Lucrările ar trebui să dureze 12 luni

Podul peste Olt de la Slatina va intra în reparații capitale

Compania de Drumuri anunță că a scos la licitație contractul pentru reabilitarea Podului peste Olt de la Slatina. Contractul estimat la 26 mil. lei (6 mil. Euro) constă în elaborarea proiectului tehnic, operațiune estimată să dureze 3 luni și realizarea lucrărilor de reparații capitale, estimate să se desfășoare pe parcurusul a 12 luni. Lucrarea va avea o garanție de 5 ani.

Podul peste Olt de la Slatina (jud. Olt) are o lungime de 425 metri, elemente de structură fiind construite în 1932. Într-o notă de fundamentare elaborată în 2015, de către Ministerul Transporturilor, se arăta că stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice este nesatisfăcătoare. La tabliere, protecția anticorozivă este degradată în proporție de 80%, au apărut coroziunile prin oxidare-rugină, iar calea de rulare are asfalt vălurit și crăpat, rosturi de dilatație degradate și parapete de siguranță deteriorate, se arată în comunicatul Companiei de Drumuri.

Ce se va întâmpla pe parcursul lucrărilor

Reabilitarea podului peste Olt de la Slatina se va realiza după un procedeu tehnic asemănător celui de la Podul Giurgiu- Ruse. Spre deosebire de cazul podului peste Dunăre, reabilitarea podului peste Olt va necesita închiderea traficului pe ambele sensuri. Circulația va fi deviată aproximativ 33 km, pe o rută ocolitoare. În localitatea Găneasa, DN 65, traficul se va devia pe  DN 64, pe o lungime de aproximativ 15 km, până în localitatea Strejești. De asemenea, din DN 64, unde se va amenaja o intersectie de tip giratoriu, traficul va fi deviat pe drumul judetean DJ 546G, pe o lungime de 5.7 km. De aici, traficul va fi deviat pe drumul judetean DJ 546, pe o lungime de 12,2 km, revenind în drumul national DN 65, în municipiul Slatina, arată Ministerul Transporturilor.

Podul de la Slatina a mai avut probleme

Pe DN 65 Pitești –Craiova, cele mai mari probleme de fluență sunt la Slatina și la Balș, orașe fără centuri de ocolire. În această vară, pe podul peste Olt de la Slatina care are o singură bandă pe sens,  au fost noi restricții de circulație. Aceastea au intervenit după ce în placa podului au apărut găuri pe care drumarii le-au astupat temporar cu plăci groase din oțel și apoi prin turnarea de ciment special în carosabil.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.