Plafonarea produselor românești. De ce se opun marii comercianți

Marii retaileri reuniți în Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) si-au exprimat poziția referitor la declarațiile ministrului Agriculturii privind o plafonare a adaosului la toate produsele românești.

AMRCR afirmă că nu poate susține o astfel de abordare. Potrivit retailerilor, „acum când produsele românești sunt dominante pe rafturile magazinelor, fapt vizibil și confirmat chiar de către consumatori, să vorbim de plafonarea produselor românești poate părea cel putin contradictoriu”.

Redăm integral poziția asociației

Înțelegem și apreciem faptul că elaborarea propunerii legislative va avea loc prin consultare cu toți operatorii economici din zona agroalimentară și vom răspunde, bineînțeles, imediat, oricărei invitații în acest scop.

Pe de altă parte, referitor la afirmația că produsele românești, doar pe baza provenienței lor, ar putea avea un adaos comercial diferit în comparație cu produsele similiare de pe alte piețe, nu avem acces la datele de care, probabil, dispune domnul Ministru, și în acest sens, nu putem susține o astfel de abordare.

Ce putem susține însă cu siguranță este că marii retaileri au făcut eforturi deosebite pentru asigurarea prezenței la raft în număr cât mai mare a produselor românești, răspunzând astfel încurajărilor, îndemnurilor și chiar solicitărilor venite din partea atât a autorităților, fermierilor, organizațiilor neguvernamentale și tuturor celor care au fost prezenți în spațiul public cu astfel de mesaje.

Înainte însă de orice, am răspuns cererii pentru produse românești venite din partea consumatorilor.

De aceea, acum când produselor românești sunt dominante pe rafturile magazinelor, fapt vizibil și confirmat chiar de către consumatori, să vorbim de plafonarea produselor românești poate părea cel putin contradictoriu.

Prin urmare, așteptăm să înțelegem mai mult din strategia pe care o propune domnul Ministru al Agriculturii, mai ales în contextul în care multe produse românești beneficiază de scheme de sprijin sau programe de investiții, inclusiv din partea marilor retaileri, și au început să pătrundă, în unele cazuri chiar semnificativ, și pe alte piețe europene.

Mai ales în ultima perioadă, sectorul de retail a trebuit să facă față unei adevărate avalanșe de suprareglementări, sub diverse justificări, fără ca obiectivul acestora să fie expus cu claritate sau evaluat ulterior după efectele concrete din piață, invocându-se necesitatea atingerii unor rezultate care s-au dovedit ulterior că nu sunt sustenabile.

Ceea ce putem spune cu siguranță este că sectorul de retail este din ce în ce mai copleșit de diversele evenimente care au avut loc pe seama sa și acest fapt se poate vedea și în capacitatea acestuia de a acționa ca un vector economic de creștere economică și recuperare a decalajelor regionale de dezvoltare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Ioana Radu 8543 Articole
Author

14 Comentarii

  1. Deci… avem costul de productie + adaosurile comerciale pe tot lantul de la producator la raft, adaosuri care trebuie sa acopere costurile si sa asigure un profit rezonabil, NU NESIMTIT pe spinarea cetateanului.
    E de vazut care cat mai pune. Faptul ca avem alimente romanesti mai scumpe ca alimentele din UE e de cercetat. Si de luat masuri.

  2. Pai daca astia marii comerciantii se aduna gramada ca sa isi de ei cu presupusul la unison numai economie de piatza si concurentza nu mai este. Si ne mai miram ca tot cresc continuu preturile in Romania de nu a vazut nici Parisul asa ceva.Ar trebui peste tot si la toate produsele, indiferent de unde sunt ele,un acelasi adaos comercial maxim si de bun simtz,chiar mai mic de 20% ca se poate face comertz si cu mai putin intr-o economie corecta,ca mai mult este jaf curat si a fost,pana acum,liber sa cresca adaosul pana la cer pentru ca s-a motivat cu „capitalizarea” economie,fosta socialista,insa asta numai pe seama poporului consumator.Pai,bey tovarasi,nu v-ati capitalizat destul in 30 de ani? Nu aveti destul capital,destule vile si destule masini de lux? Ar trebui acum,cand oamenii strang iar cureaua,ca sa faca fatza la crize si razboi,sa o lasati si voi mai moale cu ghisheftu.Sau vreti fiecare cate un palat de caciula asa ca al lui Putina Magnificu? Ca tot v-ati „capitalizat” pe aici prin Romania pe la noi,plus ca ati si evazionat cam la liber sub palariile politrucilor si sub mushamaua autoritatilor complice,incat nu prea s-a facut nimic altceva in tzara asta decat carciumi,hoteluri si magazine scumpe,mai ceva ca la Paris si Londra.

  3. profitu! atit stiu. absolut totul se rezuma la profit si nu se dau in laturi de la a minti, fura, insela pentru a-si realiza profitul pentu ca organizatia trebuie sa multumeasca stapinul.

  4. Trebuie data LEGEA ADAOSULUI COMERCUAL. PRETUL LA VANZARE nu trebuie sa fie mai mare de 25 % pretul de achizitie ka producator….sau pentru importuri pretul stabilit de stat la care s-a luat vama. In fiecare puata puneti casieri de impozit ai statului. La fuecare taraba se ia impozit pe marfa totala pe pretul mediu cu care s-a vandut 3 zike inainte si se returneaza pe ce nu s-a vandut.

  5. Trebuie data LEGEA ADAOSULUI COMERCUAL. PRETUL LA VANZARE nu trebuie sa fie mai mare de 25 % pretul de achizitie la producator … sau pentru importuri pretul stabilit de stat la care s-a luat vama. In fiecare puata puneti casieri de impozit ai statului. La fuecare taraba se ia impozit pe marfa totala pe pretul mediu cu care s-a vandut 3 zike inainte si se returneaza pe ce nu s-a vandut.

  6. Daca se plafonează adosul dispar mărfurile😎Acesta e capitalismul. Au crescut costurile de producție. Cine tine energia electrică, gazele și petrolul la nivelul actual?Statul hot😂Angola care are petrol vinde la pompa cu 0,35$ litrul. La ei cum se poate și la noi nu!?

  7. Plafonare, adaos comercial asta e doar gargara comunista, sa sune bine la fraieri ! Atunci sa vina Ceasca inapoi .

  8. Asa este! TREBUIE adoptata o lege a adaosului comercial! FANFARONII de „comersanti”, indiferent cati intervin in drumul produsului de la producator la raft nu au voie sa adauge la pretul de productie mai mult de un 20 – 30%! Este si ilogic, dar este murdar ca acesti intermediari sa adauge la pretul de productie(de producator) adaosuri de 700 – 800%! A se vedea laptele de vaca! Este preluat de la producator cu 1 leu / kg de lapte, este smantanit si stors de toate grasimile si este vandut la raft cu 8 – 10 lei/kg! Este inacceptabil! Este pura specula! Dar nu se va face nimic, pentru ca acesti FANFARONI, care nu fac decat sa plimbe niste facturi intre ei, sunt cei care cotizeaza la … partide! Si cotizeaza bani negri la conducatorii filialelor partidelor! In alta ordine de idei se tot vorbeste despre „otarvirea” legumelor si implicit a consumatorilor! De ce nu se adopta o lege, care sa impuna pedeapsa cu privare de libertate pentru toti cei care pun in vanzare produse agro-alimentare cu pesticide sau cu alti produsi care atenteaza la viata CETATEANULUI ROMAN de RAND??? Din aceleasi motive! Si acesti FANFARONI „cotizeaza” la filialele partidelor si de cele mai multe ori cu bani negri! Asa ca …”cainii latra, ursul trece”!!!!!

  9. se opun ptr ca produsele sunt in plastic imbicsit=plin de toxine(plasticul imbatraneste si toxinele sunt eliberate in supa de conservanti E a produsului(otrava sistematic impanzita care se combina cu alti compusi si garanteaza decesul) si in produs=> infarcturi garantate) ..
    gunoaiele de omorat populatia costa si cand te gandesti ca le produc baietii la pret de tara bananiera..
    bani putini ..gunoaie multe

  10. Produse romanesti realizate de producatori romani, dar cu actionari straini.
    Degeaba este produs aici daca fabrica este a unor straini, care isi transfera profitul afara.
    Noi nu mai avem nici terenuri agricole, ca le-au concesionat strainii.

  11. Plafonare? Duce la criza economica. La pierderea locurilor de munca,la dispariția unor producători,a unor produse. Libera piață este cea care reglează prețul. Și legislația pe care unii „producatori” de partid nu o respecta.

  12. Dar de ce plafonarea doar la produsele romanesti si nu si la cele din import? Sau curajul politicienilor se termina la granita?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.