S-a dat startul la primul pod construit peste Prut în ultimii 60 de ani

Câteva sute de persoane, alături de oficialități din România, s-au aflat sâmbătă, în Republica Moldova, pentru a lua parte la demararea lucrărilor primului pod rutier de autostradă peste râul Prut din ultimii 60 de ani – Podul de la Ungheni, intitulat ”Podul de flori”. Acțiunea nu a fost lipsită de iz electoral.

În trenul special care a plecat din Gara Iași au urcat viceprim-ministrul Marian Neacșu, miniștrii Mircea Fechet și Sebastian Burduja, secretarii de stat Irinel Scrioșteanu, Silviu Macovei și Diana Baciună, liderii filialelor ieșene ale PSD și PNL, deputații Bogdan Cojocaru și Alexandru Muraru, președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, primarul Iașiului, Mihai Chirica, precum și primarii Laurențiu Leurean (Roman), Dumitru Boroș (Bârlad), Constantin Toma (Buzău). La eveniment a participat și candidatul Alianței Electorale ”România Înainte”, Crin Antonescu.

”Trăim un moment istoric, construcția primului pod între România și Republica Moldova, în ultimele șase decenii. ‘Podul de flori’ va asigura nu doar o legătură rutieră între țările noastre, ci va uni comunități, va apropia oameni și va sprijini dezvoltarea de ambele părți ale Prutului. Susținem cu toate eforturile construirea Autostrăzii Unirii – A8, care va deveni o poartă de legătură a Republicii Moldova cu Europa”, a declarat președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe.

Alte câteva sute de persoane au urcat în trenul special care a plecat din Gara Iași.

În Ungheni, Republica Moldova, au fost prezenți viceprim-ministrul Vladimir Bolea, precum și alți oficiali de la Chișinău, alături de autorități locale și cetățeni.

”Podul de flori”, care va uni localitatea Zagarancea din raionul Ungheni, Republica Moldova, și comuna Golăești din județul Iași, este parte a Autostrăzii Unirii (A8), care are un rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale, Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea Autostradă Ungheni – Chișinău, ambele având termenul de finalizare estimat pentru anul 2030.

”Podul de flori” este primul pod rutier construit peste râul Prut din ultimii 60 de ani. De asemenea, este unul dintre cele patru noi poduri peste Prut stabilite spre execuție, pentru care există deja contractul de proiectare și execuție semnat toamna trecută.

VIDEO

Recomanda 3
Author

21 de Comentarii

  1. Odesa, un centru cheie pentru aprovizionarea și personalul NATO, precum și pentru mercenarii occidentali, a suferit pagube majore peste noapte din cauza atacurilor masive cu rachete și drone sinucigașe ale forțelor ruse, care au lovit și o navă încărcată cu mii de tone de muniție. Ținta principală a fost o navă civilă care a încărcat material de război într-un port din România și a fost detectată de sateliții ruși în timpul plecării sale.

  2. Cînd te gândești că făceam, sub licență, dar făceam, tot felul de locomotive pt nevoile noastre, pt vecini și alții. Desigur locomotiva din poză e făcută la Craiova, modernzată cum scrie cineva mai jos, dar tabla e șifonată rău de tot. Iar tricolorul n-ar trebui pus pe toate ruginiturile. Culorile de fabricație erau mai potrivite. Progres!

  3. @ 1, tu ești din generația aia care depunea Jurămantul la grădiniță „Jur să cresc mare și voinic pe întuneric și pe frig fără să mănanc nimic”.
    Vezi să nu te ajungă blestemele celor care le-au murit copii pe „Șantierele Patriei”.
    Vrei sclavie? Mergi în Koreea de Nord.

    • Demonizarea de azi a lui Ceusescu este tot atit de nociva pe cit a fost desantatul cult al personalitatii din ultimii sai ani de domnie. Austeritatea dusa dincolo de absurd tot atunci a fost dar departe totusi de cea din anii ’40-’50, data cu totul uitarii. Nici un istoric insa nu s-a incumentat sa explice documentat de ce s-a recurs la o asemenea masura disperata.

      A nu se uita ca aceasi austeritate a cunoscut-o Polonia in anii ’70, fara ca sa-si plateasca datoria externa, imensa, nici sa-si demonzeze conducatorii.

      Una peste alta, anii ’60-’70, indifernt de clevetiri, au fost cei mai fasti din toata istoria secolului 20. Singurul lucru care lipsea si deranja era ciuntirea Moldovei, fapt si el dat azi uitarii.

  4. Campanie electorala, podul nu-l fac nici in 60 de ani. La fel cum nu au inceput nici A8 promis de prin 2004

    • Pana acum nu s-a putut face stateau rusii cu tancurile pe ambele maluri si nu-i lasau pe romani si pe „moldoveni” sa construiasca!

  5. DAAAAaaa!
    SE AGITĂ ca Niște TĂUNI cu Paie-n-FipteIntoTheirCCURRs.
    ATÂTA pot, ATÂTA fac …
    Dacă NU erau Scanați, Crescuți, PUȘI CEseMaiAlegeaDăDânșii?
    Spălători dă Morți, Chelneri de Bacșișuri MICI, Paznici de TOILET …
    EI, SăraaaciiDăDânșii, NU sunt DăVină. AșaSuntdinADN.
    DăVinăesteCINEăiiInfige-nCAPuuTREBII.

  6. PODUL are, ca OriCE POD Două Direcții.
    UNII ar spune că pe ACOLO vor Veni RUȘII.
    NU că NU le-arPlăcea să BIFEZE Visul PanSLAVIST, UndeVa, CăndVa, CumVa.
    ”DAR-INSĂ”
    Dacă se REALizează My Ideea cu TERITORIUL NEUTRU Garantat de SUA-NATO și RUSIA ȘI CHINA, Teritoriu d ela Mediterana la Finlanda Inclusiv, de SEPSARAȚIE Garantată RECIPROC, Rudia NU va mai acea CUM sp viseze PanSlavismul.
    FIIND în Fine PACE, Liniște, Rațiune, Toate Națiile DIN TERITORIUL NEUTRU
    Grecii, Bulgarii IugoSlavii (TOȚI), Cehii ȘI Slovacii, Polonezii, Lituanieinii, Letonii, Estonienii, Finlandezii VOR EVOLUA și îi vor SILI să evolueze ȘI pe Ruși și Ucrainieni, Bieloruși și VOR UITA DEFINITIV de Vise PanSlaviste.
    La ASTA mă așteptam în NAIVITATEA Mea de la TRUMP …
    VăzCă NU îl LASĂ la AșaCeva, ĂiaDeL-auRePUs la Loc.
    NU ESTE BINE. NU ESTE BINE DELOC.

  7. Dacǎ s-a plâns Rothschild la Ursula cǎ pierde bani deoarece camioanele cu produsele lui ieftine din Ucraina ajung greu în UE sǎ spargǎ piața, ne-am executat urgent și îi facem autostradǎ plus pod de flori!

  8. Este dovada ca nu mai exista Victorashi care sa execute disciplinati ordinul unor Florieni. Asta s-a intamplat de 35 de ani.

  9. Scursuri imprastiate la vedere pentru o noua șarjă de furaciuni. Apropo, cate viloaie uriase nu sunt finalizate și prin fața cărora va trece acest drum?! Să știm și noi care sunt favoriții construcției acestui pod și drum! În rest, niciun avantaj pentru Romania.

  10. Grețos! Locomotivă second hand, SPP-iști în costume naționale ca pe vremea lui Ceaușescu, politicienii de vai de capul României struniți de ungurul Honor cu biciul lui Arpad, pe peronul gării cu nume predestinat “Golănești” într-o acțiune electorală ca românii de peste Prut să boteze pe Crin Antonescu care cum a vândut PNL pentru un post pentru nevastă la Bruxelles, acum ar trăda România oferind UDMR visata autonomie. Deșteaptă-te române

    • Nu este o locomotiva second-hand ci pare a fi una din clasa 63, rezultata din modernizarea celor din clasa 62, produse in tara.

  11. rromania e o colonie atat de ridicola incat sarbatoreste deschiderea unui santier, pentru un amarat de pod, cu o alta colonie de asistati financiar international… as putea baga mana-n foc ca podul e facut „pe datorie” sau „gratis” din bani europeni, ca ai nostrii n-au bani sa faca un pod, ce sa mai vorbim de Maia.

    • Militiene nu este vorba despre un amarat de pod (Prutul este cel mai mare rau din tara), este vorba de un eveniment istoric.

    • Un pod peste Prut nu este o bagatela. Doar ptr idio_tii care sunt incapabili sa vada in spatiu.

  12. Podul asta a fost probabil impus de ” partenerii strategici „. N-are niciun rost, nici economic, nici cultural. La fel a fost si ” podul de flori ” in anii `90.

    • De ce nu are interes economic? Este o legatura rutiera directa intre cele doua mari orase ale Moldovei istorice, Iasi si Chisinau.

  13. Merge trenul, parca zboara
    Dintr-o tara-n alta tara.
    Merge si nu poate pricepe
    Care tara, unde-ncepe?……[R]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.