O nouă autostradă avizată de CES

Construcția Autostrăzii Pașcani – Suceava face un nou pas important, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Într-o postare făcută pe pagina sa de FB, oficialul scrie că „Și Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat astăzi Studiul de Fezabilitate, după ce documentul a fost avizat săptămâna trecută de CNAIR“.
Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani- Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.
Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent:
-Lotul 1 (33 km): Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;
-Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă:
– Iași (12,3 km),
– Botoșani (6,5 km),
– Suceava (43,17 km).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 23 de viaducte
– 37 de pasaje
– 12 poduri
– 8 parcări
– 2 Centre de Întreținere și Coordonare
– 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29.
Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

9 Comentarii

  1. Domnul ministru Grindeanu a uitat să enumere stațiile MOL (MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.) care vor fi amplasate pe cei A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani- Suceava (62 de km).

  2. La planuri nu ne întrece nimeni, cu treaba stăm mai prost… Nu ar fi mai normal să terminăm întâi ce am început şi după aia mai vedem? Doar planuri, proiecte, studii de prefezabilitate, de fezabilitate, de mediu, de mama mă-sii, bani aruncați şi nu încheiem nicio lucrare cap-coadă! O autostradă critică e cea Est-Vest, pe care o tărăgănăm de 30 de ani şi nici gând să facem secțiunea care să traverseze munții, unde este cea mai mare congestie! Sigur că porunca stăpânilor din UE este să se tergiverseze asta cât mai mult, împreună cu aderarea la Schengen, ca nu cumva portul Constanța să-şi crească importanța şi să afecteze rutele comerciale prin Rotterdam şi alte porturi occidentale…

  3. Mno ja, ja, ș’ terminu’ rialist pintru ăst ministru car’ nu-i in stări a face 15 km. di autostradă in prochia-i ogradă ( Cosevița-Marjina) ar hii la Sfantu’ Aștiaptă, uăi…Because aista numa’ să fugă dupe fuste-i bun!

  4. TITLUL, SUGEREAZA , CUM CA ASTA AR FI A 8,9A AUTOSTRADA PE CARE ‘CES’ TREBUIE SA O APROBE ..!MDEH, PE LANGA ALEA 9, INCAPE SI A 10 EA..!! BANUIESC, CA FIIND O URGENTA, VA FI DATA IN FOLOSINTA CAM PRIN 2060..

  5. „Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.”
    vedeti ?de-ar fi sa fie un razbel pe valea prohovei.. ce repedes-ar face autostrada de lacomarnic..

  6. Esti in urma cu informatiile la zi. Pe sectiunea Pitesti -Sibiu se lucreaza , un lot ,Sibiu-Boita este dat in circulatie, la celelalte 4 sectiuni se lucreaza :fiema PORR, Webuild, UMB(Margina _Holdea). Pe A7 se lucreaza pe toate loturile de la Ploiesti la Buzau si Buzau_Pascani (UMB), pe AO sunt in lucru toate loturile (s-au dat in exploatare doua loturi, anul acesta e gata A0 Sud), s-au licitat aproape toate loturile pe A8 (Tg. Mures- Iasi- Ungheni) si mai sunt multe drumuri expres pe care se lucreaza(DEx6 (UMB), DEx12 Lot 4 (UMB), etc, multe centuri ocolitoare in lucru. Era normal sa continue studiile de fezabilitate si sa scoata alte proiecte in lucru, in special Pascani -Siret, sa imtregeasca A7!

  7. Care o noua autostrada? Este o vrajeala puturoasa. Este de fapt ultimul tronson al autostrazii A7 ramas pe hartie. De altfel si restul autostrazii are kilometrii tot pe harta, nici macar unul nu este pana acum circulabil. Dupa 34 de ani este o rusine pentru Moldova care de o suta de ani a dat permanent grosul constructorilor acestei tari. Ciolacu si Grindeanu fac autostrada din Tg Mures la Budapesta dar capitala istorica Iasi nu este legata prin autostrada de capitala sora Bucuresti. Grindeanu minte fara rusine pentru ca PSD vrea voturile moldovenilor care nu-i mai vor.

  8. Când eram copil prin ’70 și vedeam filme americane cu autostrăzi nesfârșite,auzeam adulții vorbind cum că în viitorul apropiat va fi și-n Româmia la fel.Porțile de Fier 1 arăta, cu tunelele și pasajele lui, că se poate.Au trecut 50 și, de ani de-atunci și am ciudata impresie a regresului pe toată linia. Între anii 1920 și ’70 diferența e imensă, ceea ce în nici un caz nu se poate spune despre diferența dintre anii’70 și 2023.În 70 erau telefoane mobile pe mașini, ’79 rețea de calculatoare, jocuri, azi-câteva îmbunătățiri și o grămada de lucruri proaste, începând cu hrana și sânătatea, trecând prin educație și terminând cu bunăstarea și energia.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.