Fără număr: Firea anunță o „premieră” ce ne costă 150 milioane de euro

Primarul Capitalei Gabriela Firea  a anunţat duminică un ”proiect în premieră naţională”, respectiv că 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat, iar 100 – în troleibuze. Scopul declarat: „combaterea poluării în Capitală”. Proiectul este estimat la peste 150 milioane de euro.

„Proiect in premiera nationala! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primaria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.

În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Acest demers se adaugă proiectelor realizate de Primăria Capitalei pentru reinnoirea parcului STB, dintre care menționăm:

achiziționarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 și 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie”, a scris Firea într-un mesaj pe Facebook.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Ioana Radu 8516 Articole
Author

22 de Comentarii

  1. Dacă nu pune buteliile de gaz pe acoperișul autobuzelor n-are niciun haz.
    Și uite așa revenim la ce se făcea în anii ’80!
    Asta zic și eu progres.
    Decât inovații și inepții, ar fi ajutat soluții pe termen lung.
    Cine să le dea?

  2. Sa ii verifice ANAF conturile din offshoruri…. si dupa vedem cat de prmiera nationala mai este…

  3. Si ce e rau in asta? Te deranjaza costul? Voiai gratis? Si dece sa ne pazim? Ne-am saturat de titlurile tale stupide!

  4. „a scris firea intr-un mesaj pe fb”. noi, cetatenii, platim impozite la primaria bucuresti, nu la dna firea. unde este comunicatul primariei?

  5. Deci ca simplu cetatean daca iti puneai gpl pe masina gunoaiele de la RAR nu recunosteau trecerea de la euro 2 la euro4, zdremtei de Firea ii recunoaste de la euro3 la euro6… Super tara, super popor!!!

  6. Asta inca nu a aflat de fondurile europene.
    Pentru moment cred ca pentru Bucuresti cele mai fiabile ar fi autobuzele hibride. La astea se cunoaste pretul de intretinere si randamentul.
    Deocamdata la autobuzele electrice o sa vedem dupa primul schimb de baterii cat sant de rentabile. Daca sant luate pe bani europeni e ok, dar nu cumparate cu banii nostrii.

  7. De ce nu se precizeaza decat ministerul mediului? Daca este un proiect european atunci „comentatorii” ar fi bine sa taca. Este trist ca Romania nu-si permite decat ”resturile” aruncate de europeni si acela par un LUX, am circulat cu in Tg Mures in asa zisa regiune Centru a Romaniei intr-un autobuz de la Facerea Lumii, dar atat se poate printre votatii „portocalii/ingalbeniti”, bine ca nu au si tramvai ca atunci sigur ar pune pantograful la unul tras de cai ”reabilitat”. Mi-e dor de tramvaiele Tatra, oare prin ce oras mai circula?

  8. Firea vrea sa faca din rahat bici. Suntem prea saraci sa ne ocupam de car-
    peli care, cu siguranta, se
    vor dovedi foarte, foarte
    proaste. O noua prostie
    marca inregistrata Firea.

  9. Nu știu cine o sfătuiește, da bine face ! Uite așa se decid nedecis cu cine o sa voteze la locale!

  10. @Este cumva proiect european?
    In Tg.Mures nu prea dai de lamaiosi.Cauta pe la Prietenii UDMR-isti.Cu ei tot voi faceti legea pe acolo.

  11. Nu mai are bani de produse turcesti, care nu sunt f.bune. Prin urmare tot cele de la Mercedes au calitatea mai buna si se pot adapta mai usor la modificari.

  12. Din ce fonduri va realiza Dna Firea proiectul? De ce nu apeleaza la Fondurile europene ca tot vorbeste despre Drectivele parlamentului European? Ne-a ametit cu cate proiecte are in vedere! Deja realizate, Drumul Glucozei direct spre Voluntari, autobuze noi, altele super dotate in plan,Parcarea din sectorul 4, etc. Avem Catedrala neamului, Dna Firea construieste Spitalul Neamului.De unde bani ca de 4 ani eu o aud cum se plange ca Primaria Capitalei primeste cei mai putini bani. Nu am auzit-o insa sa faca un proiect pe care sa-l prezinte la UE si sa ceara fonduri de acolo. Nici in primii 3 ani cand PSD era la putere si sigur nu ar fi fost refuzata. Ramane inca in stand by Prelungirea Ghencea.
    Aparitiile dansei tot mai dese de 4 luni incoace la TVuri, viata de primar, viata de familie, pare a fi o campanie electorala personala. A avut si are si idei bune,dar deocamdata este cazul sa-si vada in principal de sarcinile administrative pe care le are ca Primar al Capitalei. Bucurestiul este sub canicula, spalarea strazilor, lipsa. Napadit de tantari, nici o masina care sa stropeasca vegetatia. In plus in cartierul meu, sector 1, CET Grivita a facut reparatii 2 saptamani timp in care, neanuntati, locuitorii nu au avut apa calda.Poate o ajuta si Dl Primar al sect 1,Dl Tudorache.Pe care am vazut ca l-a antrenat in lupta contracandidatului dansei, Nicusor Dan. Sau Vice primarul cu dulap cu tot.

  13. Aiurea! Daca se vrea combaterea poluarii care distruge sanatatea bucurestenilor, atunci cheltuirea acestor bani trece pe loc secund. Sanatatea costa infinit mai mult. De zeci de ori mai mult s-au furat acesti bani ai bucurestenilor de mafiotii securisti pe timpurile altor primari, se stiu care.

  14. Toata Transilvania este cu Orban, PNL/PD-L adica portocalii deveniti galbeni, vrei sa spui ca Boc, Hava, Falca nu-s de dreapta, ai uitat ca doar sudistii sunt cu…trandafiri rosii

  15. Bai fraiericilor de buciuresteni…Totul e propaganda electorala,se apropie alegerile.Una e sa se fluture un PROIECT pentru anul 2100 ,si alta sunt FAPTELE cu termeni clari si precisi.Mare fraier am fost ca nu m-am bagat in politichie,tupeu am,arat nevinovat ca un bebe scump,cu vrajeala stau bine,pot promite mai dihai ca pnl-istii,strangator sunt..In cateva luni ,,mosteneam,,niste vile in buricul targului,puneam la pusculita cateva milioane de euro,imi puneam toate neamurile in funtii babane,imi trageam o leafa de vreo 200 de milioane cu drept la trei luni de concediul anual,program de lucru luni-mieruri pe zi jumate de ora,coloana oficiala pe banii fraierilor,imi luam o secretara fotomodel,ma asiguram ca am o pensie nesimtita..Proasta educatie am primit de la ai mei,nu fura,nu minti,nu promite ce nu poti face,nu insela..Rezultatul e ca trag ca un bou la saiba sa am cu ce trece luna de luna.Cine e harnic si munceste,ori e prost ori nu gandeste.Rominia euriopeana,Rominia norr-maaa-laaaa,Rominia lucului binee fecut.

  16. Să mă dau mare. În Toronto în 2016 circulau autobuse de pe vremea autobuselor Mao Zedong din bucureștiul anilor 50-60. În București clădirile bulevardelor principale arată urât, murdare, ce urme de afișe rupte, vitrine nespâlate arhitectura frumoasă acoperită cu mari panouri publicitare. Urâte și intrările de metrou. Doamna Firea care ataca sistematic guvernarea PSD că nu o sprijină destul, acum tace dar, a prins gustul lucitațiilor pe mijloace de transport. Nu e rău dar ar trebui reabilitat și aspectul Bucureștiului interbelic și cel din anii de dupâ război. Ascultați pe Aurelian Andrescu cu melodia Te cânt București să înțelegeți ce oraș grozav a fost cu “aerul lui otrăvit” cu zice Petru Popescu într-unul din romane.

  17. Mai bine cumperi troleibuse decat sa cheltui banii pe prostii.
    Si gazele polueaza. Ca sa la modifici in trolee costa motoare noi…etc.

  18. BUKAREST,SAT UNGURESC ! Pardon,TIGANESC.Cu hoti,stoarfe,mizerie si tzanzari.Cigányok !

  19. Pe vremuri, prin anii ’80, autobuzele alea cu 2 butelii lungi de vreo 10 m, puse pe acoperisul lor,semanand cu prima bomba atomica, erau alintate cu Enola Gay…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.