Noi trenuri Intercity circulă anul acesta

CFR Călători a reintrodus anul trecut, după o pauză de opt ani, serviciul Intercity, iar în 2024 un număr de 16 garnituri vor fi puse la dispoziţia călătorilor pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare permit circulaţia acestei categorii de tren.

„După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulaţia acestei categorii de tren. Astfel, au fost proiectate pentru circulaţie în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe rutele: Bucureşti Nord – Cluj Napoca şi retur; Bucureşti Nord – Constanţa şi retur; Braşov – Constanţa şi retur; Bucureşti Nord – Suceava şi retur; Bucureşti Nord – Paşcani – Iaşi şi retur; Bucureşti Nord – Teiuş – Arad şi retur”, se arată într-un comunicat al companiei.

În planul de mers de tren 2023/2024, serviciul Intercity a fost introdus pe alte două noi relaţii, respectiv Bucureşti Nord – Galaţi şi retur şi Bucureşti Nord – Bacău – Piatra Neamţ şi retur.

De asemenea, atunci când condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători spune că intenţionează să introducă acest serviciu şi pe alte rute de circulaţie, cum ar fi Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad.

„De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportaţi a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător”, precizează operatorul feroviar naţional de călători.

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a şi vagoane clasa a II-a cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică). Toate vagoanele sunt modernizate şi au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalaţie de climatizare, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalaţie de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat şi sunt apte pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h şi chiar 200 km/h unele dintre ele.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. Da a crescut numarul studentilor si al 3levilor care se plimba!!!da 2 lei pe ruta Bucuresti-Constanta,iar tu,pentru jumatate de distanta dai 63 de lei!a ajuns 4lei/km ca la taxi!!!

  2. La infrastructura CFR existența, din orice critica, peste câțiva ani vor circula aceste trenuri la viteza de fabricație. Până atunci, vir circula tot cu 30-45 km la oră în Romania. P.s. cât a fost parandaratul sau ce concesii conține sau nu contractul?!

  3. Nu are nici o importanta ce trenuri moderne se pun in miscare sau ce viteza ajung sau ce conditii ofera. Cum se urca in tren isi desface pachetul de mancare cu salamuri mirositoare, la wc stie doar pe capac sa se cacao,( asa l- a invatat mama lui sa se urce cu picioarele pe wc), va fuma intre vagoane de cum s- a urcat!

  4. ” Circulă ” ??? Serios ??? E o bravadă să se circule pe actualele căi ferate din romania, care are incă traverse de lemn puse de imperiul austro-ungar,.. iar cele de beton mai recente sunt crăpate și bolțarii slăbiți, dacă nu lipsă.. Deci, la ”pas cu pas”,..vorba mutului călător..

  5. „vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a şi vagoane clasa a II-a cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică”
    in Romania si cine stie in ce tari din schenghen mai exista asemenea discriminare!
    de cate ori ia unu bilet ii amintesti de conditiile din gara,sala asteptare,strazi , fotolii din vagon- slinoase ..
    i timp ce in schenghen toate tranurile sunt „sageti” (viteze mai mari de 120km/h) si toate vagoanele sunt la „clasa I” (la noi clasa I=slin,jeg,…)

  6. @Marele Urs (de fapt, un mare magar mincinos): Strutocamila numita pompos Imperiul Austro-Ungar a crapat de peste 100 de ani. Ce cai ferate a facut acesta in Romania, lingator de cizme putiniste?

  7. Exista un raport al lui Petrisor Peiu aparut in presa unde profesorul de la politehnica bucuresteana demonstreaza cu tabele si grafice bine documentate din statisticile imperiale ca la momentul ‘marii’ uniri Transilvania era printre cele mai nedezvoltate zone economice (si nu numai) ale imperiului. Toti ungurii romanesti si romanii inruditi cu ei dau din gura fara sa se documenteze. Vorbesc legende. In mod traditional cartea este grea pentru ei.

  8. Nu cred că pricepi de-ți dau lecții.. Insă du-te in gara de la Cluj și citește de pe o tăbliță pusă pe zid despre toți șefii de gară, diriginții, din 1867 incoace,. Și interesant pentru ”istorici” cum că cei dinainte de 1945 sunt NECUNOSCUȚI,. Deci ciumete, cam cine crezi că punea șine de cale ferată pe atunci ?? Dacii poate,.??

  9. statul IMPOTENT a abandonat cfr ..
    ai vazut videoul lui Dan Negru cu pasajul CFR din Predeal?
    daca si in orasul tau arata asa pasajele DE CE AM FI INTERESATI DE CALATORII CU TRENUL SA ADMIRAM GANDACII SI SLINUL DIN VAGOANE?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.