
Unul dintre obiectivele României normaaaale anunțat de Iohannis în campania electorală este desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), a cărei existență sperie pe toți procurorii și judecătorii din câmpul tactic.
Enumerând, la un moment dat, serviciile pe care le-a făcut păpușarilor din Statul paralel cărora le datorează funcția, Iohannis anunța într-un rânjet general că „a rămas treaba cu secţia specială de rezolvat, o rezolvăm şi pe asta”.
Prin iulie, Iohannis intra din nou cu cizma în Constituție și ridica vocea la Guvern pe același subiect al desființării SIIJ: „Toată lumea (!?) a înţeles bine că SIIJ este o anomalie (!?), nu trebuie să existe! Deci guvernul trebuie să vină urgent cu o iniţiativă legislativă care să reglementeze această anomalie. Solicit Guvernului să elaboreze cu celeritate un proiect de lege în acord cu voința populară (!?) și cu recomandările GRECO, iar acestui demers să i se ralieze și CSM”, decreta vehement Iohannis.
Acest personaj întrece cu mult demagogia turnătorului plătit de securitate Băsescu –Petrov. În timp ce pozează în apărătorul independenței justiției, repetând mecanic sloganuri goale de conținut despre statul de drept, Iohannis se amestecă grosolan în Justiție atunci când este vorba despre mazilirea adversarilor politici (cum a fost declarația-avertisment dată judecătorilor în dimineața zilei în care urma să se pronunțe sentința împotriva lui Dragnea) sau invers, când trebuie să blocheze orice decizie care ar zdruncina existența cîmpului tactic și a Statului paralel. Așa face și acum, când cere pe față desființarea unei instituții autonome și independente, creată de CSM, compusă din magistrați numiți de CSM și aflată sub autoritatea Parchetului General.
Ce-l mână în luptă, oare, pe marele meditator împotriva acestei Secții? Ce este așa de rău în faptul că există și o instituție care poate sancționa abuzurile din justiție? Magistrații sunt ei mai presus de lege? Constituția spune că nu. Și, dacă nimeni nu este mai presus de lege, oare cine îi poate sancționa pe magistrați atunci când ei încalcă legea? Până acum, nimeni.
Explicația tunurilor puse de Iohannis și de propaganda sa împotriva SIIJ este simplă: la această secție există un dosar penal deschis judecătoarelor care au legalizat dreptul FDGR-ului condus de Iohannis de a moșteni imensul patrimoniu al organizației hitleriste GEG (Grupul Etnic German din România – Deutsche Volksgruppe in Rumänien). Această organizație subordonată Reich-ului a fost desființată în 1944, printr-o lege promulgată de Regele Mihai, iar toată averea ei a fost trecută în proprietatea statului, sub incidența legislației de război, nu a celei comuniste. Patrimoniul respectiv n-a fost confiscat sau naționalizat de comuniști, astfel încât, în speța de față, nu este aplicabilă nicio lege postdecembristă relativă la retrocedări sau la reconstituirea dreptului de proprietate.
În pofida acestor realități istorice, judecătoarele Morar Maria și Drașoveanu (Limpede) Corina, aflate acum în cercetarea SIIJ, au emis Sentința civila nr. 2790/28.05.20007 în Dosarul nr. 1672/306/2007 prin care Forumul Democrat al Germanilor din Sibiu (FDGS) a devenit succesorul statutar, de ideologie și patrimoniu, al organizației hitleriste Grupului Etnic German (GEG), organizație care a fost declarată criminală împotriva umanității, în urma Procesului de la Nurnberg.
În urma unui denunț al Asociației Civice „Solidaritatea” Hunedoara, împotriva celor două judecătoare s-a deschis un dosar penal – inițial la Parchetul General, care apoi a fost declinat la DIICOT, de unde ulterior a fost declinat la SIIJ. Existența dosarului la SIIJ este confirmată într-un răspuns al instituției semnat de procurorul Sorin Eugen Iasinovschi, adresat denunțătorului la data de 18.02.2019 și postat pe site-ul justițiarul.ro.
Motivul pentru care Iohannis este atât de îndârjit împotriva SIIJ este limpede: desființarea acestei secții ar conduce și la îngroparea dosarului prin care organizația pe care el a condus-o (FDGR) a primit de la primăria condusă tot de el toată averea organizației hitleriste GEG.
Grupul Etnic German a fost înființat cu statut de persoană juridică de regimul Antonescu prin Decretul nr. 830 din 20 noiembrie 1940, ca organizație subordonată direct capitalei celui de-al treilea Reich. Grupul Etnic German a fost singura organizație care a reprezentat, în perioada 1940-1944, comunitatea sașilor din zona Transilvaniei. Organizații similare fuseseră înființate de naziști și în alte țări ocupate.
Natura speței relative la patromoniul GEG este sintetizată în Decizia nr. 1411/2011 a ÎCCJ, care arată:
„În septembrie 1940, prin Legea nr. 830/1940 s-a constituit Grupul Etnic German. La data de 11 august 1942 s-a semnat Convenţia generală pentru reglementarea raporturilor Bisericii Regnicolare Evanghelice de confesiune augsburgică faţă de Grupul Etnic German din România.
Conform dispoziţiilor Capitolului II din această convenţie, Biserica Regnicolară a predat Grupului Etnic German toată averea mobilă şi imobilă, care era proprietatea sa, precizând la art. 2 că averea imobilă se compune din imobilele şi fundaţiile de tot felul, care au servit scopurilor şcolare şi de educaţie.
Prin Decretul–lege nr. 485/1944 (semnat de Regele Mihai – n.n.) s-a abrogat Legea nr. 830/1940 şi s-a prevăzut că Statul român devine titularul tuturor drepturilor aparţinând Grupului Etnic German din România, subrogându-se acestuia, urmând ca instanţele de carte funciară să procedeze din oficiu la efectuarea înscrierilor drepturilor Statului Român ca proprietar al acelor bunuri.
În temeiul subrogaţiei legale astfel reglementate, Statul român a devenit proprietarul bunurilor care au aparţinut Grupului Etnic German de la data intrării în vigoare a Decretului-lege nr. 485/1944, care este anterioară perioadei de referinţă prevăzută în art. 1 din O.U.G. nr. 94/2000”. Această ordonanță, aplicată de judecătoare în mod ilegal în favoarea FDGR, se referă la „imobilele care au aparținut cultelor religioase din România și au fost preluate în mod abuziv, cu sau fără titlu, de statul român, de organizațiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989”.
Or, în cazul de față, imobilele GEG au fost trecute în proprietatea statului în anul 1944, sub efectul pierderii războiului de către Germania, înaintea de instalarea guvernului comunist din martie 1945.
În 2007, însă, Forumul Democratic al Germanilor din Sibiu, invocându-se succesor de drept al Grupului Etnic German, a intentat un proces împotriva Primăriei Sibiu prin care-i solicita să-i retrocedeze unele imobile aflate în acest municipiu și care aparținuseră GEG. La data respectivă, președinte al Forumului German din România era Klaus Werner Iohannis, iar primar al Sibiului era Iohannis Werner Klaus.
În întampinarea făcută la acțiunea depusă în instanță de FDG Sibiu sub semnătura lui Klaus Iohannis, ca reclamant, primarul de atunci al Sibiului, Klaus Iohannis, ca pârât, a spus că „lasă la aprecierea instanței soluția ce se va pronunța în cauză“.
Cu vădită încălcare a legii și în disprețul oricărui raționament logico-juridic, Judecătoria Sibiu – prin cele două judecătoare – a admis cererea Forumului Democratic al Germanilor din Sibiu, constatând „calitatea de succesor în drepturi a reclamantului [FDGS] față de Grupul Etnic German”, deși, cum am arătat, averea GEG intrase în patrimoniul statului în 1944 sub efectul daunelor de război și nu ca urmare a naționalizărilor operate de comuniști. Judecătoarele Morar Maria și Drașoveanu (Limpede) Corina au considerat, însă, că FDGR este moștenitoarea statutară, deci ideologică și patrimonială, a Grupului Etnic German, entitate nazistă ce fusese creată la ordinul lui Hitler cu scopul de a susține activitățile naziste în România și care a fost desființată în 1944 de Regele Mihai.
Hotărârea Judecătoriei Sibiu putea fi apelată în 15 zile, însă primarul municipiului Sibiu Klaus Iohannis nu a mai formulat apel în contradictoriu cu FDGR-ul condus de Iohannis Klaus, hotărârea devenind, astfel, definitivă.
Cele de mai sus explică spaima cu care Iohannis vrea acum desființarea SIIJ, el având în acest lucru un interes strict personal, întrucât, prin cercetarea celor 2 judecătoare, s-ar cerceta de fapt, întregul dosar GEG și astfel ar ieși la iveală matrapazlâcul prin care FDGR s-a împroprietărit cu averea foștilor hitleriști din Sibiu.
Consecința rejudecării acestui dosar ar fi una singură: regele e gol! La propriu – pentru că toată averea FDGR ar reveni la stat – dar și politic. Iohannis – cel cu „statul de drept”, cu „proeuropeană”, cu „partenerul strategic”, cu „România normaaaală”, s-ar arăta în toată plenitudinea ceea ce el este de fapt – nu numai un trombonist care pretinde că face case după case precum matrioșca, din meditații după meditații pentru care n-a plătit niciun impozit la stat, ci și un șmenar politic, care a pus botul la averea unei organizații hitleriste, cu toată smbolistica „proeuropeană” a acestui gest.
Spaima scoaterii la lumină a marelui tun dat de Iohannis-sasul, Primăriei conduse de sasul Iohannis, explică și motivația, cam trecută cu vederea, pe care bibilica de la Justiție a dat-o zilele trecute cu privire campania ei de desființare a SIIJ. Ministra reproșa acestei Secții că de ce, pentru cercetarea unor magistrați, sunt solicitate și dosarele care au fost judecate de respectivii magistrați! Or, e la mintea cocoșului – mă rog, chiar a unei bibilici – că un judecător poate fi cercetat de SIIJ nu pentru ce a mâncat ieri sau pentru că a fluierat în biserică, ci exact pentru suspiciunea de abuz sau de ilegalitate a modului în care a soluționat un dosar sau altul.
Altfel spus, cercetarea celor 2 judecătoare ar duce inevitabil spre cercetarea întregului dosar, pentru a se constata dacă judecătoarele respective au dat o sentință legală sau nu, respectiv, dacă modul în care FDGR s-a îmbogățit cu averea fostei organizații hitleriste GEG a fost abuziv sau nu. Știindu-se cu musca pe bască, Iohannis vrea să împiedice deschiderea dosarului GEG prin desființarea SIIJ. Deoarece, prin desființarea acelei Secții, ar fi îngropat nu doar dosarul celor două judecătoare de la Sibiu (ca și al Laurei Codruța Kovesi, al procurorilor Portocoală și Onea ș.a. – de care lui Iohannis nici că-i pasă), ci, implicit și mai ales, nu s-ar mai dezgropa dosarul FDGR, singurul de care-l doare la ficați pe sasul apărător al României normaaaale. Iată cum, „apărătorul” statului de drept, cu tupeul fără margini care-l caracterizează, n-are nicio greață să își folosească funcția de președinte de țară pentru a influența justiția în interes propriu.
De ani de zile, jurnalistul Marius Albin Marinescu din Sibiu scrie despre aceasta problemă pe site-ul justitiarul.ro, subiectul fiind ignorat de către presa centrală din Romania, cu excepția „Cotidianul”-ui. Se vede de la o poștă că divizia de presă a Statului paralel are ordin pe unitate nu să scoată la lumină un subiect atât de important, ci dimpotrivă, să atace din toate pozițiile această SIIJ, singura instituție autonomă creată în ultimii 30 de ani de magistrații înșiși cu scopul de a sancționa abuzurile comise de membri ai breslei lor. (Articolul folosește informații din surse deschise).
@gelu : „Confiscarea caselor prin Decret Regal, indiferent ale cui ar fi fost facea imposibila retrocedarea lor catre orice mostenitor aflat in viata.” Completare : Si catre orice mostenitor (sau „mostenitor”) viitor.
Bai ticalosule de la Cotroceni, JOS LABELE DE PE SIIJ!!!!!!!!!!!
Bravo Octavian! Fara rest. Recunoastem studentul combatant de odinioara.
@Minerva : Ce sa scrie o pesedista , mai proasta decat ar trebui sa permita o tastatura ? SIIJ a fost infiintata la initiativa ministrului Justitiei , Tudorel Toader , ministru intr-un guvern PSD , guvern care executa ordinele venite de la respectivul partid ! Legea a fost trecuta printr-un Parlament calarit de pesedisti ! Iohannis nu avea cum sa nu promulge o lege votata in Parlament ! Altminteri incepea circul cu CCR , alta sluga a PSD-ului ! Ai impresia ca ce face Lia Savonea si Inspectia Judiciara la comanda Liei Savonea arata a independenta ? Si eterna candidata la sefia SIIJ , Alina Florea , a candidat singura ! La cat de competenta este , n-ar fi fost de mirare sa iasa a doua ! Ce sa ceri de la un om care a spus cu gurita ei ca ,, nu a fost niciodata independenta ” ! Alina Florea a fost an de zile procuror la Constanta ! N-a vazut , n-a auzit ce faceau Mazare si Nicusor Constantinescu ! Probabil ca asta o si recomanda la sefia SIIJ ! P.S.: ce zici de independenta sefa a CSM , Lia Savonea , care incaseaza 10.300 lei pe luna , diurna de deplasare , pentru naveta satul Rosu – Bucuresti aflat la 10 km ?
Nu e eroare judicara, e furt pe fata plin aplicarea gresita cu bunastiinta a legiii de catre grupul infractional organizat format din cele doua judecatoare, Johannis si tutarii lui din Primaria Sibiu, avocati, notari si grefieri.
Am inteles ca, proprietatile Grupului Etnic German au intrat in patrimoniul statului prin Decretul lege nr 485 in anul 1944, sub efectul daunelor de razboi.
Art 1 al O.U.G.nr 94/2000 se refera la acele imobile ale cultelor religioase confiscate in perioada comunista:6 martie 1945 – 22 dec 1989.
Proprietatile fostului Grup Etnic German nu intra sub incidenta art 1 din O.U.G. nr. 94/2000, ele erau deja in proprietatea statului prin decretul lege nr 485 din anul 1944.
Este o eroare judiciara care trebuie indreptata. Este nevoie de raspunderea magistratilor in aplicarea legilor.
„Dura lex, sed lex.”
@NASTRATIN Minti de ingheata apele! Legea de infiintare a SIIJ a fost votata de Parlament si promulgata de Iohannis! Sectia aceasta este singura cu adevarat INDEPENDENTA, deoarece numirile si revocarile procurorilor din cadrul ei le face CSM, nu guvernul! Niciun dosar alcatuit de SIIJ nu a ajuns in instanta deoarece seful interimar al sectiei nu a aprobat asa ceva, iar numirea sefei care a castigat concursul de competenta cu cea mai mare medie (9,86) este boicotata de cateva luni bune de procurorii si cativa judecatori „cu nasul in suflet” din CSM, prin neasigurarea cvorumului si alte smecherii mizerabile.
@EUROPEANUL Spui o parte de adevar, dar omiti altele trei: 1 – multe din cladirile din proprietatea grupului nazist german, GEG, fusesera luate de nazisti de la evrei; 2 – sasii nu si-au consstruit cladirile pe pamantul lor, ci pe pamant romanesc pe care si l-au insusit, nu l-au cumparat; 3 – proprietatile acestui grup nazist au fost confiscate in 1944 prin decret regal dupa procesul de la Neurenberg si semnarea Conventiei de Armistitiu, deoarece grupul fusese declarat atunci grup nazist, iar decretul acela al regelui Mihai nu a fost abrogat.
Confiscarea caselor prin Decret Regal, indiferent ale cui ar fi fost facea imposibila retrocedarea lor catre orice mostenitor aflat in viata. Asta daca cele 2 judecatoare ar fi fost corecte si cinstite. Dar asa, cele doua japite nu au tinut cont de Decretul Rega de confiscare si au hotarat ca motiv al confiscarii Actul de Nationalizare din 1947. Daca SIIJ procedeaza corect trebuie ca cele doua judecatoare care au dat sentinta sa fe trimise in judecata. Si odata cu condamnarea lor in urma hotararii unui complet de judecata toate bunurile retrocedate ilegal trebuie sa revina din nou in proprietatea statului. Si chiar primarul Sibiului trebuie sa-si petreaca o parte din viata la puscarie.
Aici avand de aface cu un grup incractional organizat din care au facut parte cele doua judecatoare, Johannis si servantii lui din Primarie, avocati, grefieri si notari.
Johannis a fost turnator la Securitate racolat in ultimii ani de liceu. Asa se explica numirea lui ca inspector scolar peste lege, ca primar in Sibi si mai apoi ca presedinte PNL si mai apoi de tara. Si tot asa se explica si cele 42 de dosare penale inchise cu NUP. Iar cele 2 judecatoare au dat decizia in cauza pe baza solutiei in plic primita de la SRI. Unii afirma ca si tatal Carmencitei ar fi fost organ cu grad la mare la Secu.
Ma intreb pe unde o fi Lili sa faca sin pe aici un comentaruiu asa direct la subiect , taios.Cred caii dus-a prin vreo tara exotica fara conecxiuni la net,altfel ar fi sarit sa infiereze PDS si sa il apere pe onestul Johannis.
In rest neamtul -sau sasul- doar amina consecintele.Eu cred ca si el si vaporeanul or sa guste in final din „la vie on rose”ca Nasty ,Dragnea etc.Si stejarul din Scornicesti a crezut ca e immortal.
Iohannis are interes personal în desființarea SIIJ ? Si care-i problema ? Daca o fi asa ! Dragnea si haita intelopa care isi zice partid politic – PSD , a avut interes personal in INFIINTAREA acestei SIIJ ! Care-i diferenta ? Sau n-a infiintat-o guvernul PSD la ordinul hotilor din PSD ? Deocamdata aceasta SIIJ are rezultate ZERO ! A facut dosare si anchete care pana acum toate , absolut TOATE au fost respinse de instantele de judecata ! Singura solutie este ca PSD sa infiinteze instante de judecata cu matracuci servile , pe modelul SIIJ !
De la Nistru pan` la Tisa….
Pai ce sa ne mai miram ? Profesorasul cel viteaz de la Sighii, cel care a „impuscat” dintr-o lovitura sapte case, aplica asa cum stie el ca trebuie, la orele de fizica, celebra „Lege a lui Om” : „Sint om (??) cu voi, bai judecatori corupti si ticalosi, asa cum ati fost si voi oameni (??) cu mine !”
SIIJ independenta fata de politicieni, guvern, presedinte, parlament si servicii este singura sansa a cetatenilor simpli si fara relatii de a avea acces la justitie cinstita si absolut curata. SIIJ trebuie sa fie independenta si in ceea ce priveste bugetul si alegerea viitorilor angajati. Eu am executat silit, in 2014, statul roman si ministerul mafiot al justitiei actuale si inca nu am titlu de proprietate pe terenul castigat in instanta !!
Casele care au fost proprietatea sasilor, maghiarilor sau romanilor era normal sa fie retrocedate mostenitorilor acestora sau daca nu exista mostenitori conform legii sa ramana in proprietatea statului. Nu inteleg de ce sa fie improprietarita o organizatie infiintata dupa 1990. Exista o lege care stabileste succesiunea organizatiilor? Mi se pare normal ca SIIJ sa lamureasca daca judecatorii nu au gresit.
Ori cum în decembrie o desfinteazã.Cã deja îi aranjat al doilea mandat,mai trebuie sã vinãSicã la guvernare.
O. Stireanu , nu fi suparat …ceace trebuie sa se intimple , este inevitabil ! Semne sunt …europarlamentarele au fost cistigate de PNL , referendumurile la fel ! L C Kovesi ete seful Procuraturii U E , citiva mari banditi politici au intrat la bulau , MAZARE , BLEJNAR , DRAGNEA , etc ! Iar JOHANIS este dat cisigator la presedentie chiar si de sndajele de casa ale lui PIELEANU ! Minciuna , manipularea groasa , obrazul gros , nu mai sunt atit de banoase …ba as zice ca sunt chiar riscante !
@Stireanu : adauga si Muzeul Bruckenthal cu tot ce-i înauntru, capodopere ale picturii universale, inclusiv, care, si el (cladirea) si ele (tablourile si restul exponatelor si depozitului) au trecut ilegal în proprietatea Forumului Etnic German al lui Johannis.