Piperea: Care-i soluția pentru Metrorex

Metrorex e în faliment nedeclarat încă! Ce privatizare? Îi mănâncă Alstom cu fulgi cu tot! Ca să nu mai vorbim de Comisia Europeană, care o să sară cu uliul să ceară restituirea multiplelor ajutoare de stat primite până acum…
Soluția este ca Metrorex să se pună cât mai urgent sub protecția tribunalului! Altă administrație, un management de criză, trecerea controlului la judecător și creditori, anularea tuturor contractelor suspecte din ultimii doi ani, tragerea la răspundere a celor vinovați de cauzarea insolvenței și depolitizarea – toate pot fi consecințe ale insolvenței. Iar Metrorex se poate redresa pentru că e un sac uriaș de banii, care curg în torente continue. Doar că sacul trebuie cusut la loc de cineva și din sac să iasă doar acei bani care sunt necesari plăților curente.
Prostiile cu privatizarea nu țin.
Soluțiile bolșevice solicitate de neo-marxiștii dă driapta (da, știu, e un oximoron, dar asta sunt acești militanți aflați într-o gravă disonanță cognitivă) sunt toxice.
Poveștile cu mafioți sindicali nu țin – privatizarea și închiderea biznisurilor sindicale din subteran nu vor desființa sindicatele.
Oricum, să susții că nu e nevoie de sindicate nu te face plăcut patronilor corporațiilor medievale de tipul celor din gafam, ci un adept idiot al capitalismului low road, care e la limita sclavagismului. În corporația pe care o idolatrizezi sindicatul lipsește nu pentru că ar fi inutil, iar patronul un sfânt, ci pentru că patronul te vrea captivul lui. Unul fericit că poate fi captiv. Doar că jobul în corporație nu e sigur și nici etern și nici drept – în caz de mizerii, devii paria, și atunci cine te va apăra? Avocații de dreptul muncii sunt scumpi…
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 17
Gheorghe Piperea 414 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Alungarea mafiotilor de la conducerea sindicatului, taierea sporurilor aiuritoare, fixarea unor salarii dupa importanta muncii depuse.
    Numirea unui director destept si cinstit.
    Si o sa vedeti ca metroul, devine rentabil!

  2. Nimeni nu s-ar baga la privatizare. Metroul trebuie subventionat de stat, in fond menirea sa nu este sa faca
    bani ci sa-i transporte convenabil pe salariatii altor societati care aduc profit statului. Dar trebuie eliminate pierderile uriase, in special cu personalul. In Chicago sunt statii importante ca flux de pasageri ai trenului aerian care sunt deservite de doi-trei salariati. cele mici au un salariat pe schimb. Este adevarat ca au numai automate pentru eliberarea cartelei. Cu chioscurile se poate rezova usor si legal problema daca Drula apeleaza la Garda Financiara care sa-i controleze lunar si cinstit pe detinatori. Cei care isi permit (eventual) sa dea spaga sindicatului vor pleca singuri.

  3. Treceti metroul la Jandarmerie, cu salarii normale pentru personal civil, cu paza de la jandarmi si cu desfiintarea sindicatului, care este nu altceva, decat o alta grupare infractionala asemenea hoardelor de falsi revolutionari . Asa este, hoardele de falsi „revolutionari” care seaca Bugetul Statului de 32 ani, si, nu se mai termina – amante, vecini de pahar, cuscri, fini, membri din partide, spagari (se da mita grasa la Secretariatul ala cu „rivolutionarii” si primesti maine patalama”. Dle. Catzu, mai aveti bani sa-i platiti pe „rivolutionarii” facuti alaltaieri, ai lu’ Iliescu si Roman ?

  4. Fiindcă soluția legală prezentată de domnul Piperea există, fiindcă soluția e simplă lucrurile trebuiesc lungite și complicate în spiritul și nota în care a fost privatizată și rasă de pe fața pământului industria României, una din cele mai puternice și performate din Europa beneficiind și personal cu înaltă calificare. Și cine au fost “artizanii” distrugerii? Sindicatele dirijate de servicii și directori imbecili, puși pe căpătuială și supuși acelorași servicii. Ce a urmat știm: o privatizare în regim de faliment prin cumpărarea lor de câtre străini cu unic scop de a fi închise. Zilele aceste în locul Fabricii de Bere TREI STEJARI Sibiu, datând de la sfârșitul secolui 18 este o mare Groapă. Întâi au luat-i cehii, în 2004 mai producea sub numele de Tomas parcă, apoi a parăsit-o și acum probabil urmează hotel NATO sau supermarket. În 1972 mare și modernă cu instalații subterane de frig îmbutelia 5 sticle pe secundă, 18000 sticle pe oră… Mai știți vreo fabrică româneasca de bere? Mai sunt plantații de mei? Toată berea lăudată și scumpă de “abație” este produsă în fabrici mai mici cu erau destule în țara noastră. Așa ca nu-i exclus ca și acțiunea greva Metrou București să pută prostirea masei sindicaliștilor în vederea privatizării.

  5. Ei cum de nu s o fi gândit nimeni la asa soluție?! Asa de simplu și nu le ați zis amicilor psdisti în toți anii cât au guvernat sa o aplice. Ca doar metrorexul nu are probleme de un an.Dar asa e în opoziție, ai numai idei geniale.

  6. auzi, jandarmii sefi la metrou! Acolo este plin de ghenerali fara prea multa scoala. Cat despre pile, amante, rude,….
    Eu credeam ca dupa 10 August, sa fie desfiintati!

  7. Admir preocuparea dlui Gh. PIPEREA față de situația existentă la Metrorex, față de necesitatea stringentă de a se recurge la o soluție de genul celei propuse de domnia sa.
    Deoarece este îndeobște cunoscut că dl Gh. PIPEREA este – de fapt – specialist în probleme de lichidare judiciară (n.n. a fost vice-președinte ale Uniunii Naționale a Lichidatorilor din România), bine ar fi ca domnia sa să se pronunțe public (și) în legătură cu elementele devastatoare prezentate prin articolul „TRIUMVIRATUL MALEFIC: VALERIU STOICA, CĂLIN ZAMFIRESCU, ARIN STĂNESCU” deoarece domnia sa a fost un subordonat al dlui Arin Stănescu – alias Arie SHALEV -, ceea ce i-a permis să cunoască temeinic dedesubturile distrugerii sistemului bancar românesc, inclusiv a unor bănci particulare (Albina, Banca Religiilor ș.a.), sub „supravegherea prudențială” a Băncii Naționale a României.
    Este fără putință de tăgadă că dezvăluirile dlui Gh.PIPEREA vor cutremura din temelii sistemul financiaro-bancar românesc, cu puternice reverberații pe plan internațional.

  8. se poate incerca ca la cfr si pe sosele !!!!. sa se formeze o regie din structura fixa( tunel, cale,… )si sa se concesioneze pe bani la privati utilizarea lor, pot fi inchiriate si ramele sau sa-si foloseasca rame proprii privatii, care sa-si cumpere curent ei de la cine vor si sa-si plateasca personalul. poate sa existe si o societate mica de stat care sa acopere traseele neconcesionate. sa nu se sperie birocratii ca tot pot fura ceva la licitatiile ptr concesiuni.

  9. In Occident , daca la o firma oarecare salariatii vor sa organizeze o greva si sa ceara o marire de salarii , greva nu se aproba , deci nu poate avea loc , daca organizatorii grevei nu demonstreaza , cu acte oficiale, ca firma respectiva are resurse financiare pentru a sustine o ,eventuala, marire de salarii ! In Romania este altfel , se pot organiza greve , indiferent ce ineptii pot cere grevisti, indiferent , daca sunt, sau nu, resurse pentru a l-i se indeplini doleantele! Eh! Suntem in Romania si asta spune tot !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.