Revin trenurile de noapte între Berlin, Paris și Bruxelles

cfr-tren-sine

Serviciile de transport feroviar cu trenurile de noapte între Berlin şi Paris se vor relua luni, după o întrerupere de nouă ani, şi se estimează că cererea pentru această rută va fi ridicată, transmite DPA, preluată de Agerpres.

Jumătate dintre trenurile de noapte de la Berlin vor ajunge la Bruxelles, iar cealaltă jumătate în capitala Franţei. Plecarea de luni este aşteptată cu interes în capitala Germaniei, printre pasageri figurând ministrul Transporturilor, Volker Wissing, şi directorul general al operatorului feroviar de stat Deutsche Bahn, Richard Lutz.

Cursele vor fi efectuate de trei ori pe săptămână, în prima fază, iar planurile prevăd ca până în octombrie 2024 să fie în fiecare noapte. Companiile feroviare din Franţa (SNCF), Germania (Deutsche Bahn), Belgia (NMBS/SNCB) şi Austria (OBB) vor opera această linie.

„Există rezervări semnificative la noile legături feroviare în timpul vacanţelor, iar după această perioadă avem suficiente capacităţi disponibile”, se arată într-un comunicat al Deutsche Bahn.

Trenurile de noapte au dispărut practic în Europa în deceniul 2010, din cauza rentabilităţii lor reduse şi a concurenţei călătoriilor cu avionul. Însă, în prezent, sunt cerute de public datorită avantajelor ecologice şi preţurilor accesibile şi, în consecinţă, încep să fie reintroduse peste tot pe continent.

Compania austriacă OBB este lider pe acest segment graţie ‘Nightjets’, vechile trenuri de noapte cumpărate de la Deutsche Bahn şi modernizate pentru a satisface cerinţele actuale.

Alături de alţi operatori feroviari din Europa, Deutsche Bahn şi-a extins ofertele, obiectivul fiind de a lega cu trenurile de noapte 13 oraşe europene cu peste un milion de locuitori.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. trenuri CU COLORATI.
    (e mai ieftin decat cu avionu,
    mai sigur,mai effi…cace)

  2. În acest timp domnul ministru Grindeanu se ocupă de autostrada Timișoara Serbia de care Serbia nu este interesată și asigurarea exporturilor Ucrainei că Polonezii i-au cam blocat. Trenurile Personal care opreau în fiecare oraș, sat, haltă au dispărut. Denumirile tradiționale Accelerat, Rapid Personal pe specific Românesc au disparut, avem Regio și InterRegio??? Ce-i aia Companie de stat de Căi Ferate Germană, Franceză sau Belgiană? Retrograzii aia nu au aflat de privatizare? Să vină în România să ia exemplu de eficientizare. Căile ferate înguste vile cu turnulețe, gările cochete cu arhitectură interbelică vandalizate, distantă de Sibiu Timișoara 8 ore, Sibiu București 7 ore, Sibiu Baia Mare 11 ore. Baia Mare București 14 ore. Venit în România în 1866 Carol I a început cu legarea Bucureștiului de Giurgiu, de Iași, de Ardeal prin Sinaia. Acum pentru cetățenii României care nu au mașină, grație beneficiilor instalării democrației UE, accesul la diverse localități din țara lor nu mai există. Sindicatul CFR care a tutelat fin 1990 acest dezastru se plimbă liber și vrea măriri de salarii.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.