Trei nave ale Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi aşteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe, a anunţat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Noi suntem pregătiţi! Trei nave ale AFDJ Galaţi- dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile- aşteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Săptămâna trecută, Grindeanu anunţase că există semnale că Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe, acest lucru putând avea impact asupra mediului şi Deltei Dunării.
Ulterior, premierul Nicolae Ciucă a declarat că „orice excedere” de la lucrări de întreţinere pe canalul Bâstroe va fi clarificată între România şi Ucraina şi că în acest caz va fi sesizată Comisia Europeană.
Premierul a amintit că România a solicitat, prin Ambasada Ucrainei, ca autorităţile ucrainene să îşi dea acordul pentru ca navele româneşti dotate cu echipamente tehnice, care pot să verifice adâncimea canalului, să poată să meargă inclusiv în partea ucraineană şi să execute aceste verificări.
Ambasada Ucrainei la Bucureşti a transmis că „toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfăşurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operaţională curentă şi vizează exclusiv întreţinerea căii navigabile, adică asigurarea siguranţei navigaţiei prin menţinerea caracteristicilor tehnice actuale, precum şi eliminarea consecinţelor de colmatare naturală”.
Astfel, arată misiunea diplomatică, „lucrările operaţionale de dragare pe şenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulţi ani în zonele specificate şi convenite, în conformitate cu normele legislaţiei ucrainene, acordurile şi convenţiile internaţionale”. Reprezentanţii ambasadei au precizat că, în august 2022, partea ucraineană a informat Administraţia Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate.
Ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Iuri Vaskov, a declarat pentru Reuters că Ucraina nu a încălcat niciun acord prin adâncirea canalului Bâstroe de la Dunăre, pentru a-şi majora exporturile de alimente de la porturile sale fluviale, şi este pregătită să-i arate României activitatea desfăşurată.
„Am notificat oficial partea română în august 2022 că vom efectua operaţiuni de dragare, cum ar fi eliminarea sedimentelor, şi nu am primit comentarii”, a afirmat Vaskov, într-un interviu acordat Reuters.
La mijlocul anilor ’90 canalul avea o adâncime de 6,5 metri, dar în ultimii ani Ucraina nu a efectuat operaţiuni de dragare, ceea ce a avut ca rezultat acumularea de aluviuni.
„Nu vedem nicio problemă – nu este o nouă construcţie, ci o adâncire operaţională”, a declarat Vaskov, adăugând că operaţiunile de dragare sunt menite să menţină canalul suficient de adânc pentru a permite nave cu un pescaj de până la 6,5 metri.
Or fi român ortodoxe bre. Că doar la ortodocși trebuie să faci de trei ori ceva, care să conteze cât una..
Să vedem dacă locatarul de la cotroceni le dă verde…
Asta minte senin si il puteti simti cand e putin incoltit, de vede dupa mecla! De cabd asteapta? De 1 an, cumva?
Faceți Delta praf, nemernicilor !
Hai, Slavă…?
daca vreti sa va enervati pna la capat, uitati-va la interviul lui Ionut Cristache cu pesedistul Tudose si o sa intelegeti ce politicieni de rahat avem. Ce ne spune „maretul PSD’ist – ca lucrarile sunt facute de Ukraina pe teritoriul ei, ca sunt in razboi, ca au nevoie de acest canal si ca….asta e. Deci romani ciocu mic si joc de glezna!!! Noi trebuie sa inghitim rahatul si sa sprijinim interesul Ukrainei si nu al Romaniei.
Iti vine sa voomiti de scarba. Intelegeti acum ca de fapt ukranii au facut totul cu stiinta unor politicieni romani? Ne spune Tudose ca nu e bine sa ridicam acum problema ca Ukraina e in razboi….Hai sictir nea Tudose si dute une a intarcat Mutu iapa cu PSD cu tot!!!
Toti politicienii romani care gandesc ca Tudose sa mearga voluntari pe linia frontului ruso-ukran si asa avem o sansa sa ne scape rusii si ukranii de ei.
In foto, flota de razboi a generalului Ka Kalinka Grindeanu: „Amiral Nicolae Mihai 1”,2 si 3,( celebru spion kgb tovaras cu Militaru) dotate cu rachete Șantan
Ùn sonar costa 3 sute euro. Intrati pe net. Pui sonarul in apa din barca cu motor si vezi adancimea. Ce trebuie ditamai vapoarele ca sonarul il iei in buzunar. Doar sa faceti petreceri cu mici si bere pe Dunare.
Atunci luati fregatele sa incapeti toti trantorii Romaniei.
Sint foarte curios sa vad ce masuri se vor lua cu prietenii si vecinii nostrii ukrainieni ,in cazul cind se va constata ca nu au fost facute lucrari de curatenie asa cum au anuntat ei initial si au fost facute lucrari de adincire al acestui canal,pt. ca sa poata permite navelor cu tonaj foarte mare sa circule.
Una dintre cele 3 nave de măsurători trebuie neapărat să fie din clasa Rostock,altfel se muncesc degeaba kolegii ucraineni.
Unuia care se crede destept- inginerii navigatori , gen Băsescu, de exemplu, ar putea sa-ti confirme ca si pentru Canalul de Suez s-au folosit nave de măsurători omologate pentru măsurarea pescajului, latimii canalului, distantelor si pozitionarea dintre diverse sectiuni si repere, etc, conform prevederilor din Manualelor internationale de navigatie, etc,etc. Niste prosti și ăia!
Braconierii deștepți cu sonar și șalupe nu se născusera inca la Rumanistan….
Frectie la un picior de lemn ! Este prea tarziu , canalul este gata, sau aproape gata! Ce mai e de facut ? Poate sa-l astupam ! Legi , conventii tratate ? Apa de ploua, Ucraina nu da doi bani ! Bravo ei !
Mai bine le-ai baga din nou la cotet ca nu vei obtine nicio aprobare din partea omenosilor si dreptilor ucrainieni.
…sau le poti umple cu grane sa nu mai stea bietii la coada in portul care nu mai apartine si nu mai deserveste romanilor
Salvamare, discursul lui Tudose, europarlamentar, e identic cu cel al Dulapului si al Morsei Corpolente.Am suspiciuni rezonabile ca primesc acelasi mail.Si ca toti au ochi albastri.
Astia sunt precum dulapul comparat cu Matelotul.Matelotul , ca sa ne pacaleasca/jigneasca/discrimineze, macar ne baga in seamă.