Secretar de stat: Discutăm și cu alți constructori, nu doar cu Volkswagen

Autoritățile discută și cu alți mari producători auto, pe lângă Volkswagen, proiect de peste 1 miliard de dolari, a declarat Paula Pîrvănescu, secretar de Stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

“Volkswagen este un proiect confidențial, unul de peste 1 miliard de dolari. Ar fi primul proiect greenfield din România, care ar creea locuri de muncă și ne-ar poziționa țara foarte sus, dacă se va face această investiție la noi (…) Noi suntem în discuții și cu alți furnizori foarte mari, încă de la începutul anului trecut am făcut mari eforturi în domeniul auto, sper să vina la noi să investească. Nu doar Volkswagen e în discuție, iar noi încercăm să nu aducem investițiile doar în vestul țării”, a spus Pîrvănescu, la un eveniment dedicat antreprenoriatului.

Totodată, secretarul de stat a precizat că, din punctul său de vedere, România este o țara de tranzit în ceea ce privește piața auto: “Dacă în 2024 vor fi pe piața auto doar mașini electrice, cred că țara noastră este o țara de tranzit prin care unii ne folosesc câțiva ani”, a spus oficialul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Administrației Publice.

România s-a aflat pe lista scurtă a țărilor în care poate fi construită noua uzină a grupului VW, alături de Bulgaria, Serbia și Turcia, însă compania germană a păstrat doar Serbia și Turcia pentru decizia finală. În cele din urmă, a fost aleasă Turcia, la insistențele unuia dintre marii acționari ai companiei, Qatar Holding, care deține aproape 15%, după cum susține presa germană.

Volkswagen a anunțat, recent, că amână decizia finală pentru construirea unei uzine în Turcia, din cauza conflictului din Siria. Unul dintre acționarii companiei a spus chiar că nu i se pare potrivit ca VW să mai continue această investiție. O decizie va fi luată abia în luna noiembrie. Pe lista posibilelor destinații pentru noua uzină s-au aflat și România și Bulgaria, iar în noul context autoritățile au anunțat reluarea discuțiilor cu compania germană.

Bulgaria dublează oferta

Bulgaria și-a dublat oferta pentru Volkswagen, în încercarea de schimba decizia producătorului auto cu privire la amplasarea unei noi fabrici de mașini, relatează BTA, citată de Mediafax.

Astfel, vecinii de la sud și-au dublat oferta de 135 milioane de euro, la 260 milioane. Fostul președinte Rosen Plevneliev, a anunțat că Bulgaria a pregătit o ofertă „minunată”. El a mai vorbit despre posibilitatea de dezvoltare a infrastructurii electrice, dar și despre măsuri în educație care să ajute compania. Reprezentanții guvernamentali nu au făcut comentarii pe marginea acestui subiect, relatează sursa precizată.

Plevnliev și-a exprimat speranța că Volkswagen va amâna decizia finală pentru noiembrie și își va reconsidera planurile pentru amplasarea noii fabrici.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Parca astia de la WW mergeau in Bulgaria pentru stabilire afaceri pe cativa ani! Zilele trecute era ‘certitidinra’ ca in Romania se vor plasa! Pana la urma,fiti sinceri,unde se vor stabili?

  2. Evident, nu in Vestul tarii, o sa le duceti in Ialomita, de exemplu, unde DEPOPULAREA e masiva iar forta de munca CALIFICATA e ZERO!
    In plus, Infrastructura e beton!
    Tot sudul si Moldova se „califica” si sunt pe Lista propunerilor, asa-i?!

  3. Discutăm și cu alți constructori, dar doar atât…despre vreme, fotbal, filme…

  4. ” Secretar de stat: Discutăm și cu alți constructori, nu doar cu Volkswagen ”
    … Bine zis ! Sa discutam, dar sa discutam constructiv , nu doar sa ne aratam ” muschii ” !

  5. Masinile in forma actuala nu vor mai avea viata lunga. Nu termina uzina si nu vor mai circula. Electricul vine rapid din urma. Nu are nici un sens sa negociezi pentru cimitire de masini. Daca fritzii vin cu o propunere pentru masini electrice si nu considerandu-ne tara bananiera, atunci da.

  6. Cel mai pertinent comentariu si cam singurul. Investitiile in tehnologie auto clasica sunt la fel de durabile ca investitiile in siderurgie din anii `60 si `70. In final, dupa ce au distorsionat grav viata natiunii noastre, a ramas doar poluarea si castigul samsarilor politici care au vandut totul la pret de fier vechi.
    Pe termen mediu, propulsia electrica este viitorul dar este putin probabil ca nemtii sa faca investitii in Romania altfel decat pentru a mari si mai mult fali dintre Transilvania si restul tarii…
    Trecutul arata ca ei au preferat mereu Hungaria, eventual Bulgaria. Si colaborarea cu francezii a fost sub asteptari iar americanii nu dau semne ca ar fi interesati, ei preferand sa investeasca in….China !
    Asa ca solutia este un partenariat reciproc avantajos cu asiaticii care incearca sa patrunda pe piata europeana: China sau Coreea de Sud. China a facut deja achizitii masive in Franta si Germania.
    De ce n-ar face si in Romania ? Am pierde sustinerea UE ? pOATE CA RISCUL MERITA ASUMAT. Cele 20 de miliarde de Euro promisi sunt dati cu taraita si in conditii inrobitoare. Practic, presupunand ca ii vom incasa, ne vor costa suveranitatea nationala. Merita ? Ma tem ca nu asa incat ar trebui sa ne orientam catre parteneri mai corecti care nu au interesul sa ne impuna conditii ulilitoare. Iar China, ca lider mondial in tehnologia Lithiului, esentiala pentru productia de acumulatori de mare capacitate, este in pole position. Este o chestiune de timp si daca nu vor reusi sa se implanteze in Romania, se vor duce in Bulgaria, Polonia, Ungaria, Cehia si Slovacia….
    A bon entendeur, salut !

  7. Mokvich reprezinta o piata de 200-300 milioane de potentiali cumparatori si o rampa de lansare spre China. Incomparabil mai interesant decat piata romaneasca care este prea aproape de Germania si departe de China.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.