Revoltă, Ursula von der Leyen, la mijloc

Mulţi comisari europeni se opun controversatului plan de reducere a poluării anunţat de Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, un proiect care, dacă va fi aprobat de Parlamentul European şi de Consiliul Uniunii Europene, ar putea afecta puternic industriile auto, aviatică şi navală.

În centrul planului este extinderea Sistemului tranzacţionării emisiilor poluante (ETS), o idee susţinută de doi politicieni germani, cancelarul Angela Merkel şi Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene.

Ursula von der Leyen crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime. Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.

Planul a generat dispute puternice şi a divizat Comisia Europeană. Mulţi membri ai Comisiei Europene nu sunt de acord cu aceste măsuri stricte, iar situaţia aproape că a generat o revoltă, afirmă surse citate de site-ul Politico.eu.

Propunerile privind modificările din industria auto, aviatică şi navală, precum şi din agricultură şi din sectorul alimentar sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea „Vestele Galbene”, care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai.

„Este vorba de o propunere toxică”, a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Proiectul legislativ al Comisiei Europene riscă să sufere modificări semnificative pentru a putea fi aprobat în Parlamentul European şi în Consiliul UE.

Stirea inițială

Uniunea Europeană a propus miercuri o interdicţie ce vizează comercializarea de maşini noi, cu motoare pe benzină şi motoare diesel. Măsura ar urma să intre în vigoare în anul 2035, în cadrul unui program climatic extins, care are drept obiectiv şi tranziţia către vehiculele electrice cu emisii zero, scrie Reuters.

Executivul UE doreşte ca până în 2030 nivelul emisiilor de dioxid de carbon (CO2) produse de autoturisme să fie redus cu 55%. Comisia Europeană se raportează la nivelurile înregistrate în 1990. În 2021, acestea au fost semnificativ mai mari faţă de pragul ideal propus pentru această perioadă. În prezent se dorea ca nivelul emisiilor de CO2 să fie cu 37,5% mai mic.

De asemenea, Comisia Europeană a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu combustibil fosil în cele 27 de state membre UE.

„Aceasta este genul de iniţiativă pe care o aşteptam din partea UE şi care a lipsit în ultimii ani”, a declarat Helen Clarkson, director executiv al Climate Group, o organizaţie nonprofit care colaborează cu autorităţile europene pentru combaterea schimbărilor climatice.

„Ştiinţa ne spune că trebuie să reducem la jumătate emisiile până în 2030, deci pentru transportul rutier este simplu – scăpaţi de motorul cu ardere internă”.

Pentru a spori vânzările de vehicule electrice, oficialii de la Bruxelles au propus, de asemenea, o legislaţie care ar impune ţărilor membre să instaleze până în 2025 staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale, la distanţe maxime de 60 de kilometri.

Interdicţia ce vizează maşinile noi, cu motoare cu ardere internă, nu afectează exclusiv acest sector economic. Imaginea de ansamblu este mult mai largă şi atinge şi alte forme de transport, precum cel aerian, sau industria metalurgică şi producătorii de energie.

New York Times scrie că obiectivul UE este mai agresiv decât cel anunţat de Statele Unite, care s-au angajat să reducă emisiile cu 40-43% în aceeaşi perioadă, dar mai puţin ambiţios faţă de cel al Marii Britanii, care promite o diferenţă de 68%.

Majoritatea producătorilor de autovehicule au anunţat că se vor axa pe maşinile electrice, dar mulţi s-au împotrivit să stabilească o dată clară de „expirare” a vehiculelor cu combustibil fosil care încă generează cele mai multe profituri. Planul Comisiei Europene le-ar impune să facă acest lucru până în 2035.

Companiile aeriene ar fi obligate să înceapă să amestece combustibilul sintetic cu cel fosil, utilizat în prezent, iar producătorii de oţel ar trebui să plătească sume mai mari pentru emisiile de CO2.

Producătorii de energie electrică vor fi determinaţi să accelereze trecerea la energia eoliană, solară ori hidroenergie şi să renunţe la tradiţionalul cărbune.

Companiile de transport maritim nu ar mai putea acosta în porturile europene dacă nu trec la combustibili mai prietenoşi cu mediul.

Planul UE s-ar putea lovi de rezistenţa unor parteneri comerciali importanţi precum Statele Unite şi China, întrucât noile măsuri ar afecta importurile din ţări considerate ca având standarde de mediu mai scăzute.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

30 de Comentarii

  1. O sa plateasca comisia ca sa isi ia fiecare masina electrica? Si ce facem daca trebuie stat 3-4 ore pentru a face „plinul” de fiecare data la o masina electrica? Si de unde o sa scoata toate bateriile de care sunt nevoie? Tot din China si India? Ceea ce insemna ca ei trebuie sa polueze mult mai mult si efectiv anuleaza orice progres facut pentru ca Europa nu e o planeta de sina statoare. Si mai ramane problema energiei electrice daca ei tot vor sa reduca centralele electrice si sa ramana doar pe cele care ei le considera non poluante de unde o sa importe Europa necesarul de electricitate? Ma jur oamnii astia de la Bruxelles sunt in afara sferei realitatii si ar trebui sa fie dati jos chiar si cu forta decat sa fie lasati liberi sa inceapa un proces care ne va insaraci si elimina mai multe drepturi.

  2. Daca „Ştiinţa ne spune că trebuie să reducem la jumătate emisiile până în 2030 si sa scapam de motorul cu ardere internă”, nu avem decat sa cautam solutii. Vorba lui Dinescu, poetul revolutionar mosier si bucatar: Opriti Globalizarea, sa cobor din BMW!…Cei mai poluanti transportatori sunt: cargo-boot-urile imense care tranziteaza oceanele dinspre China spre UE,America,s.a; transportatorii aero, cu hardugiile militare si civile transcontinentale. Apoi: producatorii de ciment,industria chimica, industria metalurgica, industria incinerarii deseurilor, industria materialelor de constructii; zootehnia si agricultura intensiva…Lista e lunga. Stiind ca fiecare Epocă stă pe umerii vremurilor trecute, Omenirea va fi resetata vrand-nevrand, din motive de supravietuire. Nu vor lipsi din aceste procese de tranzitie: propaganda, BigTech,BigPharma,razboaiele, migratiile…

  3. Mda… Poate ca-si mai reaminteste cineva de ” Roata ” lui Paunescu. S-a ajuns iacata si acolo.Doar ca dupa vreo 40 de ani.

  4. Solutia este Matrix!Vom sta in niste custi, conectati la internet si nu vom avea nevoie nici de haine, nici de masini, de nimic!Din cand in cand, vom fi scosi din cusca ca sa facem curatenie in alte custi, ori sa slugarim pe domeniile lui Bezos si Elon Musk!!!Ca distractie, ne-o vor trage gastile de LGBTQA+!

  5. Vorba unui domn de la televizor vizavi de mașinile mai vechi de 15 ani: dar F 16 din 1975 adică de 45 de ani nu-i preocupă. Toate bombardierele și escadrilele de vânătoare cu rol de “descurajare” ce sunt în aer pe tot globul 24 din 24 de ore, avioanele private se mișcă bogații lumii, exercițiile miltare cu tancuri și mașini blindate îngrozitor de poluante nu constitue o preocupă pentru stupida Uniune Europeană, numai mașinuța săracului? Să vedem un țel până în anul 2030 pentru ecologica UE: fară, bombardiere, fără escadrile de vânătoare, fară convoaie de camioane militare, fără tancuri etc.. pe mitorină, fară portavioane, fară crucișătoare…

  6. Prea târziu.. Prostănaci nu realizează progresia geometrică,.Ești deja pe curba ascendentă,.Ai de luat măsuri imediate, nu de pasat peste decenii.. Ai de plantat păduri masiv,. sub amenințarea de amenzi sau de orice, In această toamnă. Ai de scos din circulație orice vehicul care nu este euro 5 sau 6,.IMEDIAT,. Ai de păzit și ingrijit fiecare firicel de apă,. Ai de făcut o reducere și colectare selectivă a deșeurilor de 100 % IMEDIAT, Sau cel târziu anul viitor,.Dacă nu le faci, poți aștepta minuni degeaba in 2035..

  7. Și uite așa în baza noii revoluții tehnici fastasmagorice se naște New World cu un New Man…fara griji existențiale….Alții gândesc în locul lui…Visul de aur al umanității este deja in full swing…
    Oare câți dintre noi,cei de azi ne vom putea bucura de implementarea sa in viața de zi cu zi!?.

  8. „Ştiinţa ne spune că trebuie să reducem la jumătate emisiile până în 2030, deci pentru transportul rutier este simplu – scăpaţi de motorul cu ardere internă”.
    Ba mai ecologisti prostanaci, stiinta ne spune ca o masina electrica precum tesla fata de un diesel economicos are nevoie sa mearga pe drum 7-8 ani pana cand iese pe plus la reducerea de CO2. Imi pastrez dieselul 1.5 litri. Iese mai ieftina factura lunara si daca il folosesc pentru mers la serviciu in loc de STB/metrou.

  9. Cat tupeu si nesimtire sa ai catrait dupa ce ai golit UE de rable pe combustibil bagandu-le pe gat romanilor, acum sa interzici folositea lor pe motiv ca ce? Afacerea masini electrice, dupa ce dispar combustiblele si intra electricele, intrati in alta etapa de casare electrice si unde? Exact!, in Romania deseurilor de orice fel! Patineaza purecii pe creierul astora din ue!

  10. Daca toate masinile pe Terra ar fi electrice, n-am avea destule centrale care sa produca curent. Plus infrastructura de rigoare. Ca sa nu pomenesc ca fara hidrocarburi n-ai plastic. N-ai plastic, n-ai izolatori, n-ai cablaje, n-ai industrie condusa de calculatoare, n-ai nimic. Astia de la CE sunt niste … spalati pe creier. Oare o fi pus vreunul mana pe creion sa calculeze valorile de bilant material pentru noua paradigma?

  11. Niste jigodii, cu bani, votati in functii de niste prosti fara bani. China are in plan constructia de centrale pe carbuni de vreo 150 Gwh, in conditiile in care construiesc si fotovoltaice si nucleare. Vedeti ca urmatoarele pe lista sunt incalzirea pe gaze si pe lemn. Ca niste ecologisti cretini, niciunul de la EU nu are habar de capacitatea de productie instalata, si de ce e proiectat sa fie construit. Intre timp, pretul pe Kwh creste in continuu… si pana ajungi sa acoperi prin capacitatea de productie necesarul, tot o sa platesti cogenerari si certificate verzi sa le construiasca.
    Restrictioneaza transportul maritim? nicio problema, China o sa investeasca masiv in dezvoltarea catorva porturi in Turcia, o sa renunte la Rotterdam (adio banuti Olanda) si o sa trimita in Europa pe Tir, tren sau poate chiar Dunare.
    Deja a ajuns la 12k de dolari un container de adus din China, o sa se resimta in preturi curand, sa vezi cum o sa fie cand UE o sa impuna tarife de carbon Chinei.
    Sunt multe repercusiuni ale masurilor astea, iar rromanul e ocupat de circul de la TV.

  12. calendarul actiunilor propuse depinde de varsta babelor conducatoare, n-are ceva stiitific, ca asta a stat mai mult pe masa de nascare decat in scoala.

  13. Doua petice declasate la propriu si figurat care scot pe gura doar aberatii fara pic de logica! Intreb doar:
    – Oare creierul fiecareia dintre ele este sanatos?

  14. Toate emisiile de carbon trebuie reduse la zero în urmatorii cinci ani. altfel catestrofa climatică devine inevitabilă şi se va ajunge la nimicirea vieţii pe planetăToti cei care se opun salvării planetei vor fi eliminaţi fizic. din fericire există tehnologiile necesare nu doar pentru salvarea planetei dar şi penru eliminarea fizică a duşmanilor omenirii. Si asta rapid, cu cheltuieli minimein cantităţi , nu industriale, ci gigaantice. In cel mult cîteva luni planeta va fi eliberastă de retazi şi de ucigaşii care raspîndesc intenţionat virusul ucigaş.

  15. nu Codoiul e problema ci noxele
    -dezavuam masurile brutale,vitele se sperie:
    mai bine accizarea la 20 de lei litru de combustibil…….
    (ce-au tzinut capu la cutie cand le-a dat joyannis&arahatu mandatu…
    acum la ora asta e plin Bucresh-city de magra pe 4 rotzi;
    nu publicam poze panoramice cu zmogul de la periferia Bucurestiului la rasaritul soarelui-decrepitzii vor spune ca e „roua diminetzii”)

  16. Pai daca asta vrea proasta asta de Ursoaia von das Leyen ca emisiile poluante sa fie reduse cu 55% până în 2030 , nu are decat sa proiecteze si sa fabrice singura aberatiile pe care le cere imperativ altora. Sa ne dea si noua un exemplu despre cum se face si apoi noi o vom urma fara gres, pentru ca mare este puterea exemplului personal. Din gura poti da ordine oricat de imbecile, dar sa ne demonstreze ea mai intai ca ceea ce ne cere este realizabil. In loc sa se consulte interactiv, nu birocratic cu mari grupuri de experti reali in tehnologie (dar nu manageri care se uita doar la bani, la profit), gaina asta beata bate campiile Europei fara gratie slobozind doar aberatiile izvorate din lipsa ei de cultura tehnica si manageriala.

  17. @ marele urs devenit bou. Stii tu ce sa faci…..pamantul se descuca de miliarde de ani si nu are nevoie de un frustrat ca tine sa il salveze!

  18. La final sper ca europenii sa devina extrem de saraci, metisati cat mai mult si fara sa aiba vreun drept in afara de cel de a muri.

  19. Si ce vor face cu industriile distruse,milioanele de locuri de munca desfiintate ,cu oamenii ramasi pe drumuri.Nimeni nu e impotriva reducerii poluarii si emisiilor toxice insa astia care arunca idiotenii din astea trebuie trimisi acasa si sa vina altii cu solutii pertinente si scaun la cap.Daca a ajuns nulitatea asta ,Ursula,sa ia astfel de decizii ne-am dus dracului.

  20. ASA CUM VREA SA SE RIDICA ACEST IMPERIU AL SODOMIEI SI PROSTIEI ASA VA CADEA. I D I O C R A C Y !!

  21. Plantele degaja bioxid de carbon.
    Hai sa distrugem plantele. Animalele si oamenii degaja bioxid de carbon hai sa nimicim viata. Plecati ba de aici. Planeta pe timpul vulcanilor degaja de sute de ori mai mult bioxid de carbon si viata erea infloritoare.
    Daca vreti ceva UTIL pt orase: FACETI CAT MAI MULTE PARCURI IN CENTRUL ORASULUI SI INTERZICETI CONSTRUCTIILE INALTE, pentru ca fiecare apartament are centrala pe gaze care polueaza. Daca blocurile sunt dese si inalte se concentreaza poluarea. Deci PARCURI si locuri de joaca.

  22. Propaganda mai propaganda ca aia nazistoida si comunistoida e asta din „lumea libera” si „democrata”, atat de libera se incepe cu
    *interzis asta
    *interzis aia
    *interzis ailalta
    *interzis orice

    Greta Tronita ca n-are pe prea multa minte si scoala era de asteptaT. Dar de la ditamai Comisia UE condusa de Ursula von der Leyen si Timmersmans altele sunt pretentiile.
    Nu tarile din estul Europei, oricare, cenzureaza din rasputeri FB, Yt, Twitter, Instagram si orice mare retea „de socializare”, care de fapt sunt retele de propaganda si indoctrinare.

    In conditiile in care in UE nu se mai fabrica nimic, in estul Europei industria a fost demolata constant fie prin privatizari sau dupa caz DNA. Paduri seculare dispar afara ca sa se reintoarca sub forma de mobila, ce mai e verde? Propaganda UE.
    De ce nu zice nimic vreo ambasada a Suediei, Austriei, Norvegiei sau Olandei ca statul e complice cu „mafia lemnului”.

  23. pai bilica spunea ca vacile trebuie exterminate pentru ca b shi na vacii este foarte „toxica”/ „poluanta” :))))

  24. Si totusi, cine ii dirijeaza pe alde Ursula, Timmermans & Co?!Chiar fac ce vor pe banii din taxele noastre?!Daca vrea sa reziste, trebie reformat urgent sistemul UE, astfel incat membrii Comisiei sa poata fi revocati fie de Parlament, fie de cine i-a propus!Romaniei i se impun niste lucruri stupide cu privire la „reducerea emisiilor” , atat timp cat industrie nu prea mai avem, iar mare parte din energia produsa este deja „verde”!Sigur, avem probleme cu „rablele” si nu se face mare lucru aici, insa nu trebuie sa acceptam toate rahaturile Gretei Thunberg…

  25. Nu le credeam chiar asa de proaste pe femeile astea…dar chiar asa sunt…dupa ce prostii debiteaza

  26. Reducerea cu 55% a emisiilor de codoi (cum ar fi spus coana Leana) in doar ceva mai mult de 10 ani nu se poate face, clar, decit prin reducerea traficului pe sosele. Iar reducerea traficului pe sosele nu se poate face, simplu si la fel de clar, decit prin marirea monstruoasa a preturilor la pompa (statul, bineinteles, va practica aceleasi taxe si accize nesimtite si tilharesti !). Asa ca, stimabililor, pentru a face „plinul” (?) la pompa in viitorul foarte apropiat, recomand fiecaruia sa se doteze cu cite o pipeta !

  27. „Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene.”
    Oare de ce? Ptr ca tehnologia motoarelor electrice nu este matura si sustenabila?! La camioane nu te joci, nu e buna tehnologia, ai omorat comertul si industria. Cu poolimea merge, poti sa-i bagi pumnul ingura, nu merge lectrica, inapoi la bicicleta si tren, ca in anii ’30.
    Si apropo, nu stiu de ce nu se spune pe aici. Am vazut o dezbatere pe tema asta la un post TV strain. Urmeaza sa se introduca o taxa pe carbon in sum afixa pe fiecare poolimvber european. Adica si noi in RO , ungurii sau nemtii si olandezii ar trebui sa plateasca fix aceasi taxa. Va dati seama ce inseamna sa platesti din salariul neamtului, danezului comparativ cu salariul rumunului, bulgarului?! Si taxa se aplica si ptr incalziree, consumatori casnici. PE TOT! OFICIAL in CE se preconizeaza cresteri masive de preturi. PRETURI am scris , NU SALARII!!! Se si spune, dar bine ascuns intre randuri, sa nu priceapa euroentuziastii.

  28. Sa facem ce spune stiinta ? Nu zau ! Nu exista STIINTA ! Exista oameni care lucreaza in domeniul stiintei ! Atat ! Oameni care in baza unor cunostinte stiintifice acumulate , emit niste ipoteze , sau mai pe inteles ne comunica ce cred ei despre cutare sau cutare lucru , fenomen , etc… ! Si oameni fiind sansele de a gresi sunt mari … ! Foarte mari ! Asa ca mai slabiti-ne cu ce spune ,, stiinta ” !

  29. Nu trece o zi fara ca Uniunea Sovietica Europeana sa nu mai dea o directiva, sa ameninte cu o sanctiune sa mai inventeze o taxa, sa mai adauge niste controale, sa infiereze o deviere a unei tari de la statul de drept, drepturile lgbt, etc etc. Pai pana cand mai tovarasi ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.