Premieră în România: Metrou construit de o primărie

Zona de sud a Bucureștiului face un pas decisiv către transformarea în noul hub de business al Capitalei și generarea a mii de locuri de muncă bine plătite. După investițiile masive în infrastructura rutieră, derulate în ultimii 4 ani, acum a venit vremea debutului lucrărilor de construire a noii stații de metrou de pe șoseaua Berceni, proiect realizat în premieră de o autoritate locală, transmite Primăria Sectorului 4 într-un comunicat de presă.

Contractul de finanțare cu fonduri europene nerambursabile a acestui proiect a fost semnat de către Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, în prezența Directorului Executiv al Direcției Accesare Fonduri din cadrul Direcției Generale Organism Intermediar pentru Transport, Cătălin Costache, încă de pe 4 decembrie, iar astăzi, documentul a fost parafat și de către Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

În aceste condiții, edilul urmează să dispună începerea lucrărilor, ce vor fi încheiate în următoarele 22 de luni.
Noua stație de metrou va fi construită între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou și Șoseaua de Centură. Cu o suprafață desfășurată de 15.100 mp, stația va fi una supraterană, însemnând o clădire cu subsol, parter și două etaje.

Lungimea noului traseu, care va avea o cale dublă de rulare (două linii distincte, față de o singură linie tehnică, necorespunzătoare traficului de calători, cum este în momentul de față) se va întinde pe 1,6 kilometri. Dintre cele șase zone de acces pietonal două vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată legatura printr-un pasaj pietonal subteran.

De asemenea, din cele două iesiri, se va face legatura directă cu parcarea de tip park &ride, care va fi amenajată în imediata apropiere. Mai mult, fiind o stație supraterană, proiectul prevede inclusiv instalație de degivrare a căii de rulare, care să permita exploatarea în condiții de siguranță pe timp de iarnă. Lucrările au ca termen de finalizare 22 de luni de la ordinul de începere al acestora.

“Cu aceste fonduri noi de 50 de milioane de euro aduse astfel în Sectorul 4, zona de sud devine punct nodal al înființării hub-ului de business de care avem atâta nevoie. Direct sau indirect, fondurile europene pe care le-am atras vor aduce noi locuri de muncă bine plătite, deci un trai mai bun pentru oameni, începând cu angajații firmelor românești ce vor lucra efectiv la stația de metrou și terminând cu toți cei care o vor folosi pentru a ajunge mai rapid la serviciu sau unde au nevoie. Nu în ultimul rând, stația de metrou înseamnă fluidizarea traficului rutier. Mașinile vor fi lăsate în parcările pe care noi le-am construit deja în jurul stațiilor de metrou, astfel încât valorile de trafic se vor reduce substantial, fapt ce duce în mod clar la reducerea poluării și la un aer mai curat!” a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Conform statisticilor, magistrala 2 de metrou reprezintă 25% din totalul liniilor Metrorex și suportă zilnic 50% din fluxul de trafic al întregii rețele de transport subteran din Capitală.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

5 Comentarii

  1. Va depasi costurile aselenizarii,avem toata increderea in baluta ..

  2. Mda,. E un pas spre autonomiile locale,.. Mă intreb acu românu de ce nu-și rupe cămașa pe el ?? Și ”pas cu pas”, vrând nevrând, ajungi la vorba maghiarului,..insă intre timp ai îmbătrânit și ai ratat o viață,.

  3. Bine ca are curajul si intelepciunea sa actioneze! O sa isi inghita limba paratrantorul de lux cand va urla in disperare iar: PeSeDe e ciuma rosie!, trebuie sa dispara! Si va mai rezista in ciuda ragetului de pe toate gurile!

  4. Bravo domnule Baluta! Cat despre ” Mama Anvelopa „, cu cat castigi tu pe Centura, nu s-ar construi nici un cos de gunoi.

  5. Nu au putut” sa se urce” pe realizarea altora Iohannis si Orban, cat or fi jelind cei doi taietori de panglici…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.