Record: Peste 560.000 de automobile produse în 2024

Industria auto din România a încheiat anul 2024 cu un nou record de producție, depășind pragul de 560.000 de automobile fabricate. Potrivit datelor furnizate de ACAROM, au fost produse un total de 560.102 unități, marcând o creștere de 9,17% față de 2023, când s-au înregistrat 513.050 unități.

Evoluția producției în ultimele luni ale anului

Noiembrie 2024 a adus o ușoară scădere a producției auto față de aceeași lună din 2023. În cele două uzine auto din țară au fost fabricate 51.906 automobile, cu 2,05% mai puține comparativ cu noiembrie 2023, când s-au produs 52.995 unități.

  • La uzina DACIA de la Mioveni s-au fabricat 28.839 unități.
  • La uzina FORD OTOSAN de la Craiova s-au produs 23.067 unități.

Contrar acestei scăderi, decembrie 2024 a adus o creștere semnificativă de 18,28% față de decembrie 2023. Au fost fabricate 41.358 automobile, comparativ cu 34.965 unități în această perioadă din anul precedent.

  • DACIA a produs 20.917 unități.
  • FORD OTOSAN a contribuit cu 20.441 unități.

DACIA și FORD OTOSAN, cei doi jucători ai industriei auto naționale

În 2024, DACIA a fabricat 309.432 unități la uzina sa din Mioveni, menținându-se ca principal motor al producției autohtone. FORD OTOSAN, cu fabrica sa din Craiova, a contribuit cu 250.670 de unități, o performanță semnificativă care reflectă adaptarea companiei la cerințele pieței internaționale.

Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 5044 Articole
Author

8 Comentarii

  1. bai idiotzilor:
    -industria auto in Romania SE TINE cu un leu puternic
    tinut puternic cu imprumuturi externe,
    intelegetzi ceva?

  2. O, ce veste minunată! Francezii și americanii o vor duce mai bine în 2025. Suntem datori să-i sprijinim fiindcă ei ne apără.

  3. @goguta fara z : ce vrei sa implici? E mai bine sa plece toti si sa inchida sandramaua? ca noi prin noi insine nu suntem in stare de prea multe. Din 1989 pana in 1999 Dacia a fost 100% romaneasca cu muncitori si furnizori toti 100% romani .. si ce a iesit? Aceleasi dacii 1300-14xx sub licenta Renault din 1968 sau 1969, sau dacia liberta / nova / super nova care nu erau prea fiabile, chiar daca erau mai frumoase ca aspect decat daciile 1300.
    Roman SA sau ARO SA la fel in maini 100% romanesti au cam disparut, chiar acestea utilizau la un moment data motoare, transmisii toyota, man etc. asadar vedem marea performanta romaneasca pura. Si eu mi-as fi dorit sa avem propria noastra marca, facuta 100% romaneste cu piese 100% romanesti, dar istoria a demonstrat ca nu suntem capabili prin noi insine sa facem performanta. Sunt probabil cateva mici exceptii dar nu in agragat.

  4. Ha, ha! ‘Jaba! Di urjență, trăbă reintrodusă în gama di motoară ș’ la Piteșci ș’ la Craiova, motoarăle Dizăl. Chiața ari nevoie di ieli și o ceri!! Îs ieli mai iconomice, pirformante ș’ fiabile motoară! Nu mai mereț’ dupe fenta zăludii di la Brusshell! Aia trăiește cu capu-n ciubăr…

  5. masini produse sau asamblate cu piese din maroc, de straini in romania. poate ne spuneti si taxele platite la stat si aici nu vorbim despre tva la vanzarea nasinilor sa impozitele retunute din munca angajatilor. sau poate comparat salariile sclvilor de la aceste fabrici cu salariile celorlalti angajati ai acestor firme din UE

  6. Securistii lui Coldea care au activat ca guvernanti acoperiti au sabotat cu indarjire sudul Romaniei. Cand era logic ca intre Pitesti si Craiova si mai departe spre Severin sa existe o autostrada cu ramificatii spre Bulgaria si Serbia,s-a acceptat dupa indelungi targuieli construirea unui simplu drum expres pana la Craiova. Ar fi bine ca romanii sa stie in timpul carei guvernari s-a hotarat acest drum expres.

  7. Bravo lor, bine pt români, păcat pt francezi (gv din Franța are cele mai multe acțiuni) că nu au unde lucra.
    Dacia pînă la înstrăinare a făcut două miliaone de mașini. Chiar dacă făcea mai puține pe an (nu acopereau nici cererea internă) erau mult mai mulți români ce lucrau direct și, mai ales indirect, pt Dacia; totul se făcea în țară.
    Ford Otosan…a se băga de seamă asemănarea de nume înte familia Koch din State și familia Koç de la Stambul; fenicieni. Doar nu se asocia Ford cu vreun atelier turcesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.