Lupta anticorupție de tip cominternist

Anticorupția celui care a fost implicat în dispariția celei de-a patra flote a lumii stă să se prăbușească peste toată România ca un Leviatan. Plasând prin autoritarism și dispreț instituția statului DNA, în rezolvarea conflictelor privat-politice personajul a produs o aliniere generală în direcția degradării publice la scară generală. Toate instituțiile statului au suferit un derapaj care se va resimți pentru foarte multă vreme de acum înainte, al cărui control este departe de a fi inițiat. Lipsa perspectivei democratice – element-cheie – ignorarea Constituției și transformarea justiției, în majoritatea ei, în zonă a „câmpului tactic“ și a corupției de la nivelul instanțelor de judecată au permis întregii clase politice să își arate nulitatea funcțională. Situați deasupra legii, reformatorii regimului Băsescu au hiperarticulat toate achizițiile de decenii ale fostei Securități, împreună cu toți cei care și-au găsit formula securistic-politică drept platoșă. Anticorupția a fost confiscată prin filtrele protecționiste care, între timp, se vor o dovadă de profesionalism în gestionarea țării.

FBI-ul n-a reușit, în această nefastă perioadă pentru democrație și dezvoltare economică în România, decât să dea apă la moară unei mentalități totalitare. Blocajul autoreglementărilor interne, politice și de tip legislativ a luat proporții. Relației ample cu clasa politică americană și în special cu mediul de afaceri i-a luat locul un tip de intervenție asemănătoare celei a Cominternului din ani ‚50. Dezvoltarea pe orizontală, specifică societăților stabile și reglementate, s-a transformat în punerea în scenă a unui război fratricid, util posibililor intervenienți. Separarea chestiunilor militare, ale operațiunilor speciale din cadrul parteneriatelor multiple nu s-a făcut, acestea aflându-se într-un unic pachet al instabilităților generate de subdezvoltare. Economia românească a pierdut orice reper care să pună în mișcare capitalul autohton, creativitatea sau atractivitatea unor formule de existență.

Sprijinirea luptei anticorupție este parte din procesul de normalizare și responsabilizare a justiției, în condițiile unei societăți care nu este expusă substituirilor. În situația de acum, când aceasta este dovedit ajunsă într-o etapă de suspendare a legalității, cu tot dezastrul implicit, se poate trage încă o dată concluzia că avem nevoie de o singură justiție, și nu de un regim dublu în aplicarea legii. Este dramatic să constați că în urma luptei anticorupție, cei aflați în pozițiile publice de vârf au ajuns simple subiecte judiciare. România este de aproape trei sferturi de veac sub cizma totalitară, fapt care trebuie intens subliniat ca decisiv în raportarea la istoria trecută și actuală. Atâta vreme cât relația cu USA nu produce efectele dezvoltării certe și democratizării, trebuie precizat aliaților noștri de peste Ocean că direcția actuală este una greșită, cu consecințe dramatice pentru România. Dacă oamenii politici nu afirmă deschis acest fapt, adevărul trebuie să circule în societate. America este deocamdată prezentă în România prin lucruri mici, contraproductive. Constituirea unor falange dispuse să repete diverse arii reprezintă încurajarea unui sistem în care societatea civilă este confundată cu una militarizată.

Așa cum a dispărut flota României, așa a dispărut și democrația și conceptul justiției. Vina nu este a părții americane, oricât ar fi de strâns dialogul la vârf. Vina este a celor care gestionează relațiile și incontrolabilul pe care l-au consolidat în menținerea unor poziții de reprezentare absolutistă. Lipsa dezbaterilor publice este fatală procesului legislativ curent și corectării erorilor. Niciun cetățean român nu trebuie să mai permită încălcarea drepturilor și nici să accepte ca altcineva să vorbească în numele lui, fiind destui care îl invocă pe acesta drept garant. Anticorupția de până acum a creat statul paralel, vânând la ordin câteva exemplare de lux pentru o credibilitate acum inexistentă. Vinovații adevărați sunt în sistemul pe care l-au confiscat. România trebuie să fie și altceva decât agenda unor executanți.

Lupta anticorupție a fost și efectul unei justiții astfel dovedită a fi coruptă, ineficientă, cu grave devieri de reglare internă în raportarea la standardele constituționale și legale. Prin DNA, s-a multiplicat corupția din justiție, fenomenul obținând un suport extins de manifestare și susținere oficială . Poate era mult mai simplă o presiune excepțională pe funcționalitatea și corectitudinea instanțelor ordinare, respectiv în aplicarea și clarificarea legislativă. În condițiile de acum, avem un sistem de corupție din care justiția face parte indubitabil, ajutată de o legislație fundamentată pe abuzul unei permisivități statuate drept specific constitutive.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 10
Ioan Vieru 1333 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Dle Vieru, sistemul „totalitar” despre care vorbiti cu sfiiciune ESTE SISTEMUL COMUNIST!!! Iar Securitatea nu a incetat sa existe
    in 1989!!! In privinta COMINTERN, a reintrat in ilegalitate in 1942, pentru a nu fi demascata „colaborarea” dintre bolsevicii
    Stalin si Roosevelt.!!! In 1948 a revenit in viata publica cu numele schimbat, COMINFORM, metodele ramanand aceleasi! Daca nici
    ultimele dezvaluiri nu reusesc sa va separe apele, nu sunt sperante de analize la obiect. Pacat, caci imi pusesem mari sperante
    in forta Dvs analitica…

  2. Daca tot ati adus vorba de Comintern, sunt convins ca stiti ca cenzura a fost una din metodele de baza pentru aducerea la tacere a celor care nu erau ( in cazul de fata nu sunt) de acord cu mirsaviile. Asa ca inainte cu minie proletara.

  3. eu cind am spus „moarte dna”(ma refer la institutia in sine) probabil ca am inteles cu vreo 10-12 ani inaintea multora ce inseamna, de ce a fost creat si cum se foloseste. in mina bestiilor orice instrument de pace devine unealta de razboi! iar asta nu s-a schimbat de cind lumea datorita involutiei de fapt a constiintei pentru ca uneltele au fost perfectionate si diversificate patrunzind in intimitatea sufeltului uman cu scopul de a-l desfigura. intelegeti odata pentru totdeauna ca sufeltul uman este pe cale de a fi distrus, si acolo este miza si lupta reala (abrutizarea -robotizarea- fiintei umane prin limitarea in comportament- care trebuie sa devina previzibil- si actiune – adica un numar tot mai mic de decizii pe care si le poate permite prin constringere de diverse tipuri) prin modul in care este fundeamntata societatea contemporana, valorile false pe care le promoveaza, egoismul si pericolul reprezentat de arbitrar (cel puternic se impune celui slab – relatie de supunere si nu de colaborare). darwin a gresit cu teoria lui. pentru ca limiteaza „dezvoltarea” la nivelul creierului primitiv si limbic. adica arunca omenirea moderna undeva cu sute de mii de ani in urma.
    diferetna mare intre a judeca cu mintea fara a simti si cu sufeltul. lipsa echilibrului intre acestea – minte si suflet – reprezinta cauza principala a involutiei constiintei.

    • Cauza principala a involutiei rasei umane din ultimii 170 de ani o constituie MARXISMUL/BOLSEVISMUL. Darwin cu teoria lui tot
      mai controversata odata cu trecerea timpului, i-a prilejuit lui Marx sa-si fundamenteze ideologia criminala! De milioane de ani
      dispar speciile existente, in loc sa apara altele noi, asa cum se intampla si astazi. Ecosistemul este atat de fragil, incat cea
      mai mica vulnerabilitate a unei specii artrage in lant si disparitia altora. Un creier, de crocodil, de exemplu, nu o sa evolueze
      nici intr-un miliard de ani si cu atat mai putin aceasta specie in sine! Situatia din Romania poate fi inteleasa doar pornind de
      la adevarul ca aripa securist basista odata cu Restauratia, a reoficializat sistemul ceausist de constrangeri, sistem care sub
      Ilici Iliescu a functionat fara protocoluri, numai prin ordine date sefilor deplin conspirati ai parchetelor si magistratilor.
      Procurorii si judecatorii labili au fost lichidati,iar aceia cu sange rece asasin au fost promovati. Exemplul maiorului procuror
      Voinea devenit general peste noapte este edificator, la fel cazul colonelului judecator Popa care a fost sinucis cu concursul
      ilegalului Gelu Voican, varianta autohtona a asasinului sovietic Che Guevara. Pistolul mitraliera purtat la piept la lovitura de stat sta marturie vie, pentru vietile nevinovate secerate pentru Victoria…”revolutiei”!!!

  4. Toti lataii care ataca justitia trebuie pusi la punct. In orice tara civilizata statul aloca resurse importante in lupta cu criminalitatea cu terorismul cu evaziunea fiscala si coruptia. cei mai periculosi sunt alesii, ei se folosesc de functie, putere si resursele tarii pentru a lupta cu justitia si a pradui statul, cetatenii. Ei sunt cei mai periculosi, in urma infractiunilor lor scade nivelul de trai, resursele tarii se imputineaza, generatii sunt sacrificate, se comit genocide in sanatate, pe sosele, pe calea ferata, totul se paragineste se distruge. In orice tara civilizata toate institutiile concura la dovedirea si prinderea acestor lepre cu chip uman care distrug vieti, distrug destine. Numai la noi partidul infractorilor, ciuma rosie duce o politica de distrugere a tuturor institutiilor care lupta cu infractorii gulerelor albe

  5. „Separarea chestiunilor militare, ale operațiunilor speciale din cadrul parteneriatelor multiple nu s-a făcut, acestea aflându-se într-un unic pachet al instabilităților generate de subdezvoltare. Economia românească a pierdut orice reper care să pună în mișcare capitalul autohton, creativitatea sau atractivitatea unor formule de existență.”-EXCEPTIONALA ANALIZA !
    LEGEA nr. 423 din 25 octombrie 2004 privind Acordul de aderare al Romaniei la NATO,a stabilit uns chimb de informatii clasificate intre parti,iar partile s-au obligat sa-si protejeze si salvgardeze informatiile ce tin de activitatea NATO-deci militare.Constituirea unei autoritati nationale de securitate in acest sens ,NU parvenea exclusiv SRi, asa cum s-a facut ulterior ,serviciile secrete profitand ilegal si ilegitim de aceasta prin arogarea unei puteri ilegitime si ilegale-amestec in toate instit.sub pretext NATO.
    Insa totalitarismul NATO si SRI-servicii s-a facut cu incalcarea art.119 din Constitutie,adica Armata avand ca aliat strategic MILITAR NATO,impreuna cu securitatea nationala -actioneaza UNITAR in ceea ce org.si corodonarea activitatilor lor-pe taram MILITAR ,NICIDECUM SRI -nu poate exclusiv INCALECA SOC.CIVILA, democratia,drepturile sub pretext NATO,ceea ce a facut si trebuie SA RASPUNDA PENAL.
    Toate „hot.CSAT sunt nelegale”asa cum stau la „baza”justificarii SRI pt.protocoale.
    Subdezvoltata Romanie, a permis politic,militar,securistic dominatia unei puteri straine -USA-umbrela NATO fiind instrumentul ab initio de dominare.
    Economiceste, Ro a fost transf.intr-o colonie, deci totalitatrismul SUA-NATO si UE-multinationale trebuie sa dispara, legislatie eronata abrogata si egalitatea,echitatea ,democratia reala promovate.

  6. Ziceti ” Prin D N A , s-a multiplicat coruptia din justitie …” ! Stati linistit d.le Vieru , in curind complotul antijustitie ( in derulare vizibila ) , v-a neutraliza DNA , SRI , ICCJ ( SI CE MAI TREBUIE ) , iar coruptia politicienilor si a acolitilor lor , va reveni la normal , se va simplifica !!! Paste Linistit !

  7. Diabolizarea DNA şi a justiţiei se înscrie perfect în politica celor care au dosare penale pe rol. Problema e că într-o zi vom avea nevoie de justiţie şi nimeni n-o va mai susţine şi nici respecta.

  8. Raman la convingerea ca in Romania nu com avea liniste si dreptate cu Basescu in libertate!

  9. Organele de stat cele mai puternice constitutional pentru controlul activitatii serviciilor, sunt comisiile parlamentare! Ele nu au doar rolul de a asculta rapoartele anuale, ci pot initia controale si anchete. Demonizarea institutiilor in discutie este o grava eroare, pentru ca aceste institutii sunt necesare. Insa activitatea lor trebuie controlata. Coperarea serviciilor cu alte institutii de stat este conferita prin legea lor de functionare (v. L14/1992, de ex.). Cum se poate sa se mimeze acum nestiinta? Deci, aceasta posibilitate de cooperare ar fi trebuit analizata si reglementata de catre cei imputerniciti.

    • Vorbesti prostii, Andrei! Principiile democratice clasice nu sunt aplicabile serviciilor securiste romanesti! Intre necesitatea unor servicii secrete si prestatiile Securitatii actuale exista o prapastie de netrecut. Comisiile sunt
      controlate de servicii, toti membrii fiind deplin conspirati numiti prin aranjamente de culise. Una e cooperarea cu
      caracter punctual, strict pe amenintari la securitatea nationala si alta situatia demascata oficial, al controlului
      institutiilor statului de catre Securitate!!! Control prin indivizii pusi de Securitate in toate demnitatile, inclusiv
      plasarea agentilor sai in Deal, vizavi de Gradina botanica, dar si prin protocoale. Una e sa ceri punctual date despre
      persoane „suspecte” si alta politia politica prin procurori si mgistrati. Numai IDIOTII sau VANDUTII nu inteleg acest
      adevar simplu. Cum nu inteleg ca dezastrul coruptiei a fost monitorizat de Securitate, DNA/procuraturi si magistratii
      ofiteri acoperiti in toti acesti 29 de ani. Kövesi, vanduta strainatatii bolsevice,a pastorit PICCJ/DNA 12 ani in care
      CORUPTIA A INFLORIT, iar voi, slugile Securitatii va faceti ca nu vedeti…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.