Se construiește linie de tramvai în mijlocul Pieței Unirii din București

Compania Metroul SA va realiza studiul de fezabilitate pentru linia de tramvai care va traversa Piața Unirii din București, conform unui anunț al primarului Capitalei, Nicușor Dan. ”Lotul presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii, prin care se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni”, a spus Dan.

Edilul a anunțat câștigătorii pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru încă trei loturi de tramvai. Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acesta a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

Lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum. Acesta a fost atribuit companiei Intergroup Engineering S.R.L., cu o valoare a Studiului de Fezabilitate de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.

În total vor fi 15 de kilometri noi de tramvai pentru care se vor realiza studii de fezabilitate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

17 Comentarii

  1. A mai existat inainte de sistematizarera lui Ceausescu din anii 80. Foarte utila; pacat ca se va pierde din spatiul verde.

  2. Linia de tramvai se face pentru a evita traversarea cu autocarele ?

  3. Si, daca piata se va acoperi in totalitate cu pereti si acoperis, ce fac cu tramvaiul? Ii face linie pe deasupra pietei si in statie un lift sau banda rulanta cu urcare coborare pentru calatori? Sa nu uite de wc-uri, cosuri de gunoi si ce este normal intro statie pentru calatori!

  4. Orice transport electric este binevenitSa traiasca don Primar

  5. E o prostie. Deabia scapase Bucurestiul de tramvaie in Centru. Era muuuult mai simplu de legat capatul lui 32 cu al lui 21 cu autobuze electrice. Dar era prea ieftin, nu castigau jmecherii.

  6. toate orasele NORMALE la cap desfinteaza liniile de tramvai(va bloca toata circulatia in centru) si cumpara autobuze electrice;
    toti primarii psd,pnl nu fac decat sa fure ,n-aveti PUZ pt bucuresteni,dar clientela voastra construieste la greu

  7. Pai nu ziceau ca planseul peste Dambovita este praf? Acum e ok? Sau a facut sectorul 4 pasajul acum Primaria Generala, sa nu ramana mai cu mot, face tramvai. Nu stie stanga ce face dreapta!

  8. 3.977.000 lei fără TVA + 1.276.041,67 lei fără TVA + 1.460.416,67 lei fără TVA + 1.041.050 lei fără TVA = STUDII DE FEZABILITATE?
    Intergroup Engineering S.R.L – MUNICIPIUL BUCUREŞTI, SECTOR 1, B-DUL NICOLAE TITULESCU, NR.14, BL.21, SC.A, ET.1, AP.4?
    Firma lui Moraru?
    Scandalul de la Amara? Scandalul de la Ploiesti? Scandalul de la Bistrita Nasaud? Vulpea, Şerpărie, PDL? Tunuri, tunuri şi iar tunuri?
    Hahaha, bun aşa! – BUCUREŞTENI AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ! TRĂIASCĂ NICUŞOR DAN!
    În fond şi la urma urmei, dacă tot avem tramvaie noi hai să avem şi linii noi ….. ţi-ai deak de ţepari tramvaiele şi liniile voastre!

  9. Aș vrea să fac o linie aeriană de zepeline „electrice”. Cât mă costă un studiu de fezabilitate???

  10. Mda…in loc sa faca studii de studii, pe multi bani, de ce nu se face o numaratoare d’adevaratelea sa se vada cam cati calatori merg de la tramvai 32 la tramvai 21 intr-o zi lucratoare(si invers) ?!?
    Intrebarea e:-Dar daca nr. de solicitanti e mic-mic n-ar fi mai rentabil ca STB-ul sa puna 2 autobuze ‘in circuit’ intre cele doua capete de tramvai(32 la 21)…si cu asta basta ?
    Tramvaiul 32 ‘vine unul dupa altul’ si va obtura(intersecta) la greu cel putin 3 cai rutiere ff aglomerate.
    Soferii bucuresteni…ce zic de nazbatia lu’ Nicusor ?

  11. e o idee f. buna!
    chiar acum „centru civic” e pe model chinezesc,
    lipsit de viatza,
    o arena a stupiditatzii unui „geniu din Carpati” cu 2-3 clase primare.
    (dictatoru nu mai voia sa vada „viermii” mishunind)

    -suprapropunere:
    cladirea „ministerului transporturilor” gaurita frumos
    si prelungita calea ferata pana la Filaret.

  12. Ideea necesita discutii cu specialistii din toate domeniile, altii decat nataraii din primaria padurarului Nicusor. Trebuie analizate toate consecintele mai ales ca cele cu impact negativ vor fi cu mult mai multe decat cele cu impact pozitiv. Desi in final vor fi alti bani ai bucurestenilor praduiti pe studii de fezabilitate. Nicusor si mafiotii sai securisti nu mai apuca al doilea mandat.

  13. Bucurestiul ca retea stradala are multe strazi care sunt inguste pentru autobuze. Marile capitale europene pun accent pe tramvaie. Iar cei cu masini sa mearga si cu transportul public.

  14. au scos tramvaiul lui ceausescu ca sa il reintroduca pe comision pe al lor dupa 33 de ani, in conditiile in care exista metrou…wow. daca prostia ar durea….

  15. Tramvaiul 32 daca ar trece ‘val-vartej unul dupa altul’ prin centru pana la P-ta Sf Gheorghe(numai dus pana la tramvai 21) ar obtura urmatoarele linii de autobuze:odata 117;104;123;116;312;313 si iar din nou 104;123;385 apoi 385;117;116;313. La intoarcere parca sunt mai putine intersectari cu linii de autobuze. Nemaivorbind de masinutze care trebuie si ele sa circule !
    Ce tzara…

  16. Primarii incompetenți pun ca de obicei carul înaintea boilor, în loc să repare liniile de tramvai care sunt pe cale să se dezintegreze ei vor să construiască altele și să achiziționeze tramvaie noi ca să aibă pe unde să le distrugă.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.