STS cumpără echipamente de 200 de milioane de lei

STS anunță că a fost semnat contractul de furnizare de echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea sistemului 112 cu o asociere care a câștigat licitația. Valoarea contractului este de aproape 200 milioane de lei și va fi implementat în 24 de luni.
„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență”, cu Asocierea Orange Romania S.A. – Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă”, informează STS, printr-un comunicat de presă.
Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanțat în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”, în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM.
„Contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni și va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:
– modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;
– reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
– intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;
– o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
– posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
– extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;
– asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.)”, arată STS.
Masura 7 a raportului prezentat de Raed Arafat zilele trecute vizează finalizarea implementării proiectului de modernizare a sistemului 112.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

7 Comentarii

  1. Visaneee,e inadmisibil,e strigator la cer!Arunca-te, Gelule,zdrobeste tirania,pirania etc …

  2. Așea, măăăă!
    Lăsați deoparte gâlcevile despre cine ia grosul cashcavalului și cum se dijmuiește și împarte paraîndărătul.
    Colaborare DIRECTĂ cu operatorul (operatorii) de telefonie mobilă, că doar la ei în stații, controllere și centre de comutare se află INFORMAȚIA DE AUR, cea utilă localizării efective, eficiente și mai ales oportune ale apelanților de urgență.
    Generalii burtoși de la STS, membri în comisiile de licitație, nu pot oferi SNUAU alte informații decât prețul caviarului Petrossian, al șampaniei Moet, al huzurului în Thai-Land la masaj cu finalizare sau prețul ultimului Merțan apărut pe piață.
    La fel și șobolanii ăia- securiști de rit yankeu de la Avyva- nu pot oferi nici un fel de informații utile. Pe ei îi fte doar grija căpușării unui sistem de telecomunicații pe care să-l poată penetra la orice oră din zi și din noapte, intrând pe back-door-urile oficiale sau neoficiale.

    Eficientizarea sistemului 112 se face exclusiv prin colaborarea cu PĂLMAȘII REȚELELOR DE TELEFONIE:
    ORANGE
    VODAFONE
    TELECOM
    DIGI
    etc.
    Cei care dețin și exploatează INFRASTRUCTURA.
    Șpioni și escroci financiari, de la companiile cu sediul într-un apartament, adresa la o căsuță poștală și cu 3 angajați (gușatul, nevasta gușatului și amanta gușatului) NU POT OFERI NICI UN FEL DE INFORMAȚII TEHNICE.

    AM ZÂS!

  3. De securitatea nemuritoare si oamenii ei ai auzit? Acum pregatesc a treia generatie, a nepotilor mai pungasi decat unchii si babacii.

  4. Toti care au fost la guvernare si sefii institutiilor dupa 89 si 98 la suta din primari ….SPANZURATI SI CONFISCATE BUNURIILE

  5. Aia cu “distribuire inteligentă a apelurilor” este cea mai tare cerință! Amintește de bancul din anii șaizeci: -Alo! Intelligent Service? -Îhî.

  6. In ultimul deceniu, 25% (14 mil Euro) din toate cheltuielile de modernizare a STS au fost catre firmele lui Ghita pentru softuri de doi lei.
    Macar acum sa ne dezmeticim, sa lucram cu firme serioase care au retelele necesare.

  7. Și, până la urmă, cine e favorizat/câștigătorul prezidențialelor dupa ‘cadoul’ financiar oferit?
    Se mai ia în calcul ‘și’ votul cetățenilor?
    Câți suntem ca număr cu drept de vot?
    Care este numărul real al cetățenilor români în țară și care este numărul real al cetățenilor români plecati in străinătate?
    Am zis numărul real și nu statistica creionată oficial!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.