O companie aeriană depășește recorduri

Compania aeriană HiSky continuă să depășească recorduri în rata de creștere a numărului de pasageri. 537 de mii de persoane au zburat cu HiSky în 2023, conform datelor de trafic, raportate la jumătatea anului. Prin comparație, în primele șase luni ale anului anterior, compania înregistra un număr de 194 mii de pasageri. Conform estimărilor bazate pe cursele planificate în acest sezon, numărul de un milion de pasageri transportați, în acest an, va fi atins în luna septembrie. Raportul consolidează poziția HiSky ca cel de-al patrulea cel mai mare operator aerian pe piața din România, după Wizzair, Ryanair și Tarom și a doua cea mai importantă companie aeriană înregistrată în țara noastră.

Cel mai semnificativ volum de trafic a fost înregistrat în luna iunie, cu 160 mii de pasageri, dublu față de 2022, urmată, în ordine, de lunile mai și aprilie cu 110, respectiv 107 mii. Este așteptat ca tendința de creștere să rămână constantă, iar astfel luna august să fie cea mai aglomerată din istoria companiei.

Am prevăzut faptul că sezonul de vară al acestui an se va apropia de valorile din 2019, în ceea ce privește cerința pentru servicii de transport aerian de pasageri. Compania noastră a început operarea în 2020, deci, pentru noi, acesta este primul sezon în care avem ocazia de ne a demonstra capacitatea într-o piață care funcționează în parametri. Anii de pandemie, deși extrem de complicați, ne-au dat timp pentru a pregăti această creștere. Am cumpărat aeronave noi și am reușit să ne construim o flotă pe care ne putem baza, astfel încât să nu fim nevoiți să anulăm curse, din cauza problemelor tehnice. Operăm pe rute regulate către cele mai căutate destinații și avem parteneriate cu cei mai mari touroperatori. Această serie de decizii bune pe care am reușit să le luăm se reflectă pe deplin în cifre.”, spune Iulian Scorpan, CEO HiSky.

În ceea ce privește traficul pe cele trei baze operaționale ale companiei, Otopeni rămâne aeroportul cu cea mai importantă contribuție la volumele înregistrate, cu 252 de mii de pasageri, urmat de aeroportul Chișinău, cu 152 de mii și Cluj, cu 92 de mii.

Creșterea spectaculoasă a numărului de pasageri, în această primăvară și în prima lună a sezonului de vară, se datorează și suplimentării capacității operaționale, până la opt aeronave. Alături de cele două Airbus A321LR, incluse în flotă la începutul lunii aprilie, a fost contractată încă o aeronavă, închiriată de la o companie străină. Astfel, HiSky ajunge la o capacitate de aproape 1500 de locuri.

HiSky operează din România zboruri internaționale directe cu plecare de pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Baia Mare către Barcelona, Malaga, Tel Aviv, Bruxelles, Paris și Dublin. Din Republica Moldova, pasagerii pot călători cu HiSky către noua destinații externe: Milano, Paris, Dublin, Frankfurt, Tel Aviv, Roma, Bologna, Londra și Veneția.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

4 Comentarii

  1. Totusi, companiile au schimbat preturile in crestere puternic prin separarea costului pe zbor de costul bagajelor, si anume: inainte nu se platea geanta de 7-8-10 kg care e admisa in avion, acum se plateste, bagajul de cala 22-23kg se plateste separat, turistul zburator avand gratuit doar o mica geanta de umar cu ceva strict necesar nu mai mult de 1, 1/2-2 kg. Bagajul de cala costa aproape dublu la pret fata de zborul cetateanului. Sa vedeti ce profituri uriase vor scoate dar si o reducere de clienti pentru zboruri.

  2. Cate intarzieri, cati oameni cu copii lasati sa astepte zile intregi prin aeroport fara niciun anunt? Intreb ca vad ca wizzair e praf si in general toate liniile aeriene isi bat joc de la British la oricare. Zici ca au inceput bussinesul acum doua trei luni si saracii nu si-au dat seama cum sa transporte si bagajele nu se asteptau ca oamnii sa aiba si astea cu ei.

  3. Securistii cei noi ajuta Taromul sa se duca la vale pentru ca firmele clientilor sa-i ia locul. Sigur ca pacalicii securisti vor sustine ca Taromul fiind companie de stat nu are cum evita falimentul (stiu ei cine pun umarul) dar de ce Turkish Airlines, compania nationala a statului turc a devenit printre cele mai mari din lume?

  4. preturile in crestere sunt datorate, scumpirii carburantului si taxarii ”ecologice” asa zisa decarbonizare…Cat despre intarzieri toate firmele au probleme chiar si cele elvetiene, asa ca nu mai criticati o firma mica, aparent romaneasca, intrata intr-o competitie cu mari jucatori, nu poate avea mai putine intarzieri sau chiar anulari cum a anuntat W…pt sfarsitul saptamanii in Italia…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.