comentator științific al ciclului de observații astronomice anuale, în fapt ca redactor al buletinului Institutului astronomic, care era scos anual. Este cunoscut pentru romanele sale Cișmigiu et Comp., în care prezintă viața de elev la Liceul „Gheorghe Lazăr”, situat lângă Parcul Cișmigiu, și Bună dimineața, băieți!, în care prezintă momente din viața sa de profesor.
    Opere
    Romane:
    • Cișmigiu et Comp., 1942
    • Bună dimineața, băieți!, Editura Ion Creangă,1973; reeditare Editura Didactică și Pedagogică R.A., 2007; reeditare Editura Litera Internațional, 2009.
    • Mici povestiri despre oameni mari, Editura Sport-turism, 1981
    Scrieri istorice:
    • Banul Mărăcine, Editura Tineretului, 1967
    • Inelul lui Dragoș-Vodă, Editura Tineretului, 1968
    • Cerbii lui Mihai-Vodă, ilustrații de Ioan Deak, Editura Tineretului 1968
    • Taina lui Mircea Voievod, Editura Tineretului 1974
    • Spătarul Coman de Suceava, (Roman istoric-din vremea lui Alexandru Vodă. Mușat), Editura Ion Creangă, 1977
    • Mărețul rege Burebista, Editura Ion Creangă, 1980
    Povești și legende:
    • Orologiul împăratului, Editura Tineretului, 1957
    • Vârful cu dor, Editura Pentru turism București, 1973
    • Grădina înțelepților, Editura Ion Creangă, 1975
    Asa ca, domnule Spanu, pune mana si citeste inainte sa te pronunti!

  4. Sa ne rugam ca nu ne costa nimic. Trebuie doar sa avem credinta in Sfantul Dumnezeu si iubire de tara. Rugaciunea e sfanta nostra arma impotriva veneticilor ce-au pus stapanire pe aceasta tara. Hai cu mic cu mare sa ne rugam cu credinta si smerenie!”””Sfiinte Dumnezeule, Imparate Ceresc si Iisuse Hristoase, Sfiinte Duh si Sfanta Fecioara Maria alungati toti tradatorii de neam si tara, romanii sau neromanii care doresc destramarea si impartirea teritoriala a Sfantei Noastre Romanii, alungati-i din Iubita Noastra Romanie. Pe toti, romanii sau neromanii care din posturile lor detinute in statul roman nu servesc, nu apara si nu lucreaza pentru binele si interesele Romaniei, ale poporului si ale neamului nostru romanesc. Toate aceste naparci sa nu-si mai gaseasca odihna si locul in hotarele existente ale Sfantei Noastre Romanii de astazi si daca nu iubesc Sfanta Noastra Romanie sa-si ia familiile lor si sa plece definitiv de pe aceste meleaguri, sa paraseasca Scumpa Noastra Tara pentru totdeauna. Asa sa ne ajuta Puterile Ceresti noua, romanilor ce te iubim din tot sufletul pe tine, Mama Noastra Sfanta Romanie. Amin, Amin, Amin!
    „” Ps. conform Dex naparca=epitet dat unei persoane foarte rele, perfide, primejdioase.

  5. Gelu-100% corect,complet!
    Acesta este targetul final:
    „Peste ani, copiii de acum, îndoctrinați cu Blandiana, Cărtărescu, Bican, Pârvulescu, vor crede că aceștia sînt scriitorii reprezentativi ai literaturii, așa încît toate atacurile unora la adresa scritorilor „antisemiți” vor găsi terenul prielnic ca Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Constantin Noica, Mircea Vulcănescu, Mircea Eliade sau Emil Cioran să fie uitați în „sertarul rușinii”!

  6. „autoarea pune două virgule acolo unde nu aveau ce să caute? ” -aferim!
    „Unele mai grase,
    Altele mai subțiri;
    Unele mai murdare,
    Altele mai curățele.”
    – o fi fost secsoasa la vremea ei da’ textuletzu era pentru copchii,
    „curățele”….”murdărele”,paradigma glandiana.

  7. Daca nu-l bor accepta pe Iisus Hristos ca Fiul al lui Dumnezeu soarta evreilor la final va fi naspa rau de tot. Vor intra cu totii in Iad. Singura scapare a lor este sa treaca la Credinta Ortodoxa si sa se boteze in numele lui Iisus Hristos. Daca nu imbratiseaza Ortodoxia pana la a doua venire a lui Iisus pe pamant, evreii vor fi stersi cu totul din Cartea Vietii Ceresti. Vor scapa doar foarte putini evrei care se vor boteza intr-u Iisus Hristos.

  8. Toparlanii la putere, toparlanii-n manuale !!!
    Ce va mirati, leprele se amusina reciproc, se recunosc si se sustin in impostura.
    Cu cat mai lipsiti de caracter, cu atat mai multa obedienta si slugarnicie, cu atat mai utili si mai siguri in exploatare.
    Scrie in manuale . . . . in toate manualele.
    Intretinere usoara, piese de schimb relativ ieftine dar te lasa-n mijlocul drumului cand drumul urca si este greu.

  9. Uitasem de Cărtărescu.
    Trebuia incluse in manuale fragmente
    din geniala operă „De ce iubim femeile”.Mie mi-a plăcut tare mult,așa de mult incat m-a apucat greața .

  10. @@ ION …/Soros e Belzebut nu are nici o legatura cu notiunea de om. Si trebuie tratat ca atare. Oamenii sunt lasati de Dumnezeu, blezebutii pamantesti de satana.

  11. Mie mi-a plăcut Ioana Pârvulescu, da, pentru cățelul din ghiozdan care latră in timpul orei. E genial!
    Copii voi să aduceți in ghiozdan un cocoș! Ce dacă e prof. univ. nu are voie să scrie tîmpenii?
    Vai de acești copii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.