Rezultate slabe la titularizare

130 de profesori au obținut nota 10 la examenul de titularizare, însă rata notelor peste șapte, necesară pentru titularizare, este în scădere față de anii trecuți, respectiv 44,47% față de 58,66% în 2020, transmite Ministerul Educației.

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2021, înainte de înregistrarea contestațiilor, au fost publicatemarți pe pagina web dedicată – titularizare.edu.ro.

„Rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 44,47% (în scădere, față de rezultatele consemnate în ultimii patru ani: 58,66% în 2020, 46,86% în 2019, 47,40% în 2018, respectiv 45,73% în 2017). Procentul notelor între 5 și 7 este de 35,49%, în creștere comparativ cu anul trecut (27,23%). Din promoția curentă 40,63% dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte) – (58,38% în 2020, 46,79% în 2019, 46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017). 130 de candidați au obținut nota 10, iar 11.014 candidați au obținut note între 7 și 9,99”, anunță Ministerul Educației.

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.301 candidați din totalul de 34.120 de candidați înscriși.

Potrivit sursei citate, în centrele de evaluare au fost notate 25.059 de lucrări, întrucât: 2.193 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 8 candidați au fost eliminați, iar lucrările a 41 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei. Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2021-2022.

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 27 iulie, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00. Rezultatele finale se afișează în data de 3 august la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs prin OUG nr. 70/2020, aprobată prin Legea nr. 179/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să consultați acest dosar de presă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

8 Comentarii

  1. Fata de aceste rezultate slabe ,singura solutie , cum spunea un profesor doctor docent inginer,academician,etc cunoscut ca ” Aoleu ce ploaie vine de la Cluj” : „Dacă vrem să aibă un viitor asigurat, trebuie să ne dăm copiii la şcoală în Teleorman. Numai asa evitam prostocratia”

  2. Ingrijoratoare rezultate !
    Cum poate un dascal de nota 6-7 sa invete elevi pentru a obtine note de 10 ???

    In lipsa unor salarii rezonabile (TREBUIAU SA FIE MARITE PANA ACUM !!!) scoala romaneasca RAMANE fare dascali !
    CONCLUZIA: Romanii (cei valorosi) nu mai sunt interesati/atrasi, ASTAZI, de MESERIA de dascal.

  3. limita 7, adica mediocru ? Dati-va copiii pe mana astora si a celor care injura pe forum, chelneri-filologi !!!

  4. Este progamul guvernamental „Romania educata” pas cu pas spre analfabetism, mentinut politic timp de 31 ani cu cinism sa se poata agata plavanii de lux pentru aruncat cu dejectii!

  5. Cine ştie carte evită un sistem educaţional cu regulament şcolar prea permisiv şi cu o programă la care se pricep şi politicienii, şi oengiştii lor.

  6. Acești needucați care ne educa copiii! La așa educatori, așa învățăcei! Huuo Johannis cu România „educata”! Banu sa iasă la profesori, nu contează dacă scot pe banda rulanta numai „filozofi”! Huuo leproșilor sparanghelisti!

  7. parere… Ce vorbesti frantz. Adica acei profesori au terminat facultatea exact atunci cand Johanis a lansat acel program si asta e rezultatul,asta vrei sa spui? Tu crezi in ceea ce debitezi? Acesti profesori mediocri sunt unii din ei de 10 sau 20 de ani in sistem. Sa nu zic de 30 de ani. Mai latra baiete in alta parte ca te minti oricum singur. Tu ai asteptat sa fii educat de Johanis ? Astepti sa apara un program „Romania educata” ? Acei profesori mediocri asa au fost mereu, nu de cand este Johanis presedinte. Rationeaza loaza si tu macar odata.

  8. Sunt deja 3 decenii de experimente și inginerii sociale importate în România după 1989 – care au bulversat tot ce insemna protectia continuitatilor structurale , a liniilor culturale profunde, autentice. Societatea bine educata a fost sufocata si anihilata politic si propagandistic.
    Cetatenii Romaniei post-comuniste au fost dirijati de organele abilitate din presa si politica, de lobbystii antinationali ai strainatatii, sa-si piarda încrederea în permanența instituțiilor de valoare ale Educatiei si Culturii, precum scoala publica. Ca urmare agentii de influenta globalisti au adus nu numai somaj, saracie, crize financiare, crize politice, inflatie, ci si criza permanenta in mediul educational de o stranie versatilitate. In RO s-a pus in opera o criză politică, economică, religioasă, antinationala de durata. Oamenii onesti vad in prezent rezultatul: un cosmar socio-politic si economic de 2-3 decenii.
    Procesul de „reforme” (structurale și sistemice) ale învățământului românesc a fost ca si procesul de selectie a clasei politice – „crima sociala cu premeditare”… Intr-o țară zguduită din temelii ca România post-comunismului haotic, profitorii locali si internationali au anihilat cu stiinta, cu inconștiență sau cu perversitate, șansele romanilor cinstiti si valorosi de a trai acasa intr-o societate corecta, legala, o societate nationala normală, bazata pe legi bune nu pe faradelegi!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.