Noul tren vedetă s-a reparat după o zi! 

După ce a fost retras temporar din circulație joi dimineață din cauza unor „erori afișate de computerul de bord”, trenul Alstom Coradia Stream, primul tren electric cumpărat de România în ultimele trei decenii, și-a reluat cursele vineri dimineață, au anunțat Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Reluarea circulației

Potrivit unui comunicat oficial al companiei Alstom, trenul a fost supus verificărilor tehnice necesare și este acum complet funcțional. „Ca urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de către specialiștii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcțional și poate circula la parametri optimi”, a transmis compania.

ARF a precizat că trenul a reintrat în serviciu în dimineața zilei de 22 noiembrie, conform programului:

  • 05:40: Plecare din București Nord spre Brașov (IR16001).
  • 08:43: Retur din Brașov spre București Nord (IR16002).

Incidentul tehnic

Joi dimineață, la doar o zi după ce a fost inaugurat cu fast de către premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, trenul a fost retras din circulație din cauza unor erori afișate de computerul de bord. Problema a apărut după decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, ceea ce a împiedicat resetarea sistemelor la timp pentru plecarea programată.

Pasagerii care urmau să călătorească spre Brașov au fost redirecționați către un alt tren CFR Călători, cu o întârziere de 30 de minute.

Alstom a explicat că trenul a fost oprit preventiv, acordând prioritate siguranței pasagerilor: „Echipele Alstom au fost mobilizate imediat pentru a evalua cauzele erorilor și a defini măsurile adecvate. Obiectivul a fost repunerea în circulație în cel mai scurt timp posibil”.

Un nou capitol pentru transportul feroviar din România

Modelul Coradia Stream, primul dintr-un lot de 37 de trenuri comandate în cadrul unui contract de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), reprezintă o investiție majoră pentru modernizarea transportului feroviar din România. Achiziția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027.

Trenul electric, fabricat de Alstom Ferroviaria S.p.A., are o viteză maximă de 160 km/h și o capacitate de 351 de locuri (55 la clasa întâi, 294 la clasa a doua și 2 pentru persoane cu mobilitate redusă). Printre facilități se numără un nivel ridicat de confort, accesibilitate pentru toate categoriile de pasageri și eficiență energetică.

Recomanda
Cosmin Pam Matei 4998 Articole
Author

16 Comentarii

  1. Ciolacu si Grindeanu trebuiau sa se filmeze cu trenul si la reparat, sa se vada ce treaba buna au pastorit.

  2. 30 de trenuri, 30 de reparații! Pe zi, pe luna, nu mai contează!
    Ca locomotivele de la Craiova și vagoanele de la Arad, va puteau, bai mămăligă între dinți!
    Asa ați pornit industria românească, dând miliarde la alții!!!!!
    Prosti or fi aia de va votează!

  3. „Printre facilități se numără un nivel ridicat de confort”

    Aiurea in tramvai, ca tot veni vorba! Ce fel de confort e ala intr-un bou-vagon pentru vite? De ce se renunta la compartimentarea clasica unde calatorii aveau totusi un minim de intimitate vis-a-vis de restul vagonului?
    In piata asta publica pe roti toata lumea se holbeaza permanent la toata lumea, sau poate asta e si ideea…
    Fara a mai vorbi de „confortul” scaunelor din plastic ordinar reciclat care in timp capata un miros deosebit de sobolan oparit sau de WC-ul fara aerisire (!) unde iarasi in timp bacteriile se aduna intr-un veritabil Dance Party…

  4. Grindeanu si Bolosh au sa-l termine pe Ciolacu. Aia sunt cu misiune in guvern.

  5. Intru destembelizarea nestiutorilor:
    Orice utilaj nou are nevoie la inceput de anumite ajustari si reglaje.
    In situatia trenului acesta nu-i mare minune sa fi fost o dereglare ca urmare a incompetentei mioriticilor.
    Asta-i vax, sa vedeti ce probleme sunt la punerea in functiune a unei sectii sau instalatii industriale noi. Apar sute de probleme mari, caci alea minore nici nu se mai pun la numar……[Rumburak]

  6. Cu 160 km/ora mergeau trenurile litoralului din anii ’70 pe ruta Bucuresti-Constanta. Si locomotivele si vagoanele erau construite in Romania pe bani pe sfert cat costa astea importate in 2024 de Ciolacu si Grindeanu.

  7. Un vagon de tren fabricat 100% în România avea 11 compartimente de 6 locuri la Clasa II-a a adică 66 de locuri și 4 locuri la clasa I adică 44 de locuri și o măuță pliabilă pentru mâncat. Trenul de noapte Baia Mare București avea la 18 vagoane Clasa 2, Clasa 1, de dormit: Cușetă 6 locuri, cl 2 cu 3 locuri și cl 1 cu 2 locuri de dormit. Baia Mare-Dej cu locomotivă Diesel electrică românească (licență Suedia) , Dej-București locomotivă electrică românească. În caz de război și vagoanele de clasă cu scaune se puteau transforma în cușete. Cam toate localitățile din România până la cătunele cu Haltă, erau legate între ele cu combinații de tren. “Mersul trenurilor” era ceva deosebit. Copil, un loc la geam era o bucurie de neînțeles pentru cei de Zi

  8. As vrea sa vad de ce nici un ziare nu ii ia la intrebari pe domnul Ciolacu si Ciuca cu privire la faptul ca nu s-a cumparat nici o locomotiva Transmontana/ Phoenix (care se vand bine la export sau firma private) sau tren electric de la Craiova (Hyperion), si nici un vagon de tren de la Arad la preturi mult mai mici si facute in tara?? In timp ce zibara ca ei reindustrializeaza tara?? La fel cu metrourile: metrourile IVa care merg inca de peste 45 de ani nu au fost bune ? de ce nu s-a cumparat nici un tren de metrou nou de la Arad? Dar au fost luate din Brazilie pentru preturi mai mari?

  9. Eroare: vagonul clasic de clasa a 2-a avea compartimente de cate 8 locuri, mai apoi au aparut cele de 6 locuri. Vagonul clasic de clasa 1 avea 6 locuri.

  10. Daca Ciolacu ar avea stofa si verticalitate de lider de tara i-ar fi ajutat pe cei de la Softronic cu o parte din bani pentru dezvoltare. Dar este clar ca serveste la ordin niste interese straine.

  11. Petre Roman ride . De tzeapa care a tras-o romanilor cu” Sageata albastra” si cu restituirea fara nici o acoperire a licentei ” Nivea” catre Germania. Licenta care facea parte ca reparatie la daunele facute de nemti in WW2. Intelegi @ Petre Roman ce zice? , da ride…

  12. Ce ti-e si ci IA sai Ai , cum dracu se cheama . ” s-a reparat intr-o zi” .Ce chestie dom’le. „s-a reparat” , nu l-au reparat.” Romania educata ne da peste cap in fiecare zi. succesuri !

  13. Discutati ca fraierii: daca aceste trenuri or fi mai ieftine daca le cumperi din exterior, atunci orice companie sau guvern este indreptatit sa le prefere.
    Exact cum in multe cazuri este mai ieftin sa cumperi cartofii de la supermarket decat de la taraba lui Gheorghe din piata, care ii vinde mai scump si sunt si mai prosti la calitate……[Rumburak]

  14. Cândva, știam să facem NOI trenuri. Acum le cumpărăm de la alții, comisioanele incluse.

  15. bați câmpii tovarășe capitalist.
    Mașinile japoneze sunt mai ieftine dar apoi piesele te ingroapa!
    Sii, chiar de ai lua mai scump din tata ta, dai de lucru la ROMANI!
    Bai tilicilor, ați uitat de România!

  16. Uiti ca piesele de rezerva ale masinilor japoneze sunt comercializate de speculantii rromulani de la noi (sau de la altii). De-aia sunt mai scumpe: din cauza speculantilor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.