Pierderea unora, câştigul altora

Bulgaria a atras, în ultimele două luni, 50% dintre turiștii care în mod normal mergeau în Turcia sau Grecia. Este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români. În Bulgaria au început să apară resorturi în genul celor turcești, cu camere mari și servicii all inclusive de calitate.

Potrivit unei analize realizate de Travel Planner, pe Bulgaria s-a coagulat un nucleu de turiști cu venituri medii și peste medie care sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru că sunt obișnuiți cu calitatea din Grecia și Turcia.

„Cei care merg în Turcia și în Grecia de obicei caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români, nu solicită testele PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere pentru că nu s-a reportat niciun caz de covid-19 pe litoralul bulgăresc și reprezintă una dintre cele mai sigure destinații europene. Piața s-a schimbat destul de mult, iar cele mai căutate sunt hotelurile de calitate. Turiștii care merg acum în Bulgaria sunt mai pretențioși, cu venituri de la medie în sus, și caută hotelurile de 5 stele, de lanț, cele de 4 stele sau hotelurile unde au fost mulțumiți de calitatea serviciilor. Mare parte din clientela din Bulgaria – poate chiar 50% dintre turiștii actuali – nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este în general o destinație pentru familii, observăm o creștere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia si Grecia”, a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner.

În general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgăresc are venituri de minim 800-1.000 de euro pe lună, pe membru adult. Face parte dintr-o familie cu cel puțin un copil și provine din marile orașe ale României. Pentru vacanță, este interesat de hotelurile de 4 și de 5 stele, de lanț, având în vedere că este prima oară când vine pe litoralul bulgăresc. Turistul este destul de precaut și preferă să aleagă last minute pentru a reduce cât mai mult riscul de evenimente neprevăzute.

Deși stă la all inclusive este dispus să cheltuiască pentru servicii extra la hotel, dar și pentru ieșiri în oraș, pe mese la restaurantele din stațiune pentru a experimenta tradițiile culinare locale.

„Numai în ultimele două luni, am avut parte de peste 1800 de clienți care au renunțat la Grecia și Turcia pentru a veni în Bulgaria în lunile august și septembrie. În continuare, ne așteptăm ca acest număr să crească, mai ales că nu sunt puțini hotelierii bulgari care au păstrat calitatea serviciilor, deși în general există o scădere a calității serviciilor datorită acestor reduceri de până la 40%. Cu toate acestea, Bulgaria continuă să aibă un raport calitate-preț foarte bun. Sunt multe hoteluri de calitate, în regim all inclusive, care aduc aminte de resorturile turcești”, a mai spus Sebastian Constantinescu.
În Bulgaria au început să apară resorturi în genul celor turcești, cu camere mari, cu servicii all inclusive de calitate.

În general, hotelurile care erau orientate către piața din vest acum se orientează mai mult către piața din România și vin cu oferte speciale de reduceri.

Hotelierii din Bulgaria vor să mențină un grad de ocupare de 60-70% pentru a nu pune presiune asupra calității serviciilor și pentru a putea păstra măsurile de securitate și de distanțare în condițiile actuale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

3 Comentarii

  1. În Bulgaria au început să apară resorturi în genul celor turcești, cu camere mari și servicii all inclusive de calitate.

    Ce mai tura-vura, spre deosebire de alții, bulgarii știu să facă afaceri cât fie clientul mulțumit să mai vină și la anul, dar și turuști noi.
    În același timp să le rămână și profit cât să fie mulțumiți să-și continue afacerea, să mai facă și noi ivestiții.

  2. Si la noi exista destepti cum e klaun sau arahat care pun restrictii a teraselor dupa ora 23

  3. Am citit ceva din articol, am inteles despre ce-i vorba, îi apreciez pe bulgari ca stiu sa faca turism dar n-am putut trece mai departe de propozitia „pe Bulgaria s-a coagulat un nucleu de turiști” care m-a enervat enorm din pricina exprimarii cretine de tip #rezist /USR-ist. Cotidianule, fã bine si dã-i afarã pe toti semi-analfabetii care se cred jurnalisti si care n-au avut destul timp pentru studiul limbii române. Altminteri vei pierde treptat toti cititorii cu scaun la cap.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.