Prima comună cu metrou. Și nu e în Cluj

Prima comună din România cu metrou este Berceni, lângă București. Primăria Sectorului 4 al Capitalei și Consiliul Județean Ilfov vor semna un acord de colaborare pentru prelungirea liniei de metrou peste șoseaua de centură din București.

Cadou de la Orban pe hârtie pentru Boc: un metrou

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, reprezentanții Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor și Intrastructuriii au verificat miercuri stadiul lucrărilor la stația de metrou Tudor Arghezi care se construiește pe Șoseaua Berceni.

Autoritățile au anunțat că doresc să prelungească linia de metrou de pe Magistrala M2, astfel încât stația de metrou Tudor Arghezi să fie doar începutul unui proiect de anvergură. Proiectul prevede construirea a încă două sau trei stații de metrou în comuna Berceni.

Suntem în pline discuții în ceea ce privește demararea extinderii magistralei de metrou până în Berceni. Îmi doresc să devină prima comună din România care va avea metrou. La sfârșitul anului 2022, începutul anului 2023, să putem scoate la licitație această prelungire. În acest moment lucrăm în ritm alert, împreună cu Ministerul Transporturilor și cu Metrorex, pe șantierul stației de metrou Tudor Arghezi, de pe Șoseaua Berceni, iar rezultatele sunt îmbucurătoare. Constructorii sunt în avans cu lucrările, Primăria Capitalei ne-a validat procedurile de expropriere pentru parcarea aferentă stației, iar în paralel, împreună cu Apa Nova, prelungim spre comuna Berceni rețeaua de apă și canal”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Micul metropolitan Emil Boc

Potrivit informațiilor oficiale, noua stație de metrou Tudor Arghezi, construită pe o suprafață de peste 15.000 de metri între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, va avea o lungime de 1,6 kilometri.

Aceasta va fi supraterană, parter plus două etaje și va beneficia de șase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată o legătură printr-un pasaj pietonal subteran pe sub șosea.

De asemenea, din cele două ieșiri, se va asigura legătura directă cu parcarea tip park&ride de 300 de locuri. Mai mult, fiind o stație supraterană, proiectul prevede o instalație de degivrare a căii de rulare, care să permită exploatarea în condiții pe timp de iarnă.

Valoarea investiției este de 214 milioane de lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

5 Comentarii

  1. Desi bine intentionat sa dea de munca la firmele prietene de constructii Balutza face prostii.
    Piatza Progresul o piata veche de peste o suta de ani a fost rasa de pe pamant, facand pe locul ei un magazin cu etaj.Tzaranii sa urce cu tone de legume la etaj. Cumparatorii batrani sa urce la etaj. Asa ca piata a fost distrusa si scoasa din uzul tzaranilor si intrata pe mana interlopilor si tziganilor speculanti. Acum vrea metrou in Berceni pentru ca prietenii lui vor construi imobiliare in Berceni.
    Pretul pamantului va creste in berceni. Cine detine terenuri??
    Asa ca mafia e mare. Balutza in fruntea ei.

  2. Sa speram ca Cluj o sa fie ras de pe fata pamantului, acel Sodoma de Romania unde se nasc doar indivizi tradatori care vor doar metisate

  3. Cand am citit titlul credeam ca e vorba de Comuna din Paris!Daca e vorba de Comuna din Berceni,ne vom bate in studii de fezabilitate,trotinete electrice si biciclete, cunoastem marfa..

  4. Ce e sigur, e ca tot ce doresti tu pe aici romanilor o sa ti se intoarca înmiit.

  5. rău e ca faci metrou. Iar cand mai esti si ardelian…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.