Metrorex, după crimă: „Ar produce disconfort”

Metrorex nu consideră o soluție reducerea vitezei trenurilor la peron, după crima oribilă comisă miercuri seară la stația Dristor 1, susținând că o astfel de măsură ar produce disconfort călătorilor.

Reprezentanții companiei afirmă, într-un comunicat de presă, că reducerea vitezei trenurilor la peron ar însemna o creștere a timpului de așteptare al călătorilor, reacția companiei venind după ce Poliția Capitalei a cerut încetinirea trenurilor în seara în care tânăra a fost aruncată pe șine.

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, menţionăm că aceasta este impusă de sistem, ținând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare”, spune într-un comunicat Metrorex.

De asemenea, compania de transport face mențiunea că siguranța călătorilor în spațiile publice ale metroului este asigurată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti.

„Facem precizarea că aspectele care ţin de ordinea publică ȋn spaţiile publice din metrou sunt asigurate de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Brigada de Poliţie pentru Transport Public – Serviciul de Poliţie Metrou, structură de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează şi controlează activităţile specifice pentru menţinerea ordinii publice în vederea prevenirii şi combaterii infracţiunilor şi faptelor contravenţionale din competenţă. Cu toate acestea, Metrorex a luat şi ia în permanenţă măsuri suplimentare pentru a oferi călătorilor condiţii optime de transport şi are în plan proiecte care vizează îmbunătăţirea acestor servicii”, se mai arată în comunicat.

Potrivit companiei, obiectul principal de activitate al Metrorex este transportul public cu metroul, iar în cadrul acestei activităţi nu au fost puse în pericol în niciun moment viaţa şi securitatea călătorilor.

Reacția vine după ce Poliția Capitalei a cerut, în seara tragediei de la stația de metrou Dristor 1, încetinirea vitezei trenurilor lor la intrarea pe peron.

„Pe timpul investigațiilor, s-a concurat ipoteza că există o legătură între cele două. S-au dispus măsuri urgente de asigurare a tuturor stațiilor de metrou cu polițiști. S-a dispus totodată de conducerea Poliției Capitalei, Metrorexului să încetinească toate trenurile la intrarea pe peron. Totodată, au fost difuzate către cetățeni cele mai clare imagini cu agresoarea”, a afirmat șeful Poliției Capitalei.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

9 Comentarii

  1. Nu domnule manager, nu ar produce disconfort. Orice actiUne are si o reactiune. Vrei confort maxim, adicatelea sa castigi 5 minute atunci trebuie sa platesti cu viata? Ati uitat cand din Drumul Taberei pana la Eroilor se circula intr-un picior pe scara si nimeni nu mai reclama disconfortul? De ce vreti ca in est sa se traiasca ca in vest-ul salbatic care este cu 100 de ani inaite la civilizatie. Dar astazi ce mai conteaza viata unui om!

  2. Mai nou, marinarul de apa sarata cu viloaica in Cumpana si cu strada pe persona fizica, a spus ca, va mari numarul de camare video de la metrou ca sa descurajeze crimele si sinuciderele. Frumos domnule lup de mare. Si acum sunt suficiente camere video la metrou la care nu se uita nici dracu si nici echipe rapide de interventie nu aveti in fiecare statie pe ambele sensuri. Puteti sa mariti cu inca o suta de mii de camere si nu se reduce numarul de crime la metrou pana nu montati usi glisante( sau garduri pentru vite) care sa se deschida simultaneu cu deschiderea usilor metroului in statie.

  3. Este foarte uşor ,cu ajutorul camerelor şi a unor programe software de detecţie care să monitorizeze zona liniilor de cale ferată să fie declansată o alarmă specifică în staţia de metrou .Lumini de avertizare la capetele tunelului în zona staţiei ar anunţa conductorii de tren sa oprească rapid şi poliţia sa intervină în zonă.

  4. Responsabilii Metrorex care au spus prostiile astea n-ar fi trecut nici evaluarea nationala, ca sa nu mai vorbim de bacalaureat. Ca o facultate mai de doamne ajuta… nu cred ca a facut vreunul. Orice elev de scoala generala care a invatat la fizica, poate sa va spuna ca reducerea vitezei la peron nu are cum sa creasca timpul de asteptare al calatorilor, el ramanand acelasi. Ce creste, este durata calatoriei, care e cu totul altceva. Si nu, nici intervalul de succedare intre trenuri nu creste, el ramane acelasi. Inca un 4! Si n-ar duce nici la supraaglomerare in statii. Daca mai insistati, incep sa dau si note de 3. Invit elevii de scoala generala sa verifice.

  5. S-ar putea folosi şi bariere cu raze în infraroşu dispuse la marginea peronului între capetele staţiei de metrou…

  6. Portile glisante instalate pe toate peroanele s-ar putea realiza usor cu inghetatea salariilor tuturor salaliatilor Metrorex pe o perioada de 3 ani( si ar trai f.bine acestia deoarece salariile acestora sunt extrapolate privitor la pregatirea profesionala a acestora). Intrebarea cheie: SE DORESTE ASTA?; ori totul e ca-n justitie, politica, transporturi, exploatarea forestiera, minerit, ecologizarea gropilor de gunoi. etc.

  7. Toate statiile de metrou au instalate camere de supraveghere a incintei statiei, inclusiv a liniilor.
    INTREBARE: cine urmareste pe monitoare in timp real, ce se intampla in statie ? Pentru ce sunt instalate camerele respective, numai sa inregistreze si sa devina eventual martorele politiei la diferite evenimente ? Nimeni din incinta Metrorex , politie sau paza, nu se uita pe monitoare ca sa ia masuri imediate la nevoie ? Atunci daca nimeni nu se uita la monitoarele camerelor de supraveghere, de ce le-ati mai montat ?

  8. Dupa ultimile informatii date de A3 firma de paza de la metrou are ZERO angajati. Se pare ca avem un nou HEXIFARMA si doctorita nu a fost informata de servicii. Ea are ordin de zi pe unitate sa-l distruga pe Livache. Restul e cancan!

  9. Considerați că aceia care au dar un astfel de comunicat, și după anterioarele „sinucideri”, mai recent anunțate că ar fi avut loc la metrou, ar trebui testați medical, din punct de vedere psihologic, de către angajator ? Cât de frecvent considerați c se mai realizează testarea psihologic și alte testări profesionale ale angajaților și conducerii de la metrou ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.