Proiect: Permis auto pentru minori!

Foto: banatulazi.ro/

Un minor în vârstă de 17 ani care deţine permis auto categoriile B şi BE poate conduce un autovehicul dacă este asistat de o persoană care are permis de conducere din aceeaşi categorie de minimum 10 ani, cel din urmă fiind răspunzător în solidar cu minorul aflat în culpă pentru încălcarea regulilor de circulaţie, prevede un proiect iniţiat de parlamentari PSD, PNL, UDMR şi neafiliaţi, adoptat tacit luni de Senat.

„Accesul la obţinerea unui permis auto de la vârsta de 17 ani are ca rol principal responsabilizarea tinerilor, în vederea diminuării gradului de teribilism şi a conduitelor iresponsabile. De asemenea prin măsura pe care o propunem în prezentul proiect de lege, persoana care însoţeşte un minor care deţine permis de conducere valabil pentru categoriile B, BE şi conduce un autovehicul răspunde în mod solidar cu minorul aflat în culpă pentru încălcarea de către acesta a regulilor de circulaţie sau, după caz, pentru pagubele produse terţilor ca urmare a producerii unui accident de circulaţie, considerăm că este o responsabilizare maximă a persoanei însoţitoare care va avea un rol determinat în educaţia rutieră a minorului de 17 ani. Considerăm că un conducător auto care are permis de conducere de minim 10 ani a dobândit destulă experienţă în conducerea unui autovehicul, în respectarea regulilor de circulaţie dar şi în respectarea celorlalţi participanţi la trafic. Astfel riscul producerii de accidente de către conducătorul auto începător scade semnificativ odată ce acesta capătă experienţă în trafic” se precizează în expunerea de motive.

Potrivit proiectului de act normativ, deşi raportul Inspectoratului General al Poliţiei Române pentru anul 2022 a scos în evidenţă că a fost cel mai sigur an din punct de vedere rutier din ultimul deceniu, cu toate acestea ţara noastră este „extrem de departe” de media europeană şi numărul de decese din accidente rutiere continuă să fie unul „extrem” de îngrijorător.

„Astfel, media europeană a fost de 46 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, în timp ce în România este de 86 la un milion. În România, conform datelor oficiale din anul 2022, au fost înregistrate 28.010 accidente, soldate cu rănirea sau decesul a 36.218 persoane, iar dintre acestea s-au înregistrat decesul a 1.633 de persoane. Din cele 36.218 persoane decedate sau rănite în accidente, 7.326 de persoane au fost accidentate de tineri având vârsta până la 20 de ani, iar dintre acestea 136 de persoane au decedat. Este foarte important de precizat că aceste accidente sunt produse în moduri ce denotă o atitudine rutieră imprudentă, o conduită iresponsabilă, o supraevaluare a aptitudinilor de şofer şi un control scăzut al autovehiculului, toate aceste lucruri fiind explicate prin lipsa de experienţă a tinerilor şoferi şi prin insuficienţa deprinderii setului complet de aptitudini în numărul de ore de practică incluse în modulele parcurse în vederea obţinerii carnetului de conducere”, conform iniţiatorului.

Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi pentru modificarea şi completarea art. 337 din Legea nr.286/2009 privind Codul Penal va fi dezbătut şi votat de plenul Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

11 Comentarii

  1. 18 ani nu este varsta a maturitatii de conducere auto. 21 de ani este o varsta mai potrivita. Vedeti statistica si bagati analize toxicologice, peste 50% din noii posesori de carnet nu s-ar incadra. Asta daca vreti sa va feriti copiii. Daca nu, nu-i mai spalati, faceti altii, ca la Maciuca !

  2. Care a fost Aiurel ăsta cu idei multe și proaste? Ce zice el mergea acu 40 de ani când rar vedeai mai mult de cinci mașini într-o parcare dar azi e un tembelism sadea.Poți avea de zece ani permisul și 20.000km cu el sau să fii tufă de Veneția.ro ori vreun flecar cu”vezi aia, ai grijă la ailaltă ” deși ești un zero tăiat pe șosea și bagi bietul copil în belea, ori vreun drogat bogat care vrei să-ți vezi odrasla rulându-ți trocariciul lustruit cu manele la maxim prin fața școlii că să știe sărakii cine ești tu.Lege proastă.Masinile cu lămâie ar trebui limitate la 100km/h pe autostradă.Majoritatea accidentelor grave sunt comise de pițigoi ce se visează piloți la doua luni după examen.

  3. Inainte de 18 ani ai toate atributele tehnice necesare conducerii unui vehicul. La nivel de generatie sunt familiarizati cu simularile virtuale in absolut orice vehicul real sau imaginar la care doriti sa va ganditi. Probabil ca multi nu sunt maturizati emotional si la nivel de responsabilizare, ceea ce este un aspect care tine de ingineriile sociale cu care suntem nivelati ca specie. Daca normal la 18 ani noi am facut stagiul militar si ni s-au incredintat arme si munitii letale, masinarii si sisteme militare etc ma face sa cred ca azi societatea formeaza bicisnici infantilizati cu intentie. Problema incredintarii unui autovehicul tine si de libertatea de miscare iar cum aceasta libertate este tot mai ingradita, eu zic sa va bucurati (cu atentie) de ultimii ani in care o sa mai puteti conduce cat de cat liberi un autovehicul Personal pe drumuri Publice. Chiar cu riscurile inerente. Adica bombardieri cocalari, militieni cu radare ascunsi prin santuri, gropi cu indicator, carute cu coviltir, carute cu oameni beti, carute de lux cu oameni trasi etc

  4. Lăsând la o parte știrea gen cârlig (eu fiind primul guvid care mușcă), total de acord cu proiectul de lege.

    Cu condiția ca Lachele(a) de 17 ani de la volan, pe lângă persoana care asistă și are șpe cerințe îndeplinite, să fie însoțit(ă) obligatoriu și de către un membru PSD, PNL, UDMR + neafiliați, aceștia din urmă urmând să stea cu toții pe scaunul din față dreapta, fără acces la volan, accelerație sau frână, dar bine legați; dacă nu cu centura de siguranță, măcar cu cămașa aia cu mâneci la spate.
    Așa că spor la condus și drive safe, mânciakas, cu așa legislatori.

  5. Nu erau destule accidente produse de maturi, mai vin si minorii. Si ce face persoana care-l insoteste pe copilandr, in caz ca asta o ia razna? Da ” cancel program „, sau ” delete „, ca la jocurile video?

  6. De acord, dar trebuie specificata concentratia legala de droguri pentru copilasii politicienilor
    Cu psedeneleprele, inainte mars! Modificarea legilor, taxe noi, teroare pentru simpli cetateni, locuri de munca din ce in ce mai putine siii imprumuturi cu calculul inflatiei bagata greu in propaganda tv.
    Vad ca nimeni nu indrazneste sa le spuna celor care fac noi legi pentru „protectia” noastra ce trbuie sa auda!.
    Vrem sa va b*elim, cu prima ocazie…

  7. Astia la 18-24 de ani fac singuri accident lovesc se rastoarna in sant iai fac masima zob de un gard si mai omoara sau baga in spital alti amici dornici de senzatii. Si singura masina de pe drum e a lor si tot fac accident grav. Statul ofera o acoperire legala teribilismului. Se spala pe maini ca si cu traficul drogurile, ministrul justitiei declara cu seninatate ca statul a pierdut lupta, care de fapt n-a inceput-o niciodata. La fel si reducerea accidentelor cu victime.

  8. „Inainte de 18 ani ai toate atributele tehnice necesare conducerii unui vehicul.”

    Degeaba, n-ai pregatirea mecanica necesara, nu stii sa invarti covrigul, nu stii care-s pedalele. La noi sunt pregatiti sa treaca un examen, ca la bac, ceva, nici unul nu-i pregatit sa conduca. Lasa-i pe aia care conduc de la 5 ani si la 15 sunt campioni, lasa exemplele de genul Vanina Ickx care batea piloti cu experienta pe cele mai grele circuite, acolo mai este si o gena mostenita. Pentru aceste exceptii se pot acorda dispense de varsta. La noi se mosteneste bautura si drogatura.

  9. Avem un dezastru cum sa-l facem si mai mare?
    Il comasam pana intra din BMW in coma.

    Lumea isi lasa copiii singuri la volan de 12-13 ani cand ajung cu picioarele la pedale urca cu 80km/h pante dificile cu ma-sa in dreapta copiloata.

  10. O chestie bună ar fi să aibă dreptul de a conduce autovehicule de când se află în scutece.

  11. Ideea este excelenta daca este privita din perspectiva planurilor marii resetari (WEF) care isi propune aducerea populatiei planetei la 500 milioane de oameni, cu tot cu oligarhii care se autointituleaza elite. Nu este insa suficient, mai trebuiesc bagate in oameni miliarde de vaccinuri letale si declansate razboaie sangeroase care sa anihileze cele mai importante forte care s-ar putea opune planurilor cabalei globaliste.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.